Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Heej Alle...
Overvejer at anskaffe mig et Sony Bravia KDL46HX800..

Et alt for fedt fjernsyn og må bare ha fingrene i det..

For nogle måneder tilbage kostede det omkring 16k...

Nu er den nede i 14...

jeg overvejer til gengæld at købe et i udlandet, da jeg ikke behøver dansk menu...
Er det smart? og hvad skal jeg evt. være opmærksom på?

Garanti osv.. :)
Tyskland, England er nogle af landene...

Håber i kan hjælpe...

:)
Brugeravatar
Af hans123
Garanti kan blive et problem ved handel i udlandet.

mange kun 1 år's garanti

Samt forsendelsen er jo heller ikke gratis.

Du kommer selv til at betale for forsendelsen hvis det skal til rep

Hvor meget billigere kan du få det til i udlandet ?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Hvis dit tv lever fejlfrit, vil der ikke være et problem. Men, hvem kan vide det på forhånd?
Prisen kan vel forhandles, selv i et Sony Center, og der tilbydes for tiden 5 års garanti.
Af Tossefar
Jeg fik i Fona i østergade, århus, igår tilbudt et hx800, for 12000, med levering, opsætning og kalibrering.
Det syntes jeg da var en udemærket pris. :) Godt nok den der hang i butikken. Men stadigvæk.
Af Novatic
Tossefar skrev:Jeg fik i Fona i østergade, århus, igår tilbudt et hx800, for 12000, med levering, opsætning og kalibrering.
Det syntes jeg da var en udemærket pris. :) Godt nok den der hang i butikken. Men stadigvæk.
12 kilo - er det så 40 eller 46"?

Har kig på samme skærm. Synes bare 15,000 er lige krydret nok for en Edge LED i 46".
Af lennon
Jeg er så en af dem som engang har brændt fingrene lidt på returretten i Tyskland.Men er prisforskellen stor nok hopper jeg nok på den igen . .
Nu synes jeg forøvrigt ikke just, at billedkvaliteten på Sony800 er prangende i forhold til de bedste plasma - ifølge de test jeg har læst . Derfor håber jeg på at Sony810 og HX900 løfter overliggeren , hvilket måske kan ses på KT-messen i Odense i oktober . .
Af MF-DK
Man risikere også fra fx England at tv'et leveres med nogle finurlige strømstik, der ikke passer herhjemme. Om så en tysk model af HX800 virker helt problemfrit med vores kanaler herhjemme er heller ikke sikkert.
For handel i udlandet ville jeg hellere fokusere på et land som Sverige, da størstedelen af fladskærme her, er de samme som dem du finder i danske butikker. Mener bestemt også Sverige er et glimrende "rabatland".
Selv ville jeg dog ikke gå så langt.