Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Folkens,

Gå nu med tankerne om at investere i et LG LD750, men har lige et par spørgsmål som nogen måske kan hjælpe mig med at få opklaret.

1: Har LD750 flere tunere, så der evt. er PIP/PAP/PAT?

2: Hvordan opfører det sig når man spiller PS3 der på?

3: Hvad med afspilning af blue-ray, kører det godt nok? Og er det ikke noget med at man skal slå 200hz fra osv?

4: Nogen grund til at vælge den Nordiske version, frem for den Europæiske?

Og er det ellers et tv som i kan anbefale en første gangs fladskærmskøber, der har en lys stue, som skal spille PS3 der på, og se film/tv, og streame fra PC?
Af brouer1
Fik mit 47" LD750 i går.

1. Har ikke tjekket om den har pip, men så i specifikationerne på pricerunner at det ikke var nævnt og brugte det ikke selv på mit gamle tv, så jeg forventede det ikke var en mulighed.

2. Jeg skal vende tilbage når jeg har spillet lidt, har du ønsker til spiltyper der kan testes?

3. Blu- ray tester jeg i aften. vil bla. teste panorering i et par film som Panasonics G10'er havde inden firmwareopdatering. Man kan slå 200 hz fra.

4. Jeg fandt ingen grund til at vælge den Nordiske, bortset fra pixelgarantien som jeg tilkøbte i en 4års onsite garanti.

Jeg har selv en stue der nok er i den mørke ende, jeg har selv planer om at streame fra enten pc eller NAS, men skal først have trådløst og hvis jeg ellers bliver tilfreds så køber jeg LG's WiFi dongle.

Derudover testede jeg lidt på nogen avi filer i går og regner også med at teste en MKV, det så ud som om panorering i høj kvalitet avi kan hakke, de blev dog kørt fra PS3'en men de hakkede ikke på mit gamle lcd der kun kunne køre 1080i, i morges testede jeg lidt av'er og en 1080i HD video direkte i tv'et via usb og det så flot ud, men det irriterer mig hvis det viser sig at jeg har problemer med panorering i diverse film og filmsekvenser. Så jeg melder lige tilbage efter at have testet blu-ray.
Af brouer1
brouer1 skrev: 3. Blu- ray tester jeg i aften. vil bla. teste panorering i et par film som Panasonics G10'er havde inden firmwareopdatering.
*Som Panasonics G10'er havde problemer med inden firmwareopdatering.
Af MaAaN
@TripleD: Springer du fra overvejelserne om SL8500? Og hvis du gør - hvorfor?

1. Er ret sikker på den kun har 1 tuner jvf. de tests jeg har læst på nettet.
2. Ingen erfaring
3. Ingen erfaring, men flere skriver at man bør...
4. Udelukkende pga garanti

Vær OBS på, at nogle mener den ikke er pæn - hvis det har noget at sige...?
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=18403
Af brouer1
Jeg starter lige en ny tråd der omhandler mit køb af dette tv, hvad jeg tester og forespørgsler om råd til test og indstillinger.