Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle i kloge hoveder derude :O)

Jeg står og skal til at købe nyt tv, og har ca. 4000 kr til rådighed. Jeg svinger lidt mellem et Philips og et Sony.

Det er følgende modeller jeg har set på:
Sony - http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 0600122250

Philips - http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -32-led-tv .

Er der nogen som kan anbefale et af disse to fladskærme, eller måske et helt tredje?
Obs. må helst ikke være over 32" da jeg så kommer for tæt på billedet.
dennismdsn skrev:Hej alle i kloge hoveder derude :O)

Jeg står og skal til at købe nyt tv, og har ca. 4000 kr til rådighed. Jeg svinger lidt mellem et Philips og et Sony.

Det er følgende modeller jeg har set på:
Sony - http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 0600122250

Philips - http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -32-led-tv .

Er der nogen som kan anbefale et af disse to fladskærme, eller måske et helt tredje?
Obs. må helst ikke være over 32" da jeg så kommer for tæt på billedet.
4000,- kr. for EX402 virker ret dyrt. Skulle være muligt at finde et Sony EX500 til ca. samme pris. Eller måske et Samsung C535 som Elgiganten sælger til 3400,- kr.?
Af THM
af de to modeller ville jeg klart vælge phillipsen, hvis man følger de billedindstillinger fra anmeldelsen herinde levere den et ret godt billede...
Af PeterD
Ser du film og tv. Et svar: Vælg: Panasonic X20 plasma til 4000 kr.

Godt nok i 37", men alligevel.

Du får ikke en skærm der leverer et bedre billede til de penge især ikke ved hurtige bevægelser, hvor det virkelig viser Sony baghjul og leverer et roligt billede.

Søg rundt på flatpanels.dk. Både X20 og X10y levere et sublimt billede og her får man meget for pengene, men igen er det mindste 37"
Af BjarneH
Hej,

- Jeg står i lidt samme situation som dig. Vil nok også kun have 32" - og har kigget på modeller til ca. 4.000. Jeg ser sjældent film - men bare tv - men ønsker alligevel at have både 100 hz og fuld HD.
Og det kan man opnå med den Philips du har set - 32PFL560. Den er også med LED-teknologi. Og kan fåes for 4.000 i Elgiganten - og måske billigere andre steder?
Sonyen kan også fåes med fuld HD og med 100hz til ca. 4000 kr. Nemlig som Sten Bay anbefaler i modellen KDL32EX500. Bilka har den til 4.200. Jeg fik en i Føtex, Lyngby Storcenter igår for 4.000 - måske det var en restmodel? Det er ihvertfald billigt.
Men jeg overvejer da at returnere den uåbnet til fordel for den nævnte Philips - eller måske en helt tredje? Når man som amatør læser sig lidt ind på tingene, får man jo også øje på plasma-muligheden. Det skulle give bedre billedkvalitet. Og det ekstra el-forbrug er vist ikke så voldsomt mere. Og kigger man kun 2 timer om dagen - burde elforbruget ikke være det eneste afgørende.
Så jeg vil udvide debatten: Skal vi vælge de nævnte fra Philips eller Sony - eller en Plasma-skærm, der for mit vedkommende godt må koste lidt mere, hvis det er lækkert. Men altså stadig helst 100 hz og nok også helst fuld HD.
Nogen indlæg?
Af PeterD
Gå efter Panasonic L 32 S10 eller s20e for LCDskærm for en 32" skærm.

Panasonic og LCD findes vist ikke så mange steder.
NB Radio i Roskilde har vist et par stykker og ellers har Expert vist et par 32" til omkring 4000 kr.

Husk at vælge S10 eller S20e frem for C20...når det SKAL være LCD.

Ville dog anbefale et X20 plasma for samme pris (dog 42", så det er ikke aktuelt)

"Altid Panasonic frem for Philips, Samsung og til dels Sony!"
Af THM
plasma kan ikke fås i 32", men min. 37". full hd betyder ikke rigtig noget i 32" størrelsen, men alle de gode lcd modeller er efterhånden fuld hd.
Senest rettet af THM 27 sep 2010, 16:26, rettet i alt 1 gang.
Af BjarneH
Hej,

- Jeg står i lidt samme situation som dig. Vil nok også kun have 32" - og har kigget på modeller til ca. 4.000. Jeg ser sjældent film - men bare tv - men ønsker alligevel at have både 100 hz og fuld HD.
Og det kan man opnå med den Philips du har set - 32PFL560. Den er også med LED-teknologi. Og kan fåes for 4.000 i Elgiganten - og måske billigere andre steder?
Sonyen kan også fåes med fuld HD og med 100hz til ca. 4000 kr. Nemlig som Sten Bay anbefaler i modellen KDL32EX500. Bilka har den til 4.200. Jeg fik en i Føtex, Lyngby Storcenter igår for 4.000 - måske det var en restmodel? Det er ihvertfald billigt.
Men jeg overvejer da at returnere den uåbnet til fordel for den nævnte Philips - eller måske en helt tredje? Når man som amatør læser sig lidt ind på tingene, får man jo også øje på plasma-muligheden. Det skulle give bedre billedkvalitet. Og det ekstra el-forbrug er vist ikke så voldsomt mere. Og kigger man kun 2 timer om dagen - burde elforbruget ikke være det eneste afgørende.
Så jeg vil udvide debatten: Skal vi vælge de nævnte fra Philips eller Sony - eller en Plasma-skærm, der for mit vedkommende godt må koste lidt mere, hvis det er lækkert. Men altså stadig helst 100 hz og nok også helst fuld HD.
Nogen indlæg?
Af BjarneH
Ups- mit indlæg blev gentaget. Det var ikke hensigten.
Jeg har i mellemtiden været i Elgiganten og sammenlignet de to muligheder. Jeg synes bedst om Sonyen. Og rigtigt ja - Plasma er ikke aktuelt ved de små skærmstørrelser.
Kiggede også på nogle High-End tv fra LG og fra Philips. Især den første havde nogle vanvittigt flotte kontraster - og nu blegnede de to i 4.000 kr. - klassen. Men der var vi også oppe omkring 12.000 - og det var helt sikkert ikke i Elgiganten man skulle hente det. De er tit billige på et enkelt apparat - som de så rakker ned på - når man kommer - og viser de dyrere frem, hvor de overhovedet ikke er billige. Men det var et andet emne.
Er der nogen, der kan anbefale et high-end produkt i 32"?
Tak for de ovenstående råd!
Af Steen Bay
BjarneH skrev: Er der nogen, der kan anbefale et high-end produkt i 32"?
Tak for de ovenstående råd!
Selv betragter jeg LG LD750N som et high-end produkt hvad angår ren billedkvalitet. Det har IPS panel og 200Hz scanning backlight, og jeg mener at 32" versionen kan findes på nettet til under 4500,- kr.
Af BjarneH
Når Dennis, som startede tråden her, dukker op - er der forhåbentlig noget du kan bruge. Selv vil jeg tjekke yderligere de råd, der er givet her - og kigge i en butik på LG 32 LD750N samt på Panasonic.
Endelig vil jeg overveje alligevel at "skamfere" min stue med et større skrummel end 32". Der er tydeligvis mere udvalg - specielt i plasma - hvis man går op i mndst 37". Men det byder godt nok både mig og min stue imod med tv, der dominerer stuen.
Er der flere, der byder ind, er jeg stadig interesseret i flere bud på high-end produkter. Altså hvor man får en klart bedre rå billedkvalitet - uanset om prisen bliver noget højere end de 4-5.000, vi her har talt om for 32". Men stadig er det selvfølgelig noget med value for money. Personligt har jeg ikke brug for alt muligt fancy, der koster en bondegård. Men rå billedkvalitet - og hæderlig lyd. Glæder mig til at se den nævnte LG
Af dennismdsn
Mange tak for alle jeres svar. Der er meget at vælge imellem og jeg vil prøve at tage ud og kigge på nogle af modellerne. Jeg var i El-giganten i går, og så dette her tv, http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -32-lcd-tv og var umiddelbart ganske imponeret over billedkvaliteten på dette tv. Så det er også oppe til kraftig overvejelse nu.
Af BjarneH
Hej igen Dennis,

Jeg kiggede jo også på din Philips i Elgiganten igår. Den stod meget lys i det. Og ekspedienten, som måske hellere ville sælge mig noget andet, mente at man skulle holde sig fra de billigere LED og at de var ringere end de almindelige LCD. Men når man står og lytter lidt til deres dialog med kunderne - virker det ikke altid som ærlig rådgivning - men mere som taktisk bestemt information rettet efter deres egen dagsorden om at sælge de apparater, de tjener mest på. Jeg kan også se i en anden tråd her på sitet, at ekspedienterne skulle få ekstra-provision for at sælge Samsung - og det kan jo også spille ind på rådgivningen.
Men du kan sagtens finde også det anbefalede Sony 500-serie i Elgiganten også - måske hedder den 501 eller måske har de den i 40", men det er jo det samme at kigge på. Men falder du for den - så køb den i Bilka eller på nettet, hvor du sparer ca. 1.400.
De øvrige anbefalede fra LG og Panasonic ved jeg ikke om du kan se i Elgiganten.
Af dennismdsn
Det har du nok ret i med de sælgere der. Men det Philips jeg har set på er et Lcd og ikke et Led, som du skriver. Så tror jeg skal ind og kigge på det igen i morgen :O)