Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bidstrup
Jeg overvejer i øjeblikket om det skal være den ene eller anden størrelse skærm jeg skal have.
Jeg sidder ca.3,5 meter fra skærmen.
Det jeg tænker mest over er hvordan billed kommer til at se ud ved normal SD billed, specielt på den store 55"

Kan man evt lave billed mindre på skærmen, hvis man lige ser en SD kanal?
Af Westar
Jeg stod i samme situation da jeg skulle have nyt tv. Sidder ca. 3 meter fra skærmen og tog et 55" det har jeg ikke fortrudt et sekund. Købte et ue55c7705
Af trykkertor
Er man i tvivl mellem 2 størrelser, skal man altid købe den største.
Næsten ingen fortryder at have købt for stort fjernsyn.
Der er LANGT flere der fortryder over at have købt for lille.
Selv er jeg 3.5m fra 63", og synes SD står meget godt på mit fjernsyn. (Samsung PS63C7705).

Samtidig vil jeg nævne at et LG 50"PS8000 vi havde "på besøg" i vinters var totalt grimt på SD.
Så det kommer også meget an på kvaliteten af skærmen du køber.
Man kan sagtens får 60"+ med supert SD billede, og samtidig 40" med grimt SD billede.
Af soko
Hej

Ja jeg må også slutte mig til "koret", har selv lige købt et 55" som afløser for et 40". De første 2 uger virker det stort, nu ville jeg ønske, at jeg havde penge til et, der er større :)

SD materiale er naturligvis ikke super lækkert, men det bliver hurtigt opvejet, når du sætter en bluray på.... :p

Mvh. soko
Brugeravatar
Af Weissbier
soko skrev:SD materiale er naturligvis ikke super lækkert, men det bliver hurtigt opvejet, når du sætter en bluray på.... :p

Mvh. soko
Det er nemlig helt rigtigt! :) Jeg sidder 2,8 meter fra samme 63" som Trykkertor, og jeg oplever ingen problemer med SD - tværtimod, men selvfølgelig ser blu-ray langt, langt mere fantastisk ud. 8)
Af Novatic
Weissbier skrev:
soko skrev:SD materiale er naturligvis ikke super lækkert, men det bliver hurtigt opvejet, når du sætter en bluray på.... :p

Mvh. soko
Det er nemlig helt rigtigt! :) Jeg sidder 2,8 meter fra samme 63" som Trykkertor, og jeg oplever ingen problemer med SD - tværtimod, men selvfølgelig ser blu-ray langt, langt mere fantastisk ud. 8)
Det med at SD altid bliver elendigt på større skærme er en myte, og som du selv nævner kan det være pænt på selv en 63" - det er faktisk et spørgsmål, om hvor god skærmen er til at håndtere ikke-HD signaler.

Har set elendigt SD på selv 32". Men kildematerialet siger også meget. Friends på Zulu fx er direkte mishandling af fjernsynet, hvor House på kanal 5 plejer at være godt detaljeret.