Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg er på udkig efter et TV til altmuligrummet. Jeg havde egentligt tænkt mig et et Panasonic 42" S20, men nu ser jeg at X20 er nede på 3.688 (http://www.cinemagic.dk/shop/42-panason ... 6071p.html) - det er vel ikke helt tosset for så meget dårligere i forhold til S20 er det vel ikke?

Lige en hurtig én:
Det er primært ungerne der kommer til at bruge tv'et. Det er derfor ikke utænkeligt at det indimellem vil komme til at vise et stillestående dvd-menu-billede i timer i træk. Kan dette gå hen og blive et problem på dette tv (burn-in)?

På forhånd tak!
Af PeterD
Et Panasonic X20 kan fåes fra 4000 kr. og i nogle uger, bla. uge 38- med [u]FRI fragt[/u] hos El-mutanten.

Billedmæssigt er der vist ikke den store forskel. S20 har Full HD, men jeg har lige lært via flinke, flinke brugere på flatpanels.dk, at selv DR HD IKKE sender i fuld HD. Så du vinder ikke det store ved at have en "Full HD skærm" og den danske udgave af S20e har IKKE "Neo pdp", som storebror G20 er kendt for, men det koster også ca. 2300 kr. mere end X20.

Jeg mener ikke at der skulle være større risiko for burn-in ved X20 end ved andre tv.
Af THM
du skal nok ikke lade den stå med det samme stilbillede flere timer mange gange og slet ikke i starten(de første 100timer) hvor den er mere følsom. panasonics plasmaer er ellers rimelig modstandsdygtige overfor burn in.
X20 er nok det bedste tv til prisen, dog har elgigantens webshop også tv'et til samme pris og det er lettere at indlevere det til rep hos dem da de har butikker over hele landet, hvis det mod forventning skulle blive aktuelt...