Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Dit link virker ikke...

Men ellers er det tit sådan at design koster. Dvs. at et LED tv fra LG til 8000 ikke leverer et bedre billede end et LCD-tv med lysstofrør til en lavere pris..

Men design bliver jo vægtet højt af mange, undertegnede inkl. og så er det svært at afvise det som et dårligt køb.

Man kan dog få bedre billede for pengene.. Eksempeltvis Panasonic's G20e. den synes jeg næsten du bør tage med dem, for er det vigtigst at billedet er godt eller at skærmen er pæn?
Af Steen Bay
ssmadsen skrev:Jeg har uploadet screenshot af den her:

http://www.2shared.com/photo/OsvVymmg/LG_online.html
Har du ellers et bud til hvad jeg kan være ude efter? :) det eneste krav er det skal være et LED. .
Ja, der står godt nok LE730N, men tror som sagt ikke at et sådant eksisterer. Det er sikkert et LE530N, og i så fald kan det fås billigere andre steder, såsom f.eks. i hifi-klubben der har det til 6.975,- kr (og LE530N er forøvrigt nok et ganske fint TV).
Af Mysen
Den hedder 42le730n... Man kan i hvert fald google den..

Hvis du er fast besluttet på denne her lyder det ok alt sammen.. Den har både dlna, er et LED og fåes til en fornuftig pris...
jeg kender bare ikke til modellen, eller til tests af den, men vil altså stadig understrege at de små dioder ikke fungerer bedre end et lysstofrør. De er blot dyrere i startpris, men billigere i strøm. På sigt dyrest i modsætning til hvidevarer med lavt strømforbrug.
Kort sagt LED er ALDRIG bedst til prisen.. Men smukke er de dog..
Af kskruger
Hvis ellers data og billede på tv'et passer, så skulle der ikke være noget i vejen for, at købe dette tv til dine forældre. Billedekvaliteten på de bedre LG's LCD/LED 2010 er ret god, så jeg ville ikke betænke mig.
Af Steen Bay
Mysen skrev:Den hedder 42le730n... Man kan i hvert fald google den..
Joe, man kan godt nok google den, men der er ingen hits. ;)
Af PeterD
Er LED ikke en baggrundsbelysning af skærmen vha. mange lysdioder?

Life'sGood er foran rent designmæssigt, men om de er foran når skærmen tændes, tror jeg næppe. Så jeg vil gå efter Panasonic. Man køber et tv for at det først og fremmest skal have et godt billede og det har Panasonic vist gennem flere år (prøv bare at googe' det)

Jeg ville vælge et Panasonic plasmatv eller deres G20 model i LCD (L32G20e) til omkring 7500 kr.

De har også en LED i deres V20 serie. Jeg ved ikke hvad prisen på den er nu men mon ikke omkring 7000 kr??
Af Steen Bay
PeterD skrev:Er LED ikke en baggrundsbelysning af skærmen vha. mange lysdioder?

Life'sGood er foran rent designmæssigt, men om de er foran når skærmen tændes, tror jeg næppe. Så jeg vil gå efter Panasonic. Man køber et tv for at det først og fremmest skal have et godt billede og det har Panasonic vist gennem flere år (prøv bare at googe' det)
Jo, LED er en baggrundsbelysning vha. dioder. Det kaldes 'Direct-LED' hvis dioderne sidder bag panelet og 'Edge-LED' (som er mest almindeligt) hvis de sidder langs kanten af panelet. LG's LCD/LED modeller, såsom SL8000 og LE850N har fået ganske flotte anmeldelser her på flatpanels.dk (de fik begge en 'top anbefalings award').
Af Mysen
Steen Bay skrev:
Mysen skrev:Den hedder 42le730n... Man kan i hvert fald google den..
Joe, man kan godt nok google den, men der er ingen hits. ;)
Hehe du skal google "42le730n"... Så findes den.
Forkortelsen "le730n" findes derimod ikke. ;)

Min gamle tante har netop købt et 32" Philips tv PÅ GRUND AF edge-led. Hun havde irriterede øjne, når hun så tv, og fik at vide af sælgeren, at fordi den lyser indad, ville det ikke genere hendes øjne på samme måde..

Det lyder sq som en røver, men hun siger, at det virker, og at hendes øjne ikke er irriterede mere. Jeg tror nu nærmere, at det er fordi, det er et 50hz crt fjernsyn, der er skiftet ud.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes utroligt mange komplet vildledende svar derude i butikkerne. Man burde næsten lave en samling over de dummeste råd...

Både LED og CCFL opdaterer med en frekvens, da man ellers ikke ville kunne kunne benytte dynamisk kontrast. Frekvensen er dog noget højere end de 50 Hz/100 Hz som et CRT TV kører med og jeg har endnu ikke hørt om nogen der har kunne se det i praksis.
Af Mysen
Nej.. jeg mente også bare at et gammelt CRT analog tv godt kan give firkantede øjne.. generalt er der jo et mere roligt billede på en fladskærm uanset panel i forhold til CRT skærmene... bortset måske fra Panasonics 100hz crt topmodeller.