Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Greven
Jeg skal snart ud, at købe nyt tv, da jeg vil have min nuværende 32" ind i soveværelset. Så jeg skal bruge et nyt til stuen.

Lige nu står jeg i et stort dilemma mellem 3 forskellige fladskærme, som jeg har kigget på.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -plasma-tv

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -46-led-tv

eller

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -plasma-tv

Kan det svare sig, at give lidt over 2000 mere for panasonic/samsung fremfor LG? Og hvad vil i anbefale af disse tre skærme?

Kan primært bruges til alm. tv, dvd og evt. ps3.

Håber i vil hjælpe mig :)
Brugeravatar
Af koenigs
PK550n er value for money og du får en del mere skærmareal med 50". Modellen er THX certificeret og er i øvrigt fremragende til af spilning af f.eks. divx hd og mkv filer, som det er bedre til en Panasonic.

Det har dog også nogle svagheder. Det har noget mere image retention end Panasonic og sort niveauet er heller ikke helt så godt, selvom det stadig er rigtig godt. Det har også ca. 50ms input lag, og det vil helt sikker kunne mærkes af dem der spiller first person shooters på PS3 på bare lidt over normalt niveau eller online. Jeg vil gætte på 9/10 ikke vil bemærke det og for resten er det en deal breaker.

Jeg har selv investeret i 50PK550n og jeg regner med at lave en bruger anmeldelse indenfor den næste uges tid. Jeg kommer fra et Panasonic P42X10y og kan godt afsløre at LG'en er et par klasser over, bortset fra IR og inputlag hvor Panasonic jo er fremragende.

Overvej også at G20 kan optage på USB, er det vigtigt for dig?
Af THM
af de 2 46" er G20 klart bedst...
den er også bedre end pk 550. men hvis du gerne vil have en lidt større skærm til billigere penge er den jo et godt bud, da elgiganten har et godt tilbud på den for tiden.
billedkvaliteten kommer dog ikke helt op på G20 niveau, men er stadig god, så du må gøre op med dig selv hvad der er vigtigst. større skærm og billibgere pris eller mindre og dyrere, med bedre billedkvalitet.
Af PeterD
Panasonic G20. Uden tvivl. Her er der mange justeringsmuligheder bla. gamma mm, i deres THX-mode, til blueray.

Topaward hos Flatpanels.dk, whathifi.co.uk. og flere uafhængige test rundt omkring i Europa.

Desuden har deres VT20 fået EISA Award 2010-2011.

Panasonic er dyrt. Ja, men god japansk billedkvalitet er ikke gratis og ved Panasonic er det den samlede pakke man betaler for man betaler for fremfor Life's Good fra Korea.

En Plasmaskærm viser mere dyb sort end en LED-skærm, som dog er bedre i rum med meget sollys direkte på skærmen, og så er LEDskærmen smallere end plasmakærmen, hvis den skal hænge på væggen.

målt på ren billedkvalitet er det svært at komme uden om G20.
Af Greven
Tror jeg vælger G20'eren, men den er desværre ikke hjemme i Elgiganten lige nu.

Men er godt nok stadig i tvivl. Hvis i har andre forslag til TV må i også gerne komme med det?
Af PeterD
Et godt råd: Hold dig til Panasonic eller Sony og lad dig ikke friste af LG eller Samsung.

Det betaler sig at vente på kvalitetsprodukter!
Af Mysen
PeterD skrev:Et godt råd: Hold dig til Panasonic eller Sony og lad dig ikke friste af LG eller Samsung.

Med mindre du ejer tv fra alle disse producenter, så er det ikke en specielt kyndig vejledning.

Jeg er godt klar over at du er glad for dit nye x20 tv, men jeg er ved at være træt af at se dig forsøge at komme med gode råd til alle andre på baggrund at dit eget tilfredsstillende køb. LG og Samsung laver glimrende tv, og når Rasmus, som netop er kyndig, kan anbefale fjernsyn fra alle 4 producenter, så tror jeg vi skal holde os lidt til det. Og hvis du arbejder i et Panasonic- eller Sony Center, så tror jeg du skal begynde at markedsføre dig på en anden måde.

"Panasonic har stadig det dårligste design og en grim fjernbetjening og G20eren summer som kantklipper..."

Ikke specielt troværdig vejledning fra én, der lige har valgt Samsung, vel? Det er bare et eksempel på, hvordan jeg læser dine mange anbefalinger til nye folk på forumet.
Brugeravatar
Af MigSelv
Mysen skrev:
PeterD skrev:Et godt råd: Hold dig til Panasonic eller Sony og lad dig ikke friste af LG eller Samsung.

Med mindre du ejer tv fra alle disse producenter, så er det ikke en specielt kyndig vejledning.

Jeg er godt klar over at du er glad for dit nye x20 tv, men jeg er ved at være træt af at se dig forsøge at komme med gode råd til alle andre på baggrund at dit eget tilfredsstillende køb. LG og Samsung laver glimrende tv, og når Rasmus, som netop er kyndig, kan anbefale fjernsyn fra alle 4 producenter, så tror jeg vi skal holde os lidt til det. Og hvis du arbejder i et Panasonic- eller Sony Center, så tror jeg du skal begynde at markedsføre dig på en anden måde.

"Panasonic har stadig det dårligste design og en grim fjernbetjening og G20eren summer som kantklipper..."

Ikke specielt troværdig vejledning fra én, der lige har valgt Samsung, vel? Det er bare et eksempel på, hvordan jeg læser dine mange anbefalinger til nye folk på forumet.
Hej
Næsten enig.
Design er smag og behag.
Jeg har aldrig hørt en G20 model støje, siger ikke, at der ikke har været støj.
Panasonic har rettet en fejl på mainboardet, der var skyld i støj, så mon ikke den snart skal begraves.
Af PeterD
Bevares. Godt ord igen Mysen. ;)

Jeg arbejder i Expert... :) NOT!- Jeg ønsker ingen mudderkastning men vil besvare dit indlæg.

For det første: Folk skriver fordi de ønsker vejledning og gode råd. En der lige har købt Samsung vil bekræftes i at valget var det rigtige. Hvis han/hun læser at tvet er noget bras vil han/hun blive lidt nedtrykt, og ikke vælge det mærke næste gang.

For det andet: Der er INGEN fladskærme som er perfekte, heller ikke Pioneer, men jeg vil da forsøge at tage andre briller på og være mere nøgtern og saglig i min vurdering af de enkelte producenter, selvom det vil være MEGET svært.

Og folk træffer jo deres eget valg. Der er jo også købere som er meget tilfredse med deres Prosonic og UMC som har skrevet på siden.

Folks prioriteter er forskellige, ja. Men gode erfaringer gives videre og jeg har ofte set folk være kede af at bruge mange kroner på et tv som de er blevet skuffet over..(Se whathifi.co.uk) og bare her på siden.

Jeg er glad for Panasonic/Sony da jeg mener de har en god kvalitet, og få fejl selv efter 6-7 år og den glæde ønsker jeg også andre skal få del i, da jeg har haft flere uheldige episoder med koreanske LG's produkter.

Da man sjældet oplever fejl med et Panasonic eller Sony (Pixelfejl mm) betragter jeg det som mærker jeg vil anbetale til andre. Det er vel meget naturligt.

Jeg har ikke skrevet at LG og Samsung ikke er gode mærker. Selvfølgelig er de det. Jeg mener bare at Panasonic er en klasse over rent billedmæssigt, så det ønsker jeg folk skal vide.
Hvis prisen er den samme, hvorfor så ikke gå efter et godt billede?

Et G20 summer?. Ja, men det er en generelt opfattelse at det er et af de bedste på markedet ifg. test foretaget i hele Europa og på Flatpanels.dk

Men igen. Hver fugl synger med sit næb, og når OLED skærmene kommer kan det være at Samsung eller LG bliver de førende inden for den teknologi, og så vil det mærke være et naturligt valg. :)
Af Steen Bay
Greven skrev:http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -46-lcd-tv

Kunne dette også være en god mulighed? Er det et godt TV? Eller hvordan er det i forhold til f.eks G20?
EX500 er garanteret også et fint TV, men af LCD TV i prisklassen ville jeg nok selv vælge et LG LD750N med IPS panel og 200Hz scanning backlight. 47" versionen kan findes på nettet til under 8k. Men ærlig talt, så tror jeg ikke at det betyder så frygtelig meget hvilket TV man nu ender med at vælger til en given pris. Om det er plasma eller LCD/LED, Samsung eller Panasonic, der vil næppe være den helt store forskel på billedkvaliteten, og på den oplevelse man får ved at se en god film på det. For mange er det mest afgørende nok om de synes at TV'et har et pænt design.
Af Greven
Vil kigge på LG'en også. Så spørgsmålet er hvad jeg skal vælge af LG og Panasonic?

Er det sikkert, at købe tv over nettet?
Af Steen Bay
Greven skrev:Vil kigge på LG'en også. Så spørgsmålet er hvad jeg skal vælge af LG og Panasonic?
Er det sikkert, at købe tv over nettet?
Det er spørgsmålet ja, og svaret vil afhænge af hvem det er du spørger, så i sidste ende er det jo nok op til dig selv at træffe et valg ;) .. men vil mene at det er sikkert nok at handle på nettet, og det har den fordel at prisen tit er lavere og at der altid er returret.
Af Greven
Har det noget, at sige at rummet er meget lyst?