Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shooter DK
i anmeldelsen af ovenstående skærm er der tre negative ting der fanger mig og det er:

Retention (på grund af 3D panel)
Sort niveau lidt lavt
problemer med at vise simi mørke farver
skygger ved tekst
buzzing

er nogle af disse negative ting et stort problem synes i? og hvordan performer den sat op imod panasonic G20 og V20 i det hele taget og angående ovenstående negative punkter?
Senest rettet af Shooter DK 25 sep 2010, 17:29, rettet i alt 1 gang.
Af MJP87
Jeg kunne også tænke mig at vide hvordan den performer sat op imod G20'eren.
Men der er åbenbart ikke mange der har set dem begge i stuemiljø, til at give deres ærlige mening.
Af BigAl
Du glemte lige at nævne en ting............BUUUUUUUZZZZZZ ! Det synes jeg er det største problem på mit.
Af P-STOKHOLM
Synes egentlig billedet er kanon ! Men desværre generer summen mig meget.

Samsungs svar på min henvendelse til dem:

"Hej
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

En summende lyd, er desværre en bi-side af plasma teknologien. Du kan
forsøge at forbedre den ved at indstille lydindstillingerne til dit
behag....."

Min bare..... Så skriv dog på kassen - "Dit TV summer !"
Af abemand666
P-STOKHOLM skrev:Synes egentlig billedet er kanon ! Men desværre generer summen mig meget.

"Hej

behag....."

Det er bare copy/pasted fra deres FAQ. Det er sørgeligt at de ikke vil tage ansvar og ikke har lært noget fra sidste år.

Ja, plasma summer generelt en smule i lyse scener, men det er sgutte meningen at man skal være voldsomt generet af det fra 4 meters afstand. Det eneste tidspunkt mit ikke summer er ved helt mørke scener. Lyse scener summer så frustrerende højt at jeg ofte skifter kanal eller slukker.

Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne leve med det, da billedet er intet mindre end fantastisk, men jeg tror desværre at jeg bliver nødt til at returnere det. Hvorfor hevlede kan de ikke få sådan en vigtig detalje på plads.

Så ja, buzz skal helt sikkert også tilføjes til listen over potentielle faldgruber.
Af P-STOKHOLM
min fortrydelsesfrist er så bare udløbet.... øv !
Af Cutter
P-STOKHOLM skrev:min fortrydelsesfrist er så bare udløbet.... øv !
Gør brug af din reklamationsret!!

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... 1A55EC0D6A

Eksempler på mangler efter købeloven:

•Sælgeren undlader at give dig oplysninger om varen, selvom det har betydning for dit valg, og han kendte oplysningerne eller burde have kendt dem.
Af Novatic
abemand666 skrev:
P-STOKHOLM skrev:Synes egentlig billedet er kanon ! Men desværre generer summen mig meget.

"Hej

behag....."

Det er bare copy/pasted fra deres FAQ. Det er sørgeligt at de ikke vil tage ansvar og ikke har lært noget fra sidste år.

Ja, plasma summer generelt en smule i lyse scener, men det er sgutte meningen at man skal være voldsomt generet af det fra 4 meters afstand. Det eneste tidspunkt mit ikke summer er ved helt mørke scener. Lyse scener summer så frustrerende højt at jeg ofte skifter kanal eller slukker.

Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne leve med det, da billedet er intet mindre end fantastisk, men jeg tror desværre at jeg bliver nødt til at returnere det. Hvorfor hevlede kan de ikke få sådan en vigtig detalje på plads.

Så ja, buzz skal helt sikkert også tilføjes til listen over potentielle faldgruber.
Det er virkelig lavt af Samsung at hævde det bare er et plasma fænomen.

Har en ven der har haft 3 plasma skærme siden 04, og han var lige så irriteret over buzzen fra alle mine modeller der har været i stuen. Han havde faktisk tænkt sig at skifte sin PV60 (tror jeg den hedder?) ud iår, men det tør han ikke længere.

Desuden, hvis det er en ting ved plasma som man bare skal leve med, bør det vel også stå som advarsel på fx kassen? Eller, vent, nej, man skal jo først have det af vide EFTER købet. Havde jeg helt glemt.

Og det er jo ikke alle modeller, der buzzer lige højt. Det varierer fra skærm til skærm.

Tænk at kvalitetsniveauet er så lavt nu.
Af Shooter DK
Shooter DK skrev:i anmeldelsen af ovenstående skærm er der tre negative ting der fanger mig og det er:

Retention (på grund af 3D panel)
Sort niveau lidt lavt
problemer med at vise simi mørke farver
skygger ved tekst
Buzzing

er nogle af disse negative ting et stort problem synes i? og hvordan performer den sat op imod panasonic G20 og V20 i det hele taget og angående ovenstående negative punkter?
Af Shooter DK
jeg tror jeg er kommet frem til følgende hvis jeg skal have plasma med 3D:

panasonic VT20: den bedste men efter min mening for dyr.

Panasonic GT20: et godt alternativ hvis de har kommet fosforsløret til livs fra G20.

Samsung c7705: alt for mange problmer dog en god pris.

LG PX950: hvis den ikke lider af retention og reflektioner som sin fætter PK950 så kunne denne absolut blive en mulighed.
Af NintendoB
Shooter DK skrev:jeg tror jeg er kommet frem til følgende hvis jeg skal have plasma med 3D:

panasonic VT20: den bedste men efter min mening for dyr.

Panasonic GT20: et godt alternativ hvis de har kommet fosforsløret til livs fra G20.

Samsung c7705: alt for mange problmer dog en god pris.

LG PX950: hvis den ikke lider af retention og reflektioner som sin fætter PK950 så kunne denne absolut blive en mulighed.
Er meget enig med Shooter DK her, Havde jeg kunne gør mit købe om i dag så havde jeg nok ikke købt den PS63C7705 som jeg har i dag, Jeg havde nok nappet en panasonic VT20 det den koster mere er given godt ud i sær vis man slipper for line bleed som er et problem på denne model...
Af trykkertor
Er linebleed et problem på VT20?

Hvis jeg kunne gå tilbage i tid inden jeg købte 63" C7705, sa havde jeg nu købt VT20.
Men efter 63" er kommet i hus, så bliver man sku afhængig af størrelsen.
Hver gang jeg nu ser 50" synes jeg ret og slet den bliver alt for lille. Kan aldrig tænke mig at gå ned i størrelse fra 63" igen.
Så dermed bliver jeg lidt stående fast med min 63"C7705 som jeg synes er fin nok, var der bare ikke for tosset med LineBleed.

Var ikke klar over at VT20 havde linebleedproblemer. Så det hjælper mon lidt mod fristen til at gå fra C7705 til VT20 hvis den har de samme problemer.
Af Ellegaard74
trykkertor skrev:Er linebleed et problem på VT20?

Hvis jeg kunne gå tilbage i tid inden jeg købte 63" C7705, sa havde jeg nu købt VT20.
Hver gang jeg nu ser 50" synes jeg ret og slet den bliver alt for lille. Kan aldrig tænke mig at gå ned i størrelse fra 63" igen.
Så dermed bliver jeg lidt stående fast med min 63"C7705 som jeg synes er fin nok, var der bare ikke for tosset med LineBleed.

Var ikke klar over at VT20 havde linebleedproblemer. Så det hjælper mon lidt mod fristen til at gå fra C7705 til VT20 hvis den har de samme problemer.
Tror det nintendo mener er at hvis han køber pana så slipper han for linebleed som er et problem på nogle 7705 modeller :)
Af NintendoB
Ellegaard74 skrev:
trykkertor skrev:Er linebleed et problem på VT20?

Tror det nintendo mener er at hvis han køber pana så slipper han for linebleed som er et problem på nogle 7705 modeller :)
Min fejl kan godt se den kan misforstås sry O_O

Mente selvfølig at vis jeg kunne slippe for den linebleed som jeg har på min model af 63"C7705 så hade jeg nok købt VT20en.

Men rigtig man bliver nemlig afhængig af størrelsen (63") ingen tvivl om det ;)