Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vastrup
Hej

Jeg står og skal have skiftet mit gamle 32" Sony billedrørstv ud...!

Jeg har kigget lidt på Elgigantens reklame med Sonys 40ex711 skærm, men har desværre ikke nogen erfaringer med fladskærmstv, så ved ikke om det er et godt tv, eller om der er bedre modeller til ca. 7000.

Tv'et skal hovedsageligt benyttes til at se film og serier på via mediecenter, derudover lidt tv kigning og måske lidt gaming.

Er der nogen der kan sige godt for skærmen til disse formål ellers er i meget velkomne til at komme med andre foreslag eller input.

MVH

Vastrup
Af Steen Bay
vastrup skrev:Jeg har kigget lidt på Elgigantens reklame med Sonys 40ex711 skærm, men har desværre ikke nogen erfaringer med fladskærmstv, så ved ikke om det er et godt tv, eller om der er bedre modeller til ca. 7000.
EX711 er stort set blot en tyndere og dyrere Edge-LED version af EX500, så EX500 vil give dig mere TV for pengene hvis det tynde design ikke er så vigtigt. En anden mulighed i prisklassen kunne være et 42" LG LD750N med IPS panel og 200Hz scanning backlight. Det kan findes til ca. 5800,- kr.
Af vastrup
Steen Bay skrev:
vastrup skrev:Jeg har kigget lidt på Elgigantens reklame med Sonys 40ex711 skærm, men har desværre ikke nogen erfaringer med fladskærmstv, så ved ikke om det er et godt tv, eller om der er bedre modeller til ca. 7000.
EX711 er stort set blot en tyndere og dyrere Edge-LED version af EX500, så EX500 vil give dig mere TV for pengene hvis det tynde design ikke er så vigtigt. En anden mulighed i prisklassen kunne være et 42" LG LD750N med IPS panel og 200Hz scanning backlight. Det kan findes til ca. 5800,- kr.
Vil umiddelbart gerne have led pga. tykkelsen, synes også jeg har hørt at den sorte skulle være "mere" sort på en led skærm, vil gerne be eller afkræftes i dette hvis der er nogen der har nogen erfaringer hvad det angår?

LG tv'et ser interessant ud, men synes desværre tit jeg er blevet skuffet over selve bygge kvaliteten på LG produkter - mobiltelefoner og laptops, så tror ikke jeg kan få mig selv til at købe et LG produkt, med fare for at blive slemt skuffet.
Af Steen Bay
vastrup skrev:
Steen Bay skrev:
Vil umiddelbart gerne have led pga. tykkelsen, synes også jeg har hørt at den sorte skulle være "mere" sort på en led skærm, vil gerne be eller afkræftes i dette hvis der er nogen der har nogen erfaringer hvad det angår?
LED-TV har ingen fordele mht. billedkvalitet i forhold til 'almindelige' LCD-TV ('LED-TV' er også LCD), snarere tværtimod, da TV med Edge-LED (som EX711) tit kan have en mere ujævn baggrundsbelysning. Men skal det være et LED-TV, så er EX711 nok et udmærket bud i prisklassen.
Af PeterD
Panasonic G10 til 6300 Kr. Topaward fra: flatpanels.dk og whathifi.co.uk. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis 42" modellen kan gå an, så kan G20 også fås til de penge.
Af vastrup
Hvordan klarer plasma sig hvis jeg fx vil surfe lidt på nettet på mediecenteret, tænker på om tekst står lige så skarpt som på en lcd skærm?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, ikke 100% ligeså skarpt. Med mindre du sidder med hovedet helt oppe i skærmen, så vil du dog næppe opdage forskellen.