Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Havde voldsomme problemer med at får powerDVD til at afspille en blu-ray film på mit Pana VT20. Løsningen viste sig at være simpel men det tog lang tid at finde ud af. TV'et er tilsluttet med HDMI fra et HD 5800 grafikkort

Problemet var, at når jeg startede afspilningen af filmen gik der 5 sek, så kom der en fejlmeddelelse om at mit "output-device is not HDCP compatible".

Indstaller PowerDVD Ulta (findes i flere versioner, den dyreste understøtter Blu-Ray 3D) http://www.cyberlink.com/products/power ... en_US.html

Hent "Cyberlink BD & 3D advisor" http://www.cyberlink.com/prog/bd-suppor ... CL_Product

Ud over TV'et er der tilsluttet en alm computerfladskærm via DVI og nu kommer tricket.

Det hjælper ikke at slå DVI-forbindelse fra som ikke er HDCP-kampatibel, det hjælper heller ikke at hive DVI-stikket ud. Det hjælper heller ikke at gøre Pana VT20 til primær skærm.

Start istedet "Cyberlink BD & 3D advisor", et vindue vil poppe op på dit skrivebord.

Her kan man teste for problemer. Kør Blu-Ray testen. Hvis dit skrivebord er tilsluttet med DVI non-HDCP vil den komme med ef fejlmeddelelse markeret med rødt.
Nu er det sådan at nvidia GTX-serien og Radeion HD5xxx har HDCP via HDMI. Det samme har alle nyere fladskærme (husk at se i manualen hvilke HDMI-porte som har HDCP, er ikke alle portene for 3D skal man have GTX400 eller HD6800-serien, se min tråd om dette)) så hvorfor virker det ikke...løsningen er:

træk ikonet med "Cyberlink BD & 3D advisor" over på fladskærmen og start programmet igen, hvis det popper op på den anden skærm så træk det over på tv'er, kør Blu-Ray testen igen, nu siger den pludselig at forbindelsen er HDCP-compatibel.

Træk ikonet med PowerDVD over på tv'et, start progremmet, hvis vinduet popper op på computerskærmen så træk det over på tv'et.

Tryk på play, nu virker det.

Eneste forklaring jeg kan give er at der er en bug i PowerDVD som gør at den ikke genkender HDCP-forbindelsen, "Cyberlink BD & 3D advisor" koldstarter HDCP-forbindelsen som PowerDVD så genkender.

Det skal kun gøres en gang, men hvis man starter PowerDVD på computerskærmen en dag, man nødt til at køre "Cyberlink BD & 3D advisor", igen på TV'et for igen at aktivere HDCP-forbindelsen

Er i klar over hvor lang tid det tog at løse det problem...dage, selvom løsningen er ret simpel.
Senest rettet af Bliss 06 nov 2010, 12:03, rettet i alt 1 gang.