Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er lige ved at udskifte mit gamle billedrørs tv ud, og er faldet for samsungs plasma ps50c7705. Men men så googlede jeg det og havnede herinde i forummet, OG O-O det kan nok være at jeg er kommet i tvivl om mit valg, det støjer og billedet hopper etc etc.
Det kan da ikke passe at det er så ringe og hvis, er det så et bedre valg at købe et UE46C8705 som jeg også har med som en mulighed. TV'et skal kun bruges som alm. aften hygge og altså ingen spil måske dvd til tider.
Af Mysen
Nej, ue46c8705 er ikke bedre.

Ps50c7705 er et fedt tv. Der er ikke nogen hoppen, men der er rigtignok lyd på. For de fleste drejer denne lyd sig om en strømforsyning, der summer lidt, når man lægger hovedet helt ind til, og lyden er slukket.

Plasma skærme har mange forskellige problemer, retention/burn-in, buzz, line bleed og mange andre. Lcd tv'er har andre problemer, men forskellen er at plasma problemet tit bliver diskuteret meget. Burn-in kan dessideret ødelægge din skærm og garantien dækker ikke. Buzz er simpelthen et MEGET typisk fænomen, som nogen kan leve med og andre kan ikke. Generalt er dette dog stadig mere sandsynlig at man får et stille tv, end et der larmer.
Ps50c7705 har en del utilfredse købere, fordi der er forskel på kvaliteten af de paneler, der bliver sent ud. Jeg har fået et glimrende tv, som så mange andre, og det er selvfølgelig heller ikke i orden, at mange får en defekt vare..
men HVIS du får en god model, som ca 2/3 gør, er mit gæt, så får du en fantastisk skærm til en god pris.

Jeg vil bare foreslå at du køber et sted, du stoler på, for så kan du jo nemt og hurtigt bruge fortrydelsesretten, hvis den ikke lever op til forventningen.

Tjek testen af ue46c7705 og PS50c7705, hvis du vil sammenligne
Af Stålmontøren
Jeg er såmænd ikke så bange for billedet som for støjen, og er faktisk lidt interesseret om det er en voldsom støj, eller om det bare ( når det er værst) er noget som kun nørder går op i.
Af Ellegaard74
Uden at fornærme noget så er den buzz støj nok noget kun fein schmekkere går op i. Jeg har også læst og blevet skræmt om bla. Ps50c7705 og turde næsten ikke købe et.
Det gjorde jeg nu alligevel og jeg har ingen problemer med det. Ingen støj og ingen andre problemer.
Jeg har med vilje ikke fortalt nogen om den såkaldte buzzstøj og ingen af de snart 20 forskellige personer som har været i stuen imens tvøet er tændt har nævnt noget.
Jeg kan selv hvis jeg ligger øret helt op ovenpå høre en smule summen, men da slet ikke noget der kan opfanges så snart jeg bevæger mig bare 20 cm væk
Så i den retning ville jeg ikke betænke mig.

P.s. Billedet har jeg ikke set flottere nogle steder
Af Stålmontøren
Nå, nu venter jeg kun på mit PS50C7705, har lige trykket GODKEND. :D En hurtig beslutning, men det kender i sikkert.

Håber at det er støjfri :) .
Af Mysen
Tillykke med det.

Jeg håber du får et fejlfrit og lydsvagt tv ind ad døren så.

Så er jeg til gengæld 100% sikker på at du bliver glad for det :)
Af Søren A
ja tillykke !!!
jeg sender osse lige et par roser omkringe dette tv ......så du kan sove trykt ;)
jeg synes det er lidt ærgeligt at de fleste som har skrevet noget omkring PSxxC7705 her inde har været minder godt ?? for det er faktis et rigtig godt tv .....du vil opleve retention i starten men det bliver beder med tiden . og forskelden over for Panasonic vt20 som er meget rost er forskelden ikke voldsomt stort ...udover prisen ;) og efter min mening lider under Panasonics design politik "skøndhed komme inde fra"
Af Novatic
Stålmontøren skrev:Nå, nu venter jeg kun på mit PS50C7705, har lige trykket GODKEND. :D En hurtig beslutning, men det kender i sikkert.

Håber at det er støjfri :) .
Cool. Og husk at meld tilbage om dine oplevelser med skærmen - Alt for mange beder om hjælp og råd, og forsvinder så snart de har købt, selvfølgelig medmindre der problemer - så er de tilbage. Ærgeligt, men sandt, og giver et forkert indtryk af at der er flere problemer med bestemte skærme end der virkeligt er.

Min C7705 buzzede, men håber da at det var en ener.
Af Martyr
Hej stålmontør.
Hvor har du bestilt henne?
Af superwerder
Skal man købe noget ekstra så wifi virker, en dongle eller noget? Eller er det integreret i tv'et?

Og ja, dem af jer der har fået et godt tv. Hvor har i købt det?
Brugeravatar
Af Weissbier
superwerder skrev:Skal man købe noget ekstra så wifi virker, en dongle eller noget? Eller er det integreret i tv'et?

Og ja, dem af jer der har fået et godt tv. Hvor har i købt det?
Jeg købte mit 63" hos Wupti, og det gik fint. Så lever jeg med, at det summer. :)
Af Peter Schrøder
[quote="WeissbierJeg købte mit 63" hos Wupti, og det gik fint. Så lever jeg med, at det summer. :)[/quote]

Knægten er lige kommet hjem med sit PS50C7705 og det siger ikke et pip, med mindre man lægger øret til på bagsiden.
Af Søren A
jeg købte mit Ps50C7705 ved Wupit ....kom efter 2 dage .
og det var så søde (nok en fejl?) at give mig 2 stk. 3D briller med :p
Af abemand666
Ellegaard74 skrev:Uden at fornærme noget så er den buzz støj nok noget kun fein schmekkere går op i.
Jeg er absolut ikke "feinsmecker". Faktisk kommer jeg fra et 10 år gammelt halvdårligt 32" Thomson crt TV der hylede en smule. Ikke noget der generede mig overhovedet, ligesom jeg også er ligeglad med blæserne i min ps3.

Buzz-lyden på de PS50C7705 jeg havde hjemme(specielt det sidste var slemt), var til gengæld generende på en helt anden måde, både fordi den var ret høj, men også fordi den hele tiden skiftede sammen med billedet.

Det er fint at du enten har dårlig hørelse eller har fået et godt eksemplar, men derfor behøver du ikke sætte os andre i bås. PS50C7705 er et fedt tv, men jeg synes da ikke der er noget galt i at advare potentielle købere om de risici der er ved at købe denne model.

I øvrigt var der også markant forskel på panelerne i de to jeg havde hjemme. Det første havde pixelfejl, dårlig sort og led af ret kraftig retention. Det næste havde et super lækkert billede med dyb sort og næsten ingen retention.

Om det er forsøget værd må være op til den enkelte at vurdere, men jeg valgte at stoppe efter nr. 2 og venter nu på et V20.

Held og lykke med købet til trådstarteren.