Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt en Samsung Blu-ray afspiller med 7.1 analog udgange.
Jeg har en gammel Yamaha Receiver med 5.1 analoge indgange.
Jeg kan godt få Main, center og rear højttallerne til at virke via analog. Men min aktive subwoofer sir´ ikke en lyd. Hvad kan jeg evt. have gjort forkert?
Jeg takker på forhånd hvis en eller anden kan hjælpe...
Af Kratz
Har du tilsluttet din subwoofer via pre-out på receiveren?
Af allando
Kratz skrev:Har du tilsluttet din subwoofer via pre-out på receiveren?
Ja den er tilsuttet til pre-out.....
Af Gaco
De tabsfrie HD lydspor på BD kan kun dekodes via HDMI er jeg ret sikker på..

Hvis du kun er ude efter de gamle lydformater, DTS og Dolby Digital, kan det godt lade sig gøre analogt. Mht. subwooferen skal man på min Denon receiver sætte SW mode til "LFE + main" i stedet for "LFE".
Af allando
Gaco skrev:De tabsfrie HD lydspor på BD kan kun dekodes via HDMI er jeg ret sikker på..

Hvis du kun er ude efter de gamle lydformater, DTS og Dolby Digital, kan det godt lade sig gøre analogt. Mht. subwooferen skal man på min Denon receiver sætte SW mode til "LFE + main" i stedet for "LFE".
Så er der jo ingen mening med 7.1 analog udgang.

Min receiver er sat til subwoofer + main.

Øv det burde virke.....
Brugeravatar
Af MigSelv
allando skrev:
Gaco skrev:De tabsfrie HD lydspor på BD kan kun dekodes via HDMI er jeg ret sikker på..

Øv det burde virke.....
Hej
Kan du i menuen på receiver, tænde og slukke for subsignal?
Denon har i min udgave, LFE, LFE+Main og Off.
Af allando
MigSelv skrev:
allando skrev:

Øv det burde virke.....
Hej
Kan du i menuen på receiver, tænde og slukke for subsignal?
Denon har i min udgave, LFE, LFE+Main og Off.
Jeg kan indstille følgende:

SW, MAIN ELLER BOTH

Lige meget hvad jeg vælger, ingen bas lyd fra subwooferen....
allando skrev:Jeg har købt en Samsung Blu-ray afspiller med 7.1 analog udgange.
Jeg kan godt få Main, center og rear højttallerne til at virke via analog. Men min aktive subwoofer sir´ ikke en lyd. Hvad kan jeg evt. have gjort forkert?
Glemt at tænde for den, eller fået lyden skruet helt ned.
Har du valgt den rigtige indgang på receiver, til sub'en?
MigSelv skrev:
allando skrev:Jeg har købt en Samsung Blu-ray afspiller med 7.1 analog udgange.
Glemt at tænde for den, eller fået lyden skruet helt ned.
Har du valgt den rigtige indgang på receiver, til sub'en?
Jeg tror jeg har gjort alt rigtigt. Jeg kan skifte imellem optisk og analog. Ved optisk er der ingen problemer med subben..........
Af allando
Jeg har prøvet at tilslutte subben direkte i blu-rayens analoge subwoofer udgang. Så virker den. Men så kan jeg ikke kontrollere volumen.....
Brugeravatar
Af MigSelv
allando skrev:Jeg har prøvet at tilslutte subben direkte i blu-rayens analoge subwoofer udgang. Så virker den. Men så kan jeg ikke kontrollere volumen.....
Hvad hedder din Yamaha, modelnr.
Af mhca
Det lyder som om, at du har forsøgt at rode en masse med opsætning på recieveren... men hvad med audio-indstillerne i Bluray-afspilleren?

Kan man ikke vælge noget om hvordan den outputter lyden? Måske det er allerede i afspilleren at noget går galt med subwooferlyden.

Det undrer mig i øvrigt at subwooferen tilslutter pre-out ikke blot afspiller alt hvad der ligger lavt nok i frekvens... Men nu har jeg selvfølgelig også kun en stereo-forstærker, hvor signalbehandlingen nok er en del anderledes.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af MigSelv
mhca skrev:Det lyder som om, at du har forsøgt at rode en masse med opsætning på recieveren... men hvad med audio-indstillerne i Bluray-afspilleren?

Kan man ikke vælge noget om hvordan den outputter lyden? Måske det er allerede i afspilleren at noget går galt med subwooferlyden.

Det undrer mig i øvrigt at subwooferen tilslutter pre-out ikke blot afspiller alt hvad der ligger lavt nok i frekvens... Men nu har jeg selvfølgelig også kun en stereo-forstærker, hvor signalbehandlingen nok er en del anderledes.

Mvh. Martin
Hej
Han har jo tilsluttet sub direkte i bluray, som forsøg, og sub'en virkede.
Analog sub indgang på receiver kan være defekt, eller kabel sidder i forkert indgang. Men hvis der bruges 5.1 analog, er der kun en ledig indgang i ext. in gruppen. nærmest umuligt at tilslutte forkert ( med en ledig indgang ).
Det kabel du brugte fra bluray til sub, er det identisk med kabel fra bluray til receiver?
Hvis ikke, kan kabel også være defekt ( fra bluray til receiver ).
Af allando
Jeg har prøvet med forskellige kabler og en anden receiver uden resultat......øv.......