Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af balloo
Hej.
Jeg har købt mig et P50-VT20e i den tro at TVéts indbyggede DVB-S tuner kunne afkode Canal Digital med det rigtige CA modul.
Det virker fint på alle SD kanalerne, men når der sendes i HD med en bitrate på 30.000, så går det galt, her pixilere billedet helt vildt.
Jeg har været i dialog med Panasonic og de har senest udsendt en firmware opdatering i sidste uge, men desværre hjalp det ikke.
Det samme CAM virker uden problemer i Vantage og Philips modtagere. Har I noget bud på hvorfor Panasonics modtager ikke kan lide den høje bitrate?
Hilsen
Frank
balloo skrev:Hej.
Jeg har købt mig et P50-VT20e i den tro at TVéts indbyggede DVB-S tuner kunne afkode Canal Digital med det rigtige CA modul.
Det virker fint på alle SD kanalerne, men når der sendes i HD med en bitrate på 30.000, så går det galt, her pixilere billedet helt vildt.
Jeg har været i dialog med Panasonic og de har senest udsendt en firmware opdatering i sidste uge, men desværre hjalp det ikke.
Det samme CAM virker uden problemer i Vantage og Philips modtagere. Har I noget bud på hvorfor Panasonics modtager ikke kan lide den høje bitrate?
Hilsen
Frank
Hej
Du mener vel symbol rate?
Stort set alle cam-moduler, har problemer med bitrates over 58 Mb. Når du så passerer symbol rate på 30.000 ( frekvenser over 11.700 Mhz ), begynder din bitrate, at ligne 66 MB. Disse datamængder har cam-modulet problemer med.
Der findes enkelte cam-moduler ( Tecnicrypt CX-cam ) der kan håndtere datamængden, dette cam er ifølge producent, kompatibelt med alle Conax krypteringer.
Husk på, dit tv er ikke certificeret til Canal Digital, men til Boxer/ Viaccess.
Dine andre satboxe, kan måske bedre håndtere et "dårligt" signal.
Af balloo
Hej.

Jeg anvender et cam fra Strong.
Det pussige er, at når jeg indsætte det samme CAM i hhv en Vantage eller Philips, så er der ingen problemer, på samme installation.
Jeg har været i kontakt med en medarbejder fra System Engineer DVB,Telenor Satellite Broadcasting AS for at høre om deres mening.
De oplyser følgende:
Vi har samme type TV her som vi har benyttet til 3D demo
Forsøkte å koble denne til en 70cm parabol, og jeg får samme problemet som du beskriver.
Alle DVB-S2 transpondere med 30 Ms symbolrate (tilsvarer 66.8 Mbps) har jeg problemer med selv om signalstyrken er 100%.
Problemet oppleves som blokking i bildet.
Har forsøkt med flere ulike CAM`er, men med samme resultat.
De samme CAMene er blitt benyttet i ulike satellittmottakere, da er det ingen blokking.

På mig virker det som om Panasonic har et problem med deres modtagermodul.
Hilsen
Frank
Hej
Er der i opsætning af cam modul mulighed for, at fjerne et flueben, ved en tekstboks med følgende ordlyd - Åben komplet transponder ?
Hvis, så skal du gøre det.
Forklaring i tidligere indlæg, er dog stadigvæk gældende. De indbyggede dvb-s tunere i tv, er følsomme overfor cam modulet, der virker som bremseklods når bitrate overstiger 58.
Af balloo
Hej.

Jeg kan desværre ikke redigere i CAM modulets opsætning.

Med hensyn til 11.785, så virker RUSH uden problemer.
Brugeravatar
Af MigSelv

Jeg kan desværre ikke redigere i CAM modulets opsætning.

Med hensyn til 11.785, så virker RUSH uden problemer.
Hej
Et sidste forsøg.
Dine satbokse, er de tilsluttet med et andet kabel, end det til tv?
Hvis, så prøv at tilslutte dette kabel til tv.
Kablets kvalitet, er også af stor vigtighed. Kabel til tv, går det direkte til lnb?
Af digitalt.tv
Eftersom 11785 virker så burde det ikke være relateret til datamængden. For 11785 sender også med ca. 68.4 Mbps ligesom dem på 12015 og 12128.
Brugeravatar
Af MigSelv
digitalt.tv skrev:Eftersom 11785 virker så burde det ikke være relateret til datamængden. For 11785 sender også med ca. 68.4 Mbps ligesom dem på 12015 og 12128.
Hej
11785 giver ikke 68 Mbps, men nærmere 58 Mbps.
12.015 giver 66,6 Mbps.
Af digitalt.tv
Ok jeg gik bare efter opgivelsen på kingofsat.net som angiver det, men det forklarer det så bedre.
Af balloo
Hej.

Er der nogen af jer der har prøvet Tecnicrypt CX-cam??

Hvad gør Samsung´s TV? Har de samme problem??

VH
Frank
Brugeravatar
Af MigSelv

Er der nogen af jer der har prøvet Tecnicrypt CX-cam??

Hvad gør Samsung´s TV? Har de samme problem??

VH
Frank
Hej
En del af Samsungs modelserie, er godkendt til Canal Digital. Jeg siger ikke dermed, at der ikke kan opstå problemer, men det giver så mulighed for support.