Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit Tv hedder Hisense LCD3203EU
Det er nok ikke værd at bruge meget tid på, men det der har drevet mig til vanvid, så her er lidt info og hvis nogen har bud så vil jeg meget gerne høre dem:
Tv'et har ikke HDMI og kører derfor component på maks 1080i.
Når jeg benytter Coponent kabel til min Ps3 (uanset om jeg går helt ned på 570p) eller ganske alm. scart til min pioneer dvd afspiller, så cutter signalet i diverse videosekvenser der bliver for hvide (det tog mig lang tid at finde ud af at det var det hvide der gjorde det).
Det er scener som eksplosioner eller bare ganske almindelige småklip fra nettet som har en "ekstra" hvid intro som åbenbart er lige lidt mere hvid en hvad tv'et kan kapere :(
Jeg har slukket for diverse filtre som fleshtone og Noise reduction, derudover har jeg skruet meget voldsomt ned for sharpness, Brightness og Contrast.
Jeg har desuden en Deinterlacer menu på (som jeg ikke helt har forstået), den har tre indstillinger der alle både kan sættes på samtidigt, hver for sig eller slåes fra, men jeg har prøvet alle kombinationer.
Madi, Film mode og Ladi...
Derudover har jeg oså været inde på PS3'en og sat alle skærmindstillinger helt i bund, men intet hjalp :(
Og jeg ville fatisk godt kunne bruge dette tv, hvis bare det ikke cuttede signalet når det fik "white-chocks"

Ps. det sker kun via dvd afspiller og PS3, ikke ved almindelige tv-udsendelser.