Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

mitsubishi laser vue 65tommer model l65-a90.ved godt man ikke kan købe denne model i danmark.men igennem shopusa kan man til en pris på ca26000kr med told moms osv og synes jeg har læst flere steder at den skulle være lige så god som pioneer elite jeg ved godt det ikke er det tyndeste tv men hvis det nu er bedre en panasonic vt20 65tommer og koster ca 11000kr mindre er det så ikke et most for flatpanels at sætte det laser vue under en test det synes jeg mvh purtsak :)
Senest rettet af purtsak 01 okt 2010, 14:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor i landet vil skærme i så fald befinde sig?
Af purtsak
forstår ikke dit spørgsmål
Af Steen Bay
Måske det yakken mener er at flatpanels.dk ikke har tænkt sig at købe et selv for at lave en test ;)
Af purtsak
det kunne da godt være at mitsubishi kunne sende et til at blive testet hvad ved jeg hehe der sker vel ikke noget ved at i spørger mitsubishi i kan da højest få et nej :)
Af purtsak
så kunne i os lige spørge om i ikke kunne låne et wd-73838 som er et 73tommer som ca ville koste 20000kr med moms told osv plus minus :)
Af purtsak
har fundet det wd73838 til 2000dollar på ebay så bliver prisen ca 15000kr med moms told osv :)
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg giver nu ikke meget for den tyske test. De vælger at benytte standardbilledprofilen på begge apparater hvilket nok er den sikreste måde til kun at teste en eneste ting: hvor meget producenten har skruet op for farver og kontrast så apparatet fremstår mere appellerende end konkurrenterne. I øvrigt er det da noget af en moppedreng: 25 cm dyb!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg forstod indlægget som om du havde tænkt dig at købe det selv. Vi henter ikke Tv hjem fra udlandet og laser-Tv er ikke helt vores fokusområde. Det er jo et bagprojektions-tv.
Af purtsak
Du har ret filip, det er nemlig derfor jeg godt kunne tænke mig en test. Og yakken, vi snakker om et tv der skulle være tæt på det Pioneer, så jeg kan ikke forstå din modvilje mod at spørge om I kan få én til test.
Det er vel bare at ringe eller sende en mail til Mitsubishi. Det har været testet i tyskland, så det kan I vel også.
Det interessante er jo, hvis jeg har læst rigtig, at 3D skulle være bedre. Ingen tab af farver og sort, hvor vi ved at Kuroen tabte den sorte farve hen over tid. Hvis det bare er lige så godt som vt20 65", og der som sagt er en besparelse på 11.000 kr oven i.
Det vi venter på, er det ikke et tv der kan måle sig med Kuroen? Det kan måske være laser vue'en, ja måske er det dlp, men der er ingen pærer der skal skiftes og ingen tab af farve.
Nu ved jeg ikke hvor mange der har købt tv'et, men det kostede jo også næsten 7.000 dollar fra nyt. Nu kan man få det til ca. 3.500 dollar plus forsendelse, told og moms.

Min kæreste har hjulpet mig lidt med komma og punktum, så håber du kan læse det Filip he he :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Havde vi heddet noget andet, så var TV-teknologien sikkert også røget med i vores fokusartikler osv., men nu hedder vi "flatpanels" og et DLP-TV er ikke et sådant. Selve Laser-teknologien fejler ikke noget, men vi beskæftiger os ikke med projektorer, bagprojektion og CRT i almindelighed. Derudover så vil jeg mene, at et TV der skal importeres ikke er specielt interessant for 99% af vores læserskare, da de næppe vil begive sig ud i sådant et eventyr.

Der findes fora der tager sig af projektor-verdenen og den vil vi helst ikke bevæge os ind i, uanset hvor spændende det så måtte lyde og hvor god en handel man kan gøre. Det kan jo være at "So ein ding" eller "Gear" var mere nærliggende steder at sende sådan et TV hen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores nyhedssektion indeholder alverdens ting, som vi ikke tester selv - herunder også nyheder om andre typer skærme, relaterede gadgets og nyheder fra TV-udbyderne. Hvis du kigger på hvad vi ellers har bragt af mærkelige indslag igennem tiderne, så er nyhederne ikke en direkte afspejling af hvad vi hiver ind til test.

Laser-TV har også været diskuteret her i forum tidligere. Hvis markedet herhjemme var anderledes, så danskerne reelt var intersserede i bagprojektion - som man eks. er det i USA - så var historien måske en anden. I min mening er bagprojektion en død sild herhjemme og selvom Laser-TV kunne være kongen overall set, så kan jeg ikke se den helt store idé i at bruge tid på en test herinde. Så skulle vi også hive projektorer ind til test og holde dem op imod alm. fladskærms-TV.

Jeg håber ikke du tager alt det her personligt. Laser-TV er uden tvivl smart for bagprojektion, men jeg synes ikke det passer specielt godt til lige netop vores fokus. Der var andre danske medier nok mere nærliggende.