Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NintendoB
Det kan godt ske at den dynamisk billede profil sløger spor af line bleed for nogen men så heldig har jeg bar ikke været om jeg køre med eller uden det gør ingen forskel jeg har lige meget line bleed af den grund.

Så vis jeg skal kunne slut mig til den gruppe af folk som siger de ikke kan se line bleed på ders PS63C7705 så skal jeg sluk for tvet...

Men det er da også et super flot tv selv om det er slukket O_O
Af NintendoB
Har et spørgsmål

Jeg har igemmen noget tid lagt mærke til nogle meget svage vandrette streger i billedet de ses kun på meget lyse baggrunde, Og man skal til med også meget tæt på skærmen for at kunne se dem.

Ser jeg syner eller er der tale om noget rate almindeligt altså på plasma tv´s ?

Har prøvet om det var muligt at fang dem på et billede så i kunne se hva det var jeg snakket om men det har ikke vært muligt da vi har med noget som nok høre til i småtingsafdelingen

Dog er jeg nu temlig sikker på de er der...
Af bleze
De streger findes på alle 63" af denne generation og på 58" B855 (sidste generation). De er dog blevet _meget_ bedre end sidste år og generer mig ikke ved film kig men kan ses på nogen tv kanaler en gang i mellem, dog mest når der er reklamer.
Der er 5 streger ligeligt fordelt over skærmen (samme afstand i mellem) og de bliver mindre tydelige ind mod midten og ofte ser folk kun de 2 yderste
Af NintendoB
bleze skrev:De streger findes på alle 63" af denne generation og på 58" B855 (sidste generation). De er dog blevet _meget_ bedre end sidste år og generer mig ikke ved film kig men kan ses på nogen tv kanaler en gang i mellem, dog mest når der er reklamer.
Der er 5 streger ligeligt fordelt over skærmen (samme afstand i mellem) og de bliver mindre tydelige ind mod midten og ofte ser folk kun de 2 yderste
Du beskriver lige præcis det jeg opliver på min 63"

Rart at høre at det ikke er mig der er helt tosset her ;)

Jeg har nemlig også de 5 streger ligeligt fordelt over skærmen ser ik så meget de 4 nederste men den øverste er tylig hos mig vis man ser fra højre mod venstre...
Af trykkertor
Og mit lige omvendt av NintenoB.
De øverste ikke så synlig, men de nederste meget mere synlig.

Men ja, det ser ud til at "de skal være der" i og med at de flæste af os har lagt mærke til dem.
Af NintendoB
3D spørgsmål ?

Jeg har vist spurgt om dette før men gør det altså lige igen :

Kan det virkelig passe at de 3D briller man nu skal bruge til tvet for tid til anden skal mist forbindelse til tvet under film spil eller hvad du lige vil se i 3D ?

Det er bestemt ikke blivet beder hos mig selv efter et par opdateringer men om problemet ligger i tvet eller i de 3D briller jeg har det ved jeg enu ikke.

Men hvad siger i ?

Har i samme problem med jeres 3D briller/Tv ??...
Af bleze
Ja jeg har samme problem. Rygtet siger at der kommer nye og bedre briller op mod jul. Jeg venter med at købe nogen til der og hvis der stadig er problemer så må man have fat i Samsung.

Mine problemer:

1. Buzz
2. 5 vandrette streger i nogle lyse billeder
3. 3D briller mister kortvarigt sync. ved lyse billeder

1+2 kan de ikke gøre en pind ved - det er min erfaring fra B855. Begge problemer er dog blevet mindre i den nye model men findes altså stadig. Ser det ikke som en total show stopper med.

3 Dette må være et sammefald af bølgelænger eller noget mellem det som sender/modtager bruger og så det som panalet udsender ved lyse farver. Det er godt nok skidt lavet og testet fra Samsung's side. Rygtet siger at nVidia kommer med RF briller i fremtiden. IR er så gammeldags og synd de har brugt det. Om det kan fixes ved nye briller er mit gæt nej, så det er nok bare noget denne generation lider af.

Disse tre problemer er måske nok til at kræve en kreditering af TV så man senere kan købe en ny model men man kommer helt sikkert til at miste penge på den konto.

Jeg er ikke super generet af problemerne og nyder at se en film på TV'et kontra B855 som var en større kamel at sluge hver gang og jeg fandt ofte at jeg helere kiggede på mit gamle LG 42" HD TV som er meget ringere i kvalitet men ikke irriterende at se på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder meget sandsynligt at punkt nr. 3 skyldes IR-stråling fra selve panelet, som interfererer med IR-senderen. I min egen stue falder følsomheden af min IR-repeater med mindst 90% når TV'et er tændt. Hvis jeg ikke indsætter en båndpas-filter til at sortere frekvenser udenom B&O's 455 KHz, så virker skidtet faktisk slet ikke. Alle mine IR-lysdæmpere holder også op med at reagere i det sekund TV'et tændes, ligesom mit anlæg bliver dårligere til at opfange signalerne fra fjernbetjeningen.
Af bleze
Ja det er imponerende at man stadig bruger IR i stor udstrækning når RF og Blu-tooth har eksisteret så længe i andre sammenhænge.

PS. glemte lige et 4 problem med TV'et. Line bleeding som er meget værre end på B855. Heldigvis ses det stort set kun ved TV kiggeri og mest i reklamer, så jeg er lidt ligeglad da TV'et et købt til primært film brug
Af NintendoB
Men når alt kommer til alt så kan vi væl godt blive enig om at de 3D briller ikke fungerer 100% optimalt hvilket bringer mig frem til mit næste spørgsmål :

Kan man på nogen måde tillade sig at bede samsung om at send nogen nye briller efter som dem man nu en gang har ikke fungerer optimalt ?.

Jeg er selvfølig klar over at det kræver at de får nogen nye og forbedret briller da jeg ikke er interesseret i dem de har i dag og som tydeligvis ikke fungerer optimalt.

Men som bleze også er lidt ind på så kunne en kreditering af TVet på sigt være en mulighed for syntes godt nok der efter hånden er en del minusser der trækker i den retning her af 3D brillerne som en af dem...
Af trykkertor
Problemet med brillerne tror jeg er relateret til ens forhold i stuen.
Hvordan det er med IR-interference, reflektioner og det hele.
Min tv klarer helt fint at vise en 3D-film i 1t30min uden at jeg mister sync.

Men jeg har jo læst om andre som ikke får fjernbetjeningen til f.ex sin dvd-afspiller til at fungere hjemme.
De skal 50cm fra spilleren for at den virker.
Så når de kommer til butik for at reklamere, fungerer spiller og fjernbetjening helt fint.
Så får de NY spiller og fjernbetjening med hjem, og har stadig de samme problemer. Relateret til reflektioner og forstyrrelser af ir-signalet.

Har også læst at det er særlige film i særglie scener der hvor en mister sync. Noget med filmen kan det jo være.
Af bleze
Så skulle de måske skifte tech til noget der virker bedre end IR - feks RF eller Bluetooth hvis det er så svært at få IR til at virke. Stram op!
Af trykkertor
Det bliver det nok også.
Men os der købte 3D-tv nu i starten er nok lidt beta-testere.
Vil ikke tro IR vil være i brug i brillerne om nogle år.
Af NintendoB
trykkertor skrev:Det bliver det nok også.
Men os der købte 3D-tv nu i starten er nok lidt beta-testere.
Vil ikke tro IR vil være i brug i brillerne om nogle år.
Har jeg godt nok betalt 21.000.- kr for at blive beta-testere for samsung ? "vis" det er sådan samsung ser mig og andre som har problemer med deres 3D så skulle de skamme sig, Jeg har det okay med at være beta-testere set i det lys at man skal ha 3D briller på for at kunne nyde 3D på sin skærm men vis ikke den del virker optimalt så syntes jeg ikke det er cool at skulle fungere som beta-testere for at samsung bagefter så kan sige nå ja okay det var vist noget lort vi fik lavet der, Det er sq ikke cool de må se at stram op det er også min mening.