Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvor meget "meget" er. Glaslag og glossy coatings vil gøre reflektioner værre, hvorimod matte coatings vil være brugbare i de fleste hjem. Både LCD- og plama-skærme har modeller i hver sin lejr.

G20 og VT20 har begge antireflektiv coating, ligesom Sony EX500 og LG LD750 har mat front.
Af Greven
Skal bo på 2. etage med et par store vinduer ved stuen?
Af Greven
Er desuden også begyndt, at overveje at købe et 50" tv. Ved godt jeg nok højest sansynlig ikke finder et med ligeså god billede kvalitet som G20 til max 8500.

Men er der nogen 50" tv i kan anbefale til 8500, som stadig er et godt tv?
Af Mysen
Mysen skrev:"Panasonic har stadig det dårligste design og en grim fjernbetjening og G20eren summer som kantklipper..."
Var ment som en joke.
MigSelv skrev:Hej
Næsten enig.
Design er smag og behag.
Jeg har aldrig hørt en G20 model støje, siger ikke, at der ikke har været støj.
Panasonic har rettet en fejl på mainboardet, der var skyld i støj, så mon ikke den snart skal begraves.
Jeg mente heller ikke at det støjer eller er grimt, det var blot for at beskrive, hvordan jeg opfattede ubegrundet kritik. Jeg ved ikke ret meget om G20 udover at den i over et halvt år har været et super til prisen plasma.
PeterD skrev:Et G20 summer?. Ja, men det er en generelt opfattelse at det er et af de bedste på markedet ifg. test foretaget i hele Europa og på Flatpanels.dk
Igen, så er jeg selv enig. Mine mor ejer selv et G10 fra sidste år, og det er bestemt et godt tv.
Jeg er bare selv den glade ejer af et Samsung. Min far er også. Jeg har set folk herinde, der var meget begejstrede for LG produkter og der ligger også anbefalinger af dem herinde.
jeg er helt med på at PSxxc7705 er kommet for hurtigt på markedet. Der er simpelthen for stor forskel på den bedste model til den ringeste, og der er alt for mange reklamationer. Man skal dog stadig huske at det nok er en af de største sælgerter lige pt. hvis ikke den største. Det betyder, at det stadig er mere end halvdelen, der er glade for deres køb.

Jeg har det personligt selv på samme måde over Sony, som du har det med koreanerne. De har droppet Plasma (!?). Der er butikker rundt omkring i landet, der har høstet ansatte fra Merlin. (måske det kun er min egen personlige erfaring, der spiller ind her.) Desuden synes jeg det er mærkeligt, at der er fuldt blus på farver og skarphed på alle fjernsyn derinde, når de eneste de konkurrerer med er andre Sonyer. Jeg synes det virker uproffessionelt, men det giver mig ikke ret til at kalde EX500 for et skod-tv, når der er så mange glade ejere af det. det ved jeg simpelthen ikke noget om.
Håber du tog det som konstruktiv kritik, for det var aldrig min mening at kaste med mudder.
greven skrev:Er desuden også begyndt, at overveje at købe et 50" tv. Ved godt jeg nok højest sansynlig ikke finder et med ligeså god billede kvalitet som G20 til max 8500.

Tag ud i butikkerne og se på dem. Lån en fjernbetjening, så du kan skrue ned for blusset og få dem til at sætte både SD og HD på. Din egen oplevelse betyder en del, så det er en god idé at blande folks input med din egen opfattelse.
Af THM
Greven skrev:Er desuden også begyndt, at overveje at købe et 50" tv. Ved godt jeg nok højest sansynlig ikke finder et med ligeså god billede kvalitet som G20 til max 8500.

der er så vidt jeg ved kun plasmaer i den prisklasse i 50". vil umiddelbart foreslå et kig på LG pk550, LG pk760, eller et panasonic S20. her må du dog finde dig i lidt reflektioner, som så vidt jeg ved er lidt værre på LG'erne end på panaen.