Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadsA
Hej

Nu har jeg søgt 5 timer på nettet og ringet til yousee uden at de kunne hjælpe mig, så nu håber jeg virkelig der er en der kan hjælpe.

Jeg har et Pioneer 50" model PDP507XD. Jeg ska til at have trækket kabler i selve væggen, så min elektriker skal vide hvad han skal lave.

Jeg skal have yousee med en tvbox, så jeg kan få hd kanaler. Selve tv boksen bliver tilsluttet med et antennestik som går fra boksen og ned i et tv stik på væggen.

Så går der et hdmi kabel fra tv boksen og over til mit Pioneer tv.

Jeg skal have følgende soundbar: http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... w=&angle=6

Mit spørgsmål er så. Hvordan får jeg tv lyden fra tv/tv boks ned i soundbaren ?

Skal der gå et digital lydkabel fra tv til soundbar ? eller skal der gå et digitalt lydstik fra yousee boksen og ned i min soundbar ?

Der skal vel gå et digitalt lydstik fra soundbar til tv, når jeg vil afspille blyray film osv ?

Håber virkelig en kan hjælpe
Af Villanyi
Jeg vil da mene at der bare skal et HDMi stik fra Soundbar'en ind i fjernsynet.
Af kv-man
Vis jeg var dig ville jeg får ham til at fræse et 50/42mm rødrør ind i væggen da du så er fremtids sikret til udvidelser med de verse HDMI stik fra ps3 og bluray og din yousee-boks og så får du heller ikke nogle synlige kabler på væggen og der i kan du også trækker et optical-kabel fra tv til soundbar da den ser ud til kun at have en lydindgang som er optical.
Af MadsA
Ved godt det hele skal fræses i væggen, men jeg ved ikke om jeg skal have stik optical stik fra yousee boks til soundbar ? eller om jeg bare skal kører et optical stik fra soundbar og til tv ?????????
Brugeravatar
Af MigSelv
Villanyi skrev:Jeg vil da mene at der bare skal et HDMi stik fra Soundbar'en ind i fjernsynet.
Hej
Hvis al tv kigning foregår via Yousee boks, skal boksen tilsluttes soundbar med optisk kabel ( eneste mulighed du har ).
HDMI kabel fra Yousee boks til tv, samt HDMI kabel fra soundbar til tv. Dette vil give billede fra boks, og billede fra indbygget bluray/dvd i soundbar. Lyden fra bluray/dvd, er jo allerede i soundbar'en, så at sige.