Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hammer-Time
Rasmus Larsen skrev:Hammer-Time: Du kan ikke optage på signaler der kommer ind gennem HDMI. Og når dit Viasat signal først kommer ind i boksen og dernæst ryger videre via HDMI, så er det i princippet ikke længere et Tv signal, men blot et HDMI signal.

C8705 har en parabol tuner, men den understøtter ikke officielt Viasat - kun Canal Digital. Hvis du skal have adgang til PVR funktionerne og vil bruge Samsung fjernbetjeningen, så skal du have Tv signalet direkte ind i Tv'et.

Men kan din Viasat boks ikke optage?
NB: Hvor meget skal jeg lægge i dit ord "officielt" ??
Af Borggreen
Jeg har lidt problemer med at optage på mit samsung 8705 tv. Jeg får en besked med at der kun kan optages digitale kanaler. Trods Samsung selv skriver HD og SD tv.
Kan nogen give en forklaring på dette? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SD og HD er også digitalt. De to betegnelser refererer kun til opløsningen af signalet og ikke om det er analogt eller digitalt.
Af Borggreen
Ok. Men er signalet ikke gået over til digitalt og ikke analogt? Jeg er noget forvirret...
Jeg har yousee via antenne-forening, så det er måske der problemet ligger?
Af iznogood
Mange antenneforeninger udsender signalet både digitalt og analogt - så du skal formodentlig blot skifte tuneren til digital (DVB-C), lave en kanalsøgning og så kan du optage.