Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aarhus
Hej med jer.

Jeg har lige købt dette tv http://www.plasma-lcd-crt.com/tvs/manuf ... _32pfl5404 fra Elgiganten, og jeg kunne godt tænke mig at overføre billed og lyd fra computeren til fjernsynet. Billedet er ingen problem, men lyden giver mig lidt grå hår.

Til at overføre billedet har jeg et DVI - HDMI kabel. Jeg har ikke HDMI-stik i computeren. Og derfor købte jeg et mini-jack-stik til lyden separat. Jeg kan se, at der findes en Audio In omme bag på fjernsynet, hvor jeg har sat jackstikket i og samtidig sat det i computeren, men det spiller ikke rigtigt.

Jeg er lidt grøn på dette områder, så jeg har også prøvet at rode med indstillingerne på mit tv, men jeg kunne ikke rigtig få overført lyden, således at lyden udelukkende kommer ud af højtalerne på mit tv.

Når jeg har været inde i "Hjælp" på fjernsynet, så kan jeg se, at dette jackstik bare skal forbindes mellem computer og tv'et, så derfor må det vel kunne lade sig gøre, tænker jeg.

Kan det slet ikke lade sig gøre, eller skal jeg måske pille ved computerens indstillinger for at få det til at virke?

På forhånd tak :)
Af MaAaN
Ved nogle skal den sidde i en anden hdmi port fx hdmi2 for at det virker. Men prøv at undersøge om du kan slå lyd over DVI til i BIOS'en på din PC - det kan man på nogle. Hvis det er et grafikkort der sidder i, så tjek om du kan sætte lydkabel i fra lydkortet eller lyd stikket på bundkortet til grafikkortet og aktivere lyd over DVI i grafikkortets indstillinger...

EDIT:
Tjek evt. også om du bruger den korrekte enhed i playback settings.