Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej- jeg er helt grøn på feltet og her brug for jeres viden =)

Jeg påtænker og købe en ekstern monitor, til når jeg laver mine foto's.
Jeg er faldet for NEC EA 231 WMI (pris+flatpanels gode anmeld)
Min usikkerhed går på tilslutningen -
Min bærbar Acer Aspire 7535 , grafikkort ATI Radeon HD 3200 Graphics,
har et HDMI stik og VGA- monitoren har ikke et HDMI stik, men DVI og VGA.
Hvad er den bedste tilslutning og kan jeg opnå monitorens fulde opløsning på 1920 x 1080 ?
Håber i kan hjælpe =)

MVH. Jonas
jonas2madsen skrev:Hej- jeg er helt grøn på feltet og her brug for jeres viden =)

Jeg påtænker og købe en ekstern monitor, til når jeg laver mine foto's.
Jeg er faldet for NEC EA 231 WMI (pris+flatpanels gode anmeld)
Min usikkerhed går på tilslutningen -
Min bærbar Acer Aspire 7535 , grafikkort ATI Radeon HD 3200 Graphics,
har et HDMI stik og VGA- monitoren har ikke et HDMI stik, men DVI og VGA.
Hvad er den bedste tilslutning og kan jeg opnå monitorens fulde opløsning på 1920 x 1080 ?
Håber i kan hjælpe =)

MVH. Jonas
Hej
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 04_da.html
Dette vil være den bedste tilslutning, her overføres signal digitalt, større skarphed og renere farver.
Af jonas2madsen
Hi tak for svaret, det ser jo dejligt enkelt ud =)...og jeg formoder man kan opnå 1920 x 1080 på den måde ?

Er der nogen der kan sige mig om mit grafikkort er tilstrækkeligt?

MVH. Jonas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til at trække 1920x1080 er stort set ethvert grafikkort tilstrækkeligt, så længe vi snakker om 2D. De fleste grafikkort nyere end 2 år kan også klare 16:9-formatet så længe det er fuld HD (1920x1080). Problemerne opstår først hvis man benytter lidt mere mystiske opløsninger som 1600x900, hvilket jo ikke er et problem hér.

Til 3D kan du måske komme i problemer, men der er du jo selv herre over hvor meget lir du aktiverer i spillet ;)

Hvis jeg lige må komme med en kommentar til selve kablet: Personligt ville jeg tage et rent HDMI-HDMI kabel og så købe en lille adapter fra HDMI til DVI ved siden af. Så er du ikke begrænset i brugen af kablet efterfølgende, hvis du nu vil have din PC sat til et TV senere. Med et DVI-HDMI-kabel kan det kun bruges til at tilslutte en monitor.
Af jonas2madsen
Hi- Jeg siger mange tak for jeres svar- det var rart og få på plads inden jeg køber.

Go weekend - jonas =)