Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Macfan
Hej. Er der nogle der har erfaring med alternative Fjerbetjenings enheder, jeg tænker f.eks på iPhone 4.

Jeg har forøgt mig med et lækkert program: TV Remote til iPhone 4.

Når jeg starter programmet søger det naturligvis efter TV'et, men finder det ikke. En text kommer frem på skærmen: Både din iPhone og dit TV skal være sluttet til samme adgangspunkt. Kontroller netværksinstillingerne.

Jeg kan kun køre det i Demo mode. Super lækker brugerflade, men altså kun Demo.

NB: jeg har naturligvis sluttet både iPhone og TV til samme WI-FI Router D-Link Dir 855. Også den samme kode. :s
Af Dusty
Hej

Det virker desværre kun på 2010 modellerne (C i model navn). Jeg er også rigtig ærgerlig over det ikke virker på B serierne, da fjernbetjening til Samsung TV er helt ekstremt ringe.
Af Macfan
Tak for det hurtige svar. ØV Øv' hvad er det for noget S.....

For dårligt af Samsung, det er trods alt en model fra sidst i 2009.

Og købe et nyt TV igen så hurtigt, er for dyrt ! :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er nok flere ting i det end blot årstallet. Der udvikles konstant nyt software til TV'ene, så nye features kan ikke nødvendigvis proppes ind i et TV efterfølgende. Hvis ikke muligheden for kontrol via WIFI er tænkt ind i designet fra start af, så er der ikke så meget at gøre ved det efterfølgende. Man kan ikke lave alting opgradérbart.

Derudover så er der ikke så meget salgsværdi i at levere sådanne features gratis til tidligere kunder. Der skal være en gulerod ved at skifte sit TV ud allerede efter et par år.