Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Soxiz
Hej,

Jeg står og skal have et nyt tv. Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal vælge Plasma eller LCD. Ud fra de anmeldelser der er på Flatpanels virker begge skærme fornuftige.

Fjernsynet skal stå i stuen og skal bruges til tv, film, xbox og gerne have gode muligheder for at bruge DLNA. Hvad vil i anbefale?

/Mads
Af ajhals
Har selv PS50C7705, og er MEGA glad for det.

Du skal nok spørge dig selv hvad du vægter, film eller xbox. Ser du mest film vil jeg helt sikkert vælge PS50C7705, der er ingen tvivl om, at den banker LCD'en på rå billedekvalitet, men hvis du spiller mest xbox, skal du nok overveje LCD'en, med det in mente, at der kan forekomme retention og i værste fald burn-in på plasmaen. Jeg har oplevet det i enkeltstående tilfælde på min, med tv logoer og sorte bjælker hvis jeg har set film osv. Det har på ingen måde været et problem for mig, da det er væk i løbet af et par min, men jeg bruger heller ikke min til spil.
Af Lambertsen
Jeg har selv et PS50C7705 og er rigtig glad for dette tv.. Jeg var selv meget i tvivl da jeg stod i samme dilemma godt nok med ps3 istedet :D
Men jeg valgte plasma modellen, og det er jeg rigtig glad for..
Der er nærmest ingen input lag, og det kører bare super og med rigtig god billedkvalitet til både spil og film, og almindelig tv.
Med hensyn til retention har jeg ikke set meget, dog lidt i de første kritiske timer med logoer og lidt spil.

Nu spiller jeg en del fifa på ps3'eren og oplevede en aften efter 1½ times spil at jeg kunne se de forskellige bjælker fra spillet da jeg slukkede ps3'eren og der var sort skærm. Men så snart der kom normalt billede igen var disse væk igen efter få minutter.

Nu har tv'et så kørt i omkring 120 timer, og så sent som idag spillede jeg 1½ times fifa næsten, hvor jeg ikke kun se noget som helst retention.
Med mindre jeg skiftede på sort skærm og gik helt tæt på fjernsynet. Men ikke noget der generer på nogen hvis..
Af miko
Jeg vil anbefale plasmaen. Da jeg købte Samsungs UE55b7000 LED, som afløste et B&O billedrørs tv, kunne vi ikke længere spille Guitar hero, der var for lang inputlag, meget generende, nu ka vi igen på PS50C7705. Retention er der, men den aftager med tiden, og jeg har ikke haft noget retention der ikke er væk efter max 5 minutter med rulleren i menuen.
Billedkvaliteten er perfekt, her efter et par måneders brug. Og spilleoplevelsen med plasmaen er langt langt bedre end LED´ der mange gange hakkede i hurtige sekvenser.
Af mundt
Hey.

Du skal dog huske på, at chancen for en defekt ps50c7705 åbenbart er rimelig stor. Jeg synes der dukker en del tråde op efterhånden...

Jacob
Af Mysen
miko skrev:Jeg vil anbefale plasmaen. Da jeg købte Samsungs UE55b7000 LED, som afløste et B&O billedrørs tv, kunne vi ikke længere spille Guitar hero, der var for lang inputlag, meget generende, nu ka vi igen på PS50C7705. Retention er der, men den aftager med tiden, og jeg har ikke haft noget retention der ikke er væk efter max 5 minutter med rulleren i menuen.
Billedkvaliteten er perfekt, her efter et par måneders brug. Og spilleoplevelsen med plasmaen er langt langt bedre end LED´ der mange gange hakkede i hurtige sekvenser.
Lige præcis guitarhero er det første spil, der har tvunget mig over på spil-mode, og det får billedkvaliteten en del ned. Det gør så ikke så meget i guitarhero, men det kan måske være lidt irriterende, hvis det også er nødvendigt i flotte spil.
Jeg døjer ikke med retention på min ps507705, men det er der mange, der gør.. Jeg tror dog, at hvis man lige husker sig på, at pause på konsollen også kræver at du starter rulleren(den ultimative plasma pauseskærm), eller slukker skærmen.
Af trykkertor
mundt skrev:Hey.

Du skal dog huske på, at chancen for en defekt ps50c7705 åbenbart er rimelig stor. Jeg synes der dukker en del tråde op efterhånden...

Jacob
Jeg tror det hænger lidt sammen med at det er et af de meste købte tv her inde.
Tror ikke jeg kender noget andet apparat der har været så populært i nyere tid.
Så ved flere køb vil der dukke opp flere reklamationer.
Og vi ved jo dem der starter tråder og skriver, er typisk dem der oplever et problem.
Ikke de hundredevis der er tilfreds.

Og når vi snakker om retention, linebleed, buzz etc, så er det noget vi har hængt os fuldstændig op i.
Mit gamle Panasonic 42PV60 hørte jeg aldrig noget buzz fra.....indtil jeg læste om fenomenet plasma buzz. Så kunne jeg sagtens høre det.
Linebleed har sjelden generet mig, men efter å ha læst om det, og hængt mig selv op i det, kan det godt genere mig om jeg tænker over det.

For at sige det sådan. Der findes ikke et perfekt tv. Men Samsung har i år klaret at levere meget tv til en ok pris med sin 7-serie plasma.
Af Senic
mundt skrev:Hey.

Jacob
Jeg ved ikke om man ligefrem skal kalde dem for defekte - en del af dem har temmeligt meget hørebart buzz - samme historie som sidste år med B850..
Derud over har den Linebleed.. Det lyder dog for nogen at linebleed bliver mindre synligt efter 100-200 timers køretid - men ikke alle.
Der er meget Fokus på denne skærm - for helt sikkert en klasse skærm hvis man er heldig at få en uden disse skavanker.