Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen,

I har været en gevaldig hjælp i forbindelse med valg af min nye fladskærm til min stue, jeg var vidt omkring og oprindelig besluttet på en plasma men et par bekymringer og i stor del kæresten ville foretrukke en LCD.

Derfor faldt valget altså på en 52HX900 der skulle være en af årets bedste LCD+LED skærme, jeg fik den til en fornuftig pris på 22.500.

Jeg har et spørgsmål angående transport, er det forsvarligt at ligge den ned i bilen? Er det kun plasma der bør stå oprejst under transport?

Jeg har muligheden for at købe 5 års totaldækning (undtagen brand og tyv) for 2000,- er det noget man stærkt skulle overveje? Ved ikke hvordan min dækning er da den umiddelbart skal stå hos kæresten :o

Desværre har jeg ikke noget kalibreringsudstyr, er der nogen der kan være behjælpelige med nogle start indstillinger? Eller hvis der skulle være nogen i Køge omegn med lysten til at hjælpe siger I bare til ;)

Skærmen skulle gerne lande torsdag :) til sammenligning havde det lokale sony center først mulighed for at levere om en måned.. til 28.000 :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tag at undersøg hvad din kærestes egen forsikring kan tilbyde af tilkøb i stedet. Ofte så har forsikringsselskaberne en tillægsforsikring, som gælder elektronik og den vil med garanti være billigere - og så gælder den alt elektronik og ikke blot det ene TV. Den skal dog betales årligt.

Du kan godt lægge skærmen ned, men det er stadig en ret stor skærmflade, som også vil komme til at virke som en svingende membran. Der er dog ikke noget glas som på plasma, som typisk er de mest skrøbelige bestandele når det kommer til transport. Hvis ellers vejen var nogenlunde jævn, så ville jeg godt selv turde at lægge LCD-skærmen ned.
Af kenegs
Som Yakken skriver, så snak med forsikringsselskabet først. De tilbyder en elektronik forsikring der dækker al elektronik (også ved tyveri & brand) langt billigere; dog skal det betales årligt. Men i sidste ende er det billigere ned at tegne forsikring på alt i hjemmet.

Du skal dog have i mente, at med tiden falder summen som du vil få udbetalt fra forsikringen, hvis dit hardware skulle gå i stykker! Det er jeg ikke sikker på, at det er tilfældet med specialforsikringen!
Af THM
er der ikke glas front på denne model O-O ?
Af chrfog
hvem skal man i kontakt med, hvis man skal have det tv til 22,5k. tror ikke engang man kan købe det i tyskland til den pris
Af Ramshackles
Jeg må hellere lige tjekke forsikringen først, jeg kan dog se at det kun er de første 2 år Tryg dækker den fulde pris og så går det ellers stærkt ned ad bakke.

Mener ikke det er en rigtig glasfront, mener at have læst et sted at det var et specialcoated materiale, men fin ser den ud, bare ungerne kan holde nallerne fra den :)

Fona har dem på deres hovedlager, var i butikken mandag han ringede og tiggede dem om at pakke en med det samme så ville den komme torsdag :)

Den står til 25.000 hos Fona så jeg fik 10% rabat og ekstra rabat på briller og transmitter.

Det var en Fona i Nykøbing Falster, ved ikke om de er særligt sultne dernede.. Alligevel er deres udgangspris noget lavere end Sony Centers, ved så godt Sony Center som standard yder 5 års garanti, men Fonas extra forsikring bliver omtrent 2.000 så der stadig lidt op hvis man kan snakke for sin sag :)
Brugeravatar
Af michelskovbo
Det er lidt sjovt, da Sonys officielle udsalgspris på denne model er 32000,- :)

Somregel bliver der ikke lavet SUPER priser fra start, som er så meget under vejl. udsalgspris.

Så jeg vil kalde det et FUND til de penge !!!
Af chrfog
skriv endelig en kommentat, når du får det hjem. jeg rundende elgiganten i dag og de vidste intet om, hvornår det kom. det kunne komme imorgen og om 14 dage. 52" står iøvrigt i elgigantens system til 31999,-. så hvis du får det til 22,5 så skal du ikke klage ihvertfald. tror jeg ringer ned til tyskland og hører om de har fået det . der står til 3900 euro på sony.de
Af wcc
sony center rundt omkring giver rigtig gode priser , har selv lige købt bdp s770 til 1600 kr , det er da en god pris, :) og jeg spurgte ikke selv om ned slag i pris , han sagde med det samme at han kunne lave den til en god pris.
Af Ramshackles
Altså Fona har den på deres hovedlager og prisen er skam god nok, kan godt tage et billede af faktura senere hvis det er :)

Napper nok et par briller, transmitter og overvejer kraftigt at tage forsikring med også, det er trods alt lidt penge at have ude.. selvom jeg ikke har haft ødelagt noget endnu :)

Jeg melder tilbage når jeg engang er kommet hjem med det..
Brugeravatar
Af michelskovbo
Er ikke usikker på om prisen er korrekt, det lyder bare MEGET MEGET billigt da den vejledende pris er væstenligt højere for 52HX900 - og derfor er det et FUND til pengene, hvis du får den til den pris :)
Af Ramshackles
Så er den landet :)

Dog stadig i bilen da jeg ikke lige vil forsøge mig med at løfte den alene og min bedre halvdel er travlt optaget hos overboen :( ¨

Prisen landede på 22.000 for skærmen fordi jeg købte al det ekstra guf oveni :)

Så nu må hun meget gerne komme ned og give en hånd med ;)
Af kenegs
22k lyder meget rimelig.
Jeg har lige fået min 46" til 17k i sony center... Så 5k ekstra for 6" er da proportionelt ok; det skulle i hvert fald ikke være mere :p

Men super lækker skærm !!!