Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg havde lige fået sat mit Jamo 606 hcs med jamo 300 sub med en ONKYO 508b receiver til.
Det virkede fint og jeg sad og prøvede at finde lidt rundt i den, med nogle film og musik.
Da jeg sad og hørte musik, forsvandt lige pludselig og jeg har prøvet alt af hvad jeg nu ved, men intet ser ud til at få det til at virke.

Har du nogen idéer, tips eller noget som kan hjælpe mig.

TAK for hjælpen
Af Major Awesome
Jeg har ingen erfaring da det er mit første surround sæt.
Så i princippet kan vel lige så godt være mine højtaler.
Jeg havde dem bi-amp.
Jeg har prøvet bare at single wire dem, prøvet at en masse med fjernbetjeningen, men intet ser ud til at virke.
Af Major Awesome
Så har jeg prøvet at slukke, hive strømstikket ud, klippet ht kablerne lidt bedre og sat dem i meget forsigtigt.
Det virker stadigvæk ikke, har prøvet at sætte min wii til, men ser ikke ud til at virke, kan jeg selvfølgelig ikke svarer på da jeg ikke ved hvilken indstilling lyden skulle komme fra med min wii, men tror jeg ville have ramt den.
Har sågar prøvet at sætte en ny højtaler til.

Har du nogen råd eller idéer? Eller skal jeg tilbage til El-giganten og bruge min reklamationsret?

Evt. nogen som har prøvet at skifte en sikring på sådan et apparat og ved hvor jeg skal kigge for at se om den er gået uden at bryde min reklamationsret?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Prøv først at trykke på 'Mute' - det kan jo være at du er kommet til at ramme den, og så er der ingen lyd overhovedet.
Af Major Awesome
så retarderet er jeg heller ikke at den ikke er prøvet ;)
Af Lou
Filip_kbh skrev:Prøv først at trykke på 'Mute' - det kan jo være at du er kommet til at ramme den, og så er der ingen lyd overhovedet.
MUhahaaa.. :D
Af noxity
Du kan også have skiftet lydkilde. Den kan jo f.eks godt stå på f.eks. "DVD" og så stadig give muligheden for flere lydkilder.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Bi ampet har du vel ikke, det kræver 2 forstærkere. Hvis det er 2 sæt kabler til hver højttaler, så har du bi-wired dem. Har du gjort det rigtigt?
Har du trykket på noget, da lyden forsvandt?
Hvis, har du måske skiftet højttaler output. Der kan skiftes fra/til speaker A-B. A alene, B alene, A+B og i visse tilfælde off.
Tilslut en anden lydkilde end din PS3, radiodelen, cd- spiller osv. Det kan jo også være dit kabel fra PS3, den er gal med.
Senest rettet af MigSelv 29 sep 2010, 21:14, rettet i alt 1 gang.
Af Lars K
Har du prøvet at nulstille forstærkeren ved at holde VCR/DVR knappen nede mens du trykker på standby mens forstærkeren er tændt?

Det hele skal foretages på selve forstærkeren og ikke fjernbetjeningen.