Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KJohnseno89
Hey..

Er der nogle der har erfaringer med Slingbox ? Jeg arbejder i udlandet, og kunne godt tænke mig og ku se noget dansk tv !

Har kun en upload hastighed på 1mbit , er det nok til at sende signalet ud ?

Håber der er nogle der har noget info på den, kunne være super !

Mvh
Af bleze
1 mbit er fint nok men du skal ikke forvente HD kvalitet men ses det kan det godt :)
Af KJohnseno89
Neej det havde jeg nu heller ikke regnet med..

Har du selv en, og hvordan fungere ?
Af dalby
Hej

Eye TV hybrid fra Elgato er også en løsning. Her kan du streame i digital kvalitet (dvb-C tuner )til Iphone, Ipad og mac computere det fungerer rigtig godt. Jeg bruger selv en mac mini med lan-stik direkte i computeren, så kan jeg "vække" den med eyetv programmet fra hele verden. Den bruger næsten intet strøm og går selv i dvale når jeg går ud af programmet. Jeg kan selvfølgelig også programmere optagelse af programmer samt se ting jeg allerede har optaget på farten.

Men måske det ikke er løsningen hvis du udelukkende kører windows. Mener godt nok også eyetv har en windows løsning.
Af noxity
Jeg har en Slingbox pro.

Til det europæiske marked er der kun to at vælge imellem:
Slingbox solo
Slingbox pro

I USA har de også en Slingbox Pro HD.

HD udgaven er den eneste som kan sende et signal over 640x480.

Den højeste hastighed du kan uploade med er ca. 4mbit. Men 1 mbit giver også et ganske udmærket resultat.

Det eneste du skal være opmærksom på er at den kun har en DVB-T mpeg2 og en analog tuner.
Jeg har endnu ikke haft held med at finde en ekstern DVB-C tuner, som ikke koster over 1000kr, som virker sammen med slingboxen. De billige mærker er simpelthen for ukendte til at Slingboxen har en fjernbetjening som virker til dem.

Men når det er sagt så er det analog signal ganske udmærket.

Opsætningen er der ingen problemer med, det virker bare.
Af KJohnseno89
Okay super..

Hvad er forskellen mellem den ene og den anden model ?

Og hvordan fungere det? Kan man skifte kanaler gennem min mac eller hvordan ?

Mvh
Af noxity
Forskellen på pro og solo er antallet af enheder du kan tilslutte, og så er det kun pro som har en indbygget tuner (analog + dvb-t mpeg2).

Generelt fungerer det ved at du installerer noget software på din computer, som du bruger til at fange signalet fra Slingboxen. Programmer har så en indbygget fjernbetjening som du bruger til at skifte kanal, trykke play på DVD-afspiller osv.

Det fungerer på to måder alt efter hvordan du bruger slingboxen:

I princippet kan du sætte alle slags elektronik til den, DVD-afspiller, Kabeltuner etc. Hvis du benytter denne løsning, så styrer du den eksterne box vha. af IR-øjer. Det betyder også at for at en bestemt box/afspiller virker med slingboxen, så skal Slingboxen kende fjernbetjeningen til denne. Du kan ikke selv "lære" slingboxen en bestemt fjernbetjening (Er muligt, men er ret avanceret og derfor ikke noget for en normal bruger), så du er nødt til at bruge de fjernbetjeninger Slingboxen allerede kender. Der er ret mange at vælge imellem, men hvis du køber billige mærker som Denver, United osv, så skal du ikke sætte dine forventninger for højt.

Hvis du bruger den interne tuner, så er der ingen problemer med fjernbetjeninger.

Softwaren virker selvfølgelig også på Mac.