Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af rhino (DK)
har lige fået fortalt at min kærestes bedsteforældre har købt nyt TV. En Panasonic 46" nedsat fra 14000 til 8000kr.... eneste krav var at de ønskede et 100hz tv som minimum og blir så præsenteret dette Pana tv med agument at det er et 600hz tv.... og nu er den ældre generation jo ikke lige så meget med i udviklingen men vi ved jo alle at de 600hz som panasonic kører meget på de har i deres aparater ikke har en hylendene fis med de 100 og 200 hz teknologier vi ellers kender.....

blir bare skuffet over at høre forhandlere bruger sådanne salgstriks
Af keler
Sælgeren har jo sådan set ikke gjort noget forkert. Går ud fra de har købt et plasma som kører 100 hz. De 600 hz refererer til subfield drive.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
men nu går de jo rundt og tror det er et 600hz tv de har købt som egentlig kun er et 100hz..... og det er i mine øjne et forkert grundlag at bruge når kunden selv siger de vil ha minimum 100hz....
Af trykkertor
Men jeg forstår ikke helt problemet.
For deres tv er da minimum 100Hz, så de har fået hvad de jagtet efter.
Envidere kan det jo være at sælger har fortalt dem at den har 600Hz Subdrive, men om det har festet sig ved dem at det var subdrive, eller de blev blendet af 600Hz er ligemeget.

En sælger kan da hellere ikke stå at forklare kunden opp og ned i mente om subdrive og diverse.
De har formentlig fået med hjem et Panasonic 46" G20.
Det er et rigtig godt fjernsyn og jeg tror de vil nyde det.

Er jo heller ikke så let for en sælger at sige det her fjernsyn et 100Hz når der står 600Hz med STORE bogstaver udenpå kassen.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
nej det jo rigtigt nok.... problemet starter jo med den måde panasonic lancerer deres tv på med dette 600hz og det bruger de så som salgstaktik.... men det samme skete jo med samsung og deres LED som stadigvæk er et LCD og ikke betyder noget for billedkvaliteten....
Af red_martians
Fjernsynet har jo stadig motion-teknik som sony, samsung osv. Det der er problemet er at et plasmaskærm ud over motionteknik også er afhængig af hz for at give bedre farvegengivelse.
På panasonic hedder det IFC, og er garanteret allerede slået til fra fabrikken af.
På panasonic er IFC som regel baseret på en 100hz teknik, som så 6-dobler billedet for at give det bedre farver. jeg synes ikke du er blevet snydt, for det de ønsker er motion-teknik og det har fjernsynet. på plasmaskærme går motion og subfielddrive bare på mange måder hånd i hånd, da det udover at fortælle hvor mange billeder det gætter, også har en farvepræccison som bliver bedre når hz'ne øges.

Så jo, de har faktisk noget med hinanden at gøre, men plasma er afhængig af flere hz, for at farvepræcisionen også bliver bedre.

LG har f.eks. en 200hz teknik på deres LCD'er. men motionteknikken er stadig kun 100hz, hvor man så har en shutter-teknik der gør at hvertandet billede er sort. det giver bedre skarphed. men LG's 200hz kan derfor ikke sammnelignes med sonys 200hz, da sonyen faktisk har 200hz motion. At du så ikke kan se forskel på 60, 100 eller 200hz motion er så en helt anden sag. De to andre ting betyder langt mere.

Både samsung, lg og panasonic der er plasmaproducenter bruger dette i deres salgs-show. men hvis nu at motionteknikken hos en af dem er 200hz og subfield stadig er 600hz, så bliver farvepræcisionen dårligere. Så noget betyder det.
Senest rettet af red_martians 26 sep 2010, 21:35, rettet i alt 1 gang.
Af trykkertor
red_martians skrev:På panasonic hedder det IFC, og er garanteret allerede slået til fra fabrikken af.
Jeg ved ikke hvordan det er med den andre modeller. Men på VT20 var den slået fra som standard fra fabrik.