Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

billig ende:
Panasonic TX-50G20E pris:9199kr. (elgiganten)
LG: PK950N pris: 9387kr. (hapii)

ud fra anmeldelserne ser de ret jævnbyrdige ud men hvilken ville i synes er bedst?

lidt dyre ende:
Panasonic TX-50V20E pris: 12875kr. (Hifiklubben)
Samsung PS50c7705 pris: 11448kr. (elgiganten)

vil det være værd at gå op i denne lidt dyre ende for ud fra anmeldsen af g20 kontra v20 ser det ikke ud til at v20 er synderligt bedre og ser mest 3d i samsung som en ekstra lille lidt ubetydelig ting så er det det værd eller?

krav til tvet:
50 tommer
full hd
billedkvalitet i top
mindst mulig retension

mindre vigtige ting:
3d
design(dog skal det ikke være mega grimt)
farve(dog ikke lyserød haha)

endelig sig til hvis andre skærme også burde overvejes dog ikke lcd(led) da de efter min mening er for ringe med mindre man virkelig betaler ved kasse 1.
Shooter DK skrev:billig ende:
Panasonic TX-50G20E pris:9199kr. (elgiganten)
LG: PK950N pris: 9387kr. (hapii)

ud fra anmeldelserne ser de ret jævnbyrdige ud men hvilken ville i synes er bedst?

lidt dyre ende:
Panasonic TX-50V20E pris: 12875kr. (Hifiklubben)
Samsung PS50c7705 pris: 11448kr. (elgiganten)

vil det være værd at gå op i denne lidt dyre ende for ud fra anmeldsen af g20 kontra v20 ser det ikke ud til at v20 er synderligt bedre og ser mest 3d i samsung som en ekstra lille lidt ubetydelig ting så er det det værd eller?

krav til tvet:
50 tommer
full hd
billedkvalitet i top
mindst mulig retension

mindre vigtige ting:
3d
design(dog skal det ikke være mega grimt)
farve(dog ikke lyserød haha)

endelig sig til hvis andre skærme også burde overvejes dog ikke lcd(led) da de efter min mening er for ringe med mindre man virkelig betaler ved kasse 1.
Hej
Du glemmer Panasonic GT20, her er der forberedt for 3d. I dette tilfælde, hvis behovet opstår, kan der tilkøbes briller osv.
Af Shooter DK
ja men igen synes 3d virker ret ligegyldigt så længe man skal have briller på. tilmed synes jeg den er for dyr. ingen der kan svare på mine spørgsmål?
Brugeravatar
Af MigSelv
Shooter DK skrev:ja men igen synes 3d virker ret ligegyldigt så længe man skal have briller på. tilmed synes jeg den er for dyr. ingen der kan svare på mine spørgsmål?
Hvis 3d er ligegyldigt, er V20 det bedste tv.
Af Shooter DK
men synes du også det er en prisstgning på ca. 35% mere værd specielt taget i betragning at de bruger samme fosfor og ud fra anmeldelserne er ret lige ?
Brugeravatar
Af MigSelv
Shooter DK skrev:men synes du også det er en prisstgning på ca. 35% mere værd specielt taget i betragning at de bruger samme fosfor og ud fra anmeldelserne er ret lige ?
Det kræver, at du ser begge tv, og derfra tager din beslutning.
Der er kun 1 person, der kan give svaret, om det er merprisen værd.
Af calletv
Jeg ville vælge PK950, fordi det har samme billedkvalitet som G20, men til gengæld er 1000 gange flottere. Kunne personligt ikke leve med et Panasonic-design i vores stue.

Med en award på Flatpanels må kvaliteten jo være i orden på 950'eren, så du får virkeligt med billedkvalitet og design for en relativt lav pris.
Af Shooter DK
ved du hvordan den er i forhold til retention imod g20?
Af Shooter DK
tror jeg er kommet frem til den konklussion ud fra anmeldserne her på siden:

LG PK950N: retension problem og generelt ikke helt samme niveau som g20.

Samsung c7705: for dårlig sort(uden kalibering) og retension og ikke mer prisen værd da jeg ikke gider 3d med briller.

Panasonic TX-50v20: for dyr taget i betragning at den ligger tættere på G20 end VT20.

vinderen: Panasonic TX-42/46/50G20 da den vist er mest value for money og ikke nær så meget retention som lg og samsung og bedre sort end samsung.
Af mjkc
Jeg ville vælge 950N. Har den selv og er ovenud tilfreds. Retension har jeg ikke oplevet endnu (har haft den i ca. 5 mdr.). Designet synes jeg også er i top. Evt. kan du vælge 760N eller 550N, der efter flere indlæg her på Flatpanels skulle være (næsten!) lige så gode - bare billigere!
Af THM
da G20 er lidt billigere og lidt bedre end pk950 ville jeg vælge den. dårlige signaler håndtere G20 også en del bedre har jeg ved selvsyn konstatere...
designet er vel en smagssag jeg kan ligeså godt lide G20's design.
Af Senic
Hej - synes også du skal læse nogle tests fra andre sites - avforums.com. Testen af V20 der, giver et noget andet billede end testen på denne side (læs: tættere på VT20 en G20).. Hvad der er korrekt - aner jeg ikke - men skader ikke at læse flere tests - og Avforums, HDTV og Flatpanels er dem jeg holder mig til. GT20 er lige blevet testet på Avforums også.