Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

jeg har gået med tanken om og finde mig et nyt tv til stuen og smide mit sony 32w5500 ind i mit soveværelse:)

har kigget på et Sony Bravia 40" LED-TV KDL-40EX700 da det nu kommer på tilbud i føtex til 6000kr i næste uge.

jeg bruger mit tv til og høre radio se film og bruge min ps3 samt mit ps3 media server

håber der nogle forslag til hva jeg evt skal købe eller om det er det rigtige jeg har fundet:)
prisen er som sagt ca 6000kr:)
Af Steen Bay
Det var tidligt at du ved hvad Føtex har på tilbud i næste uge ..men 6k for EX700 lyder som en fin pris. Vær dog opmærksom på at billedkvaliteten nok er stort set den samme som på EX500 der fås til ca. 5k. Ved EX700 betaler man lidt ekstra for det tynde Edge-LED design.
Af Findsen
kender en hehe ;)

ja okay men er det det eneste? eller andet nu der er en prisforskel eller bedre tv i den prisklasse jeg kan købe?
Af THM
til det forbrug du nævner, syntes jeg også ex700 lyder som et fint bud, og prisen er jo rimelig nok...
af alternativer er der jo så som nævnt ex500 og LG ld750n, undrer mig Stenn ikke nævnte den ;) en anden mulighed er phillips 5605H, som kan fås til 5000kr hos wupti i 40" modellen...
Af Mysen
Eller et 42" Panasonic TX-P42G20e hvis du vil ha' Plasma.
Af Findsen
jamen ved ikke vil bare ha der hvor jeg for mest her kun haft sony pt som jeg har været super tilfreds med :) men er åben for andet men er der ikke ulemper ved plasma? eller hvordan ? har også tænkt hvis man skal ha større end 40" hvor meget man så skal give for et dejligt tv:D eller om jeg skal vente lidt og købe 3d?
Af kskruger
Hvis du ikke vil vente til næste uge, har Bilka Sony 40EX700 til 5995,- i denne uge.
Af Findsen
Nååå ja det var i Bilka jeg havde set de havde det i denne uge:) har ikke så travlt kan nemt vente til næste uge:) så kan jeg også nå og blive sikker på om det re den sony jeg skal ha eller der skulle komme gode forslag til et andet tv :D
Af Mysen
Findsen skrev:jamen ved ikke vil bare ha der hvor jeg for mest her kun haft sony pt som jeg har været super tilfreds med :) men er åben for andet men er der ikke ulemper ved plasma? eller hvordan ? har også tænkt hvis man skal ha større end 40" hvor meget man så skal give for et dejligt tv:D eller om jeg skal vente lidt og købe 3d?
Der er rigtig mange ulemper ved Plasma. Summelyd, strømforbrug, risiko for permanent burn-in ved forkert brug.

Til gengæld er de førende indenfor billedkvalitet. Især til afspilning af film. Så skal man bare leve med de risici der er, og bruge fortrydelsesretten, hvis det ikke er som forventet.

hvis du skal op på 46-50" må du nok lægge 2-3000 kr ekstra, hvis du skal have samme kvalitet.

Eks. Pana tx-p50g20e til 9000 eller LG's 47LD750n
Af THM
Findsen skrev:jamen ved ikke vil bare ha der hvor jeg for mest her kun haft sony pt som jeg har været super tilfreds med :) men er åben for andet men er der ikke ulemper ved plasma? eller hvordan ? har også tænkt hvis man skal ha større end 40" hvor meget man så skal give for et dejligt tv:D eller om jeg skal vente lidt og købe 3d?
der er ulemper ved plasma, men det er der også ved lcd. hvis du høre meget radio på dit tv er der på plasma risiko for at billedet brænder fast hvis du tit og i mange timer har har statiske billeder stående(som eks. en radiokanalliste). ved G20 har du dog mulighed for at slå panel fra så skærmen slukker, men tv'et stadig er tændt, så du undgår det.
så det kommer an på hva man skal bruge det til, billedmæssigt vil jeg dog mene at G20 er de andre overlegen, men hvis du tit bruger det til still billeder over længere tid vil jeg anbefale lcd.

jeg har selv et G20 og har absolut ingen problemer oplevet med burn in eller retention...
Af Findsen
ja høre en del radio på det hehe:) eller gør jeg på´det jeg har nu så ved ikke om jeg tør plasma
Af THM
nej kan jeg godt følge dig i, men hvis det bare står og spiller, kan man på G20 jo bare slå panel fra og så samtidig spare strøm. når man så trykker på en knap på fjernbetjeningen tænder skærmen igen.
Af Findsen
det lyder da dejlig nemt hehe og det er super billede der er på det også siger du? kunne ske man skulle tage ud og se på et :)
Af Mysen
Læs evt. testen her.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1267447545

På mit Sasmung Plasma er der et lille billede af en højtaler på skærmen, når jeg spiller radio. Resten er sort, så skærmen bruger minimum strøm. Samtidig flytter denne højtaler sig lidt ca hvert 10. sekund så der ikke kan komme burn-in. Jeg gætter på at G20eren køre med nogenlunde samme teknik.