Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har prøvet 2 stk sony 37ex500, begge med en træls snurren/brummen fra bagpanelet. Det er første gang jeg prøver flad-tv, har et par pc-skærme og dem kan jeg ikke høre tændt. jeg kan leve med at man svagt kan høre tvet tændt, men sony-støjet var for meget, efter min mening.

Billedet kunne jeg lide, og alt andet var fint for mig, så skal man tage chancen med sony igen. jeg har kig på 40ex500, men det er svært at høre i butikkerne, hvor meget støj de udsender. Man føler sig lidt fjollet, når man hænger sig i sådan en ting.
Af IRdopefish
Der skal selvfølgelig ikke være støj på dit TV.. Jeg har lige købt et Sony KDL-40EX402, og der er ingen problemer so far :)

Ellers kan du altid se på nogle Samsung modeller i samme prisklasse.
Af MF-DK
Der er i hvert fald færre der klager over samme problem med 40" modellen. Jeg vil sige du skulle prøve 40" så, men hvis du helst ikke vil købe et Sony tv igen, så er det selvfølgelig ikke det du skal. :)
Af noxity
Hvis du kun kan høre det når du lytter til bagpanelet... Så har jeg ikke ord til at beskrive hvor sart du er.
Af Mysen
noxity skrev:Hvis du kun kan høre det når du lytter til bagpanelet... Så har jeg ikke ord til at beskrive hvor sart du er.
Nu hørte jeg lige lydfilen, du linkede, og jeg ville også have returneret det med den lyd... Og jeg har endda det omdiskuterede buzz-plasma PS50c7705 :)
Af klitgaard2
noxity skrev:Hvis du kun kan høre det når du lytter til bagpanelet... Så har jeg ikke ord til at beskrive hvor sart du er.
Lyden kom fra bagpanelet, men jeg kunne godt høre det fra sofaen. Men forskellen var størst, når jeg slukkede skærmen. Jeg har aldrig før slukket et fjernsyn for at få "ro". Jeg ved jo ikke om lcd skærme skal lyde sådan, der er jo meget baggrund støj i butikkerne.
Af klitgaard2
Efter lidt research, ser det ud til, at det er rimeligt normalt, at fladskærme kan summe. Mit næste valg skulle have været 40ex500, men den skærm kan også summe, så jeg må glemme alt om det pjat for en periode.
Men jeg kan da stadigvæk spille ps3 og se blueray på min gode lydløse 23" HP skærm. HP kan noget, Sony ikke kan.
Af MF-DK
Ved min 24" HP (2475) er der nu heller ikke noget at komme efter ;). Det er jo en pc-skærm, men det med dit 37EX500 lyder alligevel ikke heeelt normalt. Jeg kan godt høre lidt "noise" i din lydfil, men det er selvfølgelig altid lidt svært, at få en idé om hvordan du lige oplever det hvor du sidder.

Hvor langt sidder du ca. fra skærmen? Jeg tænker fra din sofa.
Af Steen Bay
klitgaard2 skrev:Efter lidt research, ser det ud til, at det er rimeligt normalt, at fladskærme kan summe. Mit næste valg skulle have været 40ex500, men den skærm kan også summe, så jeg må glemme alt om det pjat for en periode.
Men jeg kan da stadigvæk spille ps3 og se blueray på min gode lydløse 23" HP skærm. HP kan noget, Sony ikke kan.
Det er nu vist almindeligvis kun på plasma TV at "det er rimeligt normalt" at der kan være problemer med summen (buzz), men jeg har før set på andre fora at der lige præcis på 37EX500 kan være et problem. Teorien var vist at man på 37" modellen havde brugt den samme strømforsyning som på 32" modellen, og at den derfor var underdimensioneret. På 32 og 40 tommer versionerne burde der ikke være problemer.
Af Tucker
Du er ikke sart, jeg har også haft 2 x 37" ex500 hjemme og måtte sende dem retur pga. summen/larm og har derudover læst om mange andre med samme problem. Prøv 40" modellen, du bliver sikkert også glad for de ekstra tommer:-)

Held og lykke med det
Af MF-DK
3. gang må være lykkens gang. ;)
Af klitgaard2
Jeg har besluttet at give 40ex500 en chance, for det er lidt fesen, at se film på min 11 år gamle 25" 4:3 salora ctr-skærm, når man har prøvet 37". Og blueray er nu også bedre på en stor skærm end på min 23" hp.
Af klitgaard2
Nu har jeg haft 40ex500 i ca 1 måned nu, og det er et fint tv. Ingen larm af betydning her.