Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mogensen
Jeps... 2 af samme fladskærme købt 2 helt forskellige steder... og så have samme fejl. Hvor uheldig skal man lige være?

Det kan umuligt være noget at gøre med setup. TV har alm antennestik sat i og får strøm igennem alm nyere stikdåse der yderligere kun giver strøm til PS3 og en lampe - that's it.

Har endda prøvet at låne mig frem til en stikdåse med indbygget "støj"filter => ingen forskel.
Af Mogensen
Har intet hørt fra Panasonic support i 2 dage efter jeg mailede dem... så jeg har lige haft ringet...

Lidt som forventet får jeg at vide at de har haft "et par stykker" med samme fejl, men de kan ikke sige mere om det for det er på værkstedsniveau.

Ender jo med at min P42G20 nr.2 skal sendes retur...

Har virkeligt ikke lyst til at skulle tage chancen 3.gang og aner samtidig ikke hvad jeg skulle købe istedet for. Har ikke lige lyst til at punge ud til modellen over, og tror jeg mister meget ved at nedgradere... crap!
Af Simondog
Jeg føler med dig, jeg har været ca. ligeså frustreret. Jeg købte som sagt et LED-tv i stedet for (LG LE850N), og har bestemt ikke fortrudt. Lidt dyrere, men i min optik skal et TV måske holde i 5-10 år, og i de 5-10 år vil jeg ikke høre på nogle mislyde OVERHOVEDET.

Vh Simon
Af THM
Simondog skrev:Jeg føler med dig, jeg har været ca. ligeså frustreret. Jeg købte som sagt et LED-tv i stedet for (LG LE850N), og har bestemt ikke fortrudt. Lidt dyrere, men i min optik skal et TV måske holde i 5-10 år, og i de 5-10 år vil jeg ikke høre på nogle mislyde OVERHOVEDET.

Vh Simon
kan ellers se i en anden tråd at de knager :D
ej selvfølgelig skal et tv ikke støje, og da slet ikke på stand by...
Til Mogensen: LG ld750N kunne være en mulighed, det koster cirka det samme som G20, og der er en herinde der mener det har ligeså god, eller bedre, billedkvalitet :p
derudover tror jeg stadig du ville få rigtig god billedkvalitet i en S20
Af Steen Bay
THM skrev: Til Mogensen: LG ld750N kunne være en mulighed, det koster cirka det samme som G20, og der er en herinde der mener det har ligeså god, eller bedre, billedkvalitet :p
En til! Jamen så må der jo næsten være noget om snakken.. ;)
Af Mogensen
Var I en anden forbindelse forbi en 2tal forretning og så de bl.a. havde Panasonic på væggen. De havde desværre ingen G20 jeg kunne lytte til, for de havde lige solgt deres demo. Sælgeren sagde at de havde haft flere G20'ere med mislyd/buzz og det havde været transformatoren der skulle skiftes. Det passer jo også hånd i hanke med at det kan støje på standby, og så mere frekvent jo mere tv'et presses (jo lysere farver der skal vises).

Før jeg giver op så forhører jeg mig lige vedr. rep. og hvor lang tid jeg kan forvente det skal tage. For jeg vil altså helst ikke bare tage chancen 3.gang og bestille endnu en G20... så hellere have en skærm der har været udsat for en autoriseret reperation og dermed forhåbentlig fejlfri.

Den nævnte LG skærm er vel sikkert seriøs nok, men jeg sværger som sagt til Panasonic. Kan godt lide designet på G20'eren, selvom mange folk herinde har brokket sig over at den er lidt tyk set fra siden. Men sværger endnu mest til en baggrundsbelyst skærm (dvs. ej LED).

Smider en update herind når jeg finder ud af mere.
Af Mogensen
Så er G20'eren til rep... har fået besked om at der er bestilt reservedel til den og at den forventes færdig om en uges tid.
Har i mail spurgt værkstedet hvilken reservedel de har bestilt, men har ikke fået svar endnu - hovedsagen er dog også at summeriet forhåbentlig kan fixes.
Af Niemi
En faktor som ingen af jer lader til at tage med i betragtning er el-installationen i huset.

Jeg ved ikke meget om strøm, men kan fra erfaring konkludere at det betyder alt.

Har haft voldsom buzz på min skærm i det gamle, gamle hus jeg boede i. Fik tre ombytninger hvorefter jeg prøvede at slutte den stadig buzzende skærm til hos en kammerat der bor i et helt nyt hus.

Hos min kammerat sagde den ... ikke en lyd.
Af Mogensen
Niemi skrev:En faktor som ingen af jer lader til at tage med i betragtning er el-installationen i huset.
Jeg har tænkt over evt. el-installations problem, da lejligheden her ikke ligefrem er af nyere dato. Har prøvet at låne en speciel stikdåse og specielle strømkabler der skulle kunne filtrere støj til enten hifi eller hvadend der sættes til. Det gjorde dog ingen forskel, så er ret sikker på at lige netop mit problem ligger i selve fladskærmen. Det er sandsynligvis strømforsyningen - det samme mener 2 erfarne sælgere fra henholdsvis et Panasonic Center og en 2tal forretning, efter jeg forklarede om problemet.
Desuden har værkstedet som fladskærmen er sendt til vel fundet en fejl da de har bestilt reservedele. Tvivler på at et værkstedet har problemer med el-nettet!
Af Niemi
Det er muligt jeg tager fejl, men når du modtager fjernsynet igen og konkluderer at det stadig buzzer, så smid kassen om bag i bilen og besøg en 2-3 kammerater.

Måske bliver du overrasket ligesom jeg.

Under alle omstændigheder har du ikke noget at tabe på det, andet end tiden det tager. Angående specielle stikdåser og strømkabler så er det ikke det jeg mener med el-installation, jeg kunne ikke forestille mig at det at skifte stikdåsen i sig selv ville kunne løse problemet.
Brugeravatar
Af MigSelv
Niemi skrev:Det er muligt jeg tager fejl, men når du modtager fjernsynet igen og konkluderer at det stadig buzzer, så smid kassen om bag i bilen og besøg en 2-3 kammerater.

Måske bliver du overrasket ligesom jeg.

Under alle omstændigheder har du ikke noget at tabe på det, andet end tiden det tager. Angående specielle stikdåser og strømkabler så er det ikke det jeg mener med el-installation, jeg kunne ikke forestille mig at det at skifte stikdåsen i sig selv ville kunne løse problemet.
Hej
Hvis man er tilsluttet et el-net, hvor der til dagligt er stort forbrug fra virksomheder, kan der opstå støjproblemer/ubalance i trafo.
Dette vil kunne høres med apparat i brug og selv i standby.
Af Mogensen
Jeg tror bare jeg krydser fingre for at jeg IKKE behøver lave disse tests når jeg får fladskærmen retur!
Følger op med frisk opdatering ligeså snart jeg modtager skærmen om nogle dage.
Af Niemi
Det ser vi frem til. I mellemtiden har jeg fået et G20 som støjer, kan høre det tydeligt fire meter væk med lyd på...
Af Niemi
Tager PP Radio ekstra for at lave deres indkapslingstrick, så plasmabuzzen reduceres?