Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KristianF
Hej med jer, jeg var mm tæt på at bestille Samsung PS50c7705 i dag men tilfældigt ser jeg herinde at der er problemer med at det summer meget højt og så lidt andre problemer også. Synes ellers jeg har læst i test herinde af denne model at summen ikke var betydeligt (ikke helt sikkert det var det tv) men hvad foreslår i så i samme prisklasse plus/minus 1000-1500 kr.
Kan mørkelægge "biografen" totalt og sidder ca 3-4 meter fra skærmen. Vil helst ikke under 50"
Mvh Kristian
Af Mysen
Panasonics 50V20 ligger meget tæt på prismæssigt. Billedkvaliteten skulle minimum matche, men til gengæld er der ikke 3D panel i.

Hvis du skal være helt fri for buzz risikoen må du ty til LCD teknologien. I den prisklasse ligger Samsung ue46c7705, men det er en nedgradering i billedkvalitet i forhold til Plasmaet.

P.S jeg kan altså godt anbefale PS50c7705. Bare køb det i en butik, der også forhandler dit andenvalg, og hvis det summer for meget, så byt det.[/b]
Af metalgear
hej
jeg går og venter på test fra LG PX950N det kan måske være noget.
Brugeravatar
Af MigSelv
Mysen skrev:Panasonics 50V20 ligger meget tæt på prismæssigt. Billedkvaliteten skulle minimum matche, men til gengæld er der ikke 3D panel i.

Hvis du skal være helt fri for buzz risikoen må du ty til LCD teknologien. I den prisklasse ligger Samsung ue46c7705, men det er en nedgradering i billedkvalitet i forhold til Plasmaet.

P.S jeg kan altså godt anbefale PS50c7705. Bare køb det i en butik, der også forhandler dit andenvalg, og hvis det summer for meget, så byt det.[/b]
Hej
Hvis der ses bort fra 3d, er V20 testet med bedre billedkvalitet end 7705.
Af KristianF
Hej og tak for svar men må jeg høre hvor Samsung c7705 er købt siden det kan ombyttes hvis det summer for meget. Kan det ikke kun byttes hvis det ikke er pakket ud og ubrugt? Ang LG så vil jeg prøve undersøge det men måske skal jeg finde en butik hvor Samsung kan opleves inden køb så kan jeg jo høre om det genere mig. Tak
Af Mysen
MigSelv skrev:
Mysen skrev:Panasonics 50V20 ligger meget tæt på prismæssigt. Billedkvaliteten skulle minimum matche, men til gengæld er der ikke 3D panel i.

Hej
Hvis der ses bort fra 3d, er V20 testet med bedre billedkvalitet end 7705.
Jeps... Det ved jeg godt. Men fordi forskellen ikke er markant, kaldte jeg det minimum matche... Det er nok en underdrivelse, men jeg mente nu at det var bedre ;)
Af Mysen
KristianF skrev:Hej og tak for svar men må jeg høre hvor Samsung c7705 er købt siden det kan ombyttes hvis det summer for meget. Kan det ikke kun byttes hvis det ikke er pakket ud og ubrugt? Ang LG så vil jeg prøve undersøge det men måske skal jeg finde en butik hvor Samsung kan opleves inden køb så kan jeg jo høre om det genere mig. Tak
Jeg har købt det i hifi-klubben i Silkeborg. Du kan evt. aftale med butikschefen i din nærmeste butik, at du vil købe det, men er skeptisk overfor buzz. Så kan du måske lokke dem til at levere et Pana eller LG istedet, og tage Samsungen hjem igen, hvis din skepsis havde noget på sig.

Problemet med dette tv er at Samsung åbenbart har sløset med testning af det. Det tyder på at minimum 1/3 og nok nærmere ½delen af alle købere har fået et tv med enten uacceptabel buzz, linebleed eller retention. Jeg er heldigvis en af de heldige, der er sluppet, men hvis man skal sikre sig mit held, er det en god idé at lave en aftale med butikken før man køber.
hifi-klubben prutter ikke om prisen, men en udvidet service er ikke så svær at forhandle sig frem til.
Af abemand666
KristianF skrev:Kan det ikke kun byttes hvis det ikke er pakket ud og ubrugt?
Er der nogle der har styr på reglerne? Hvis det er købt over nettet, mener jeg at du har lov til at prøve varen og det er derfor at den skal leveres tilbage "i væsentlig samme stand og mængde".
Af Cutter
abemand666 skrev:
KristianF skrev:Kan det ikke kun byttes hvis det ikke er pakket ud og ubrugt?
Er der nogle der har styr på reglerne? Hvis det er købt over nettet, mener jeg at du har lov til at prøve varen og det er derfor at den skal leveres tilbage "i væsentlig samme stand og mængde".
http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/ ... es/Ehandel