Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Hej.

1. Hvornår udgiver producenterne deres 2011 skærme på det danske marked. Er det typisk til januar eller marts...?

2. Nogle der har hørt noget om Panasonic's 2011 line-up, og er plasma teknologien ved at "uddø". Vil Panasonic mere satse på LCD frem for plasma..?

3. Jeg kan gætte på at de viser flere 3D modeller, men er det kun i V og VT-serien, eller kan vi forvente 3D i "mindre modeller"..?

4. Vil deres skærme anno 2011 have mindre genskin end 2010 modellerne?

5. Et HD-spørgsmål for en nybegynder: Vises DR HD i "ægte" HD og vises billedet bedre på en ægte Full HD skærm end med opløsning 1024x768 (som Panasonic x20)?

Jeg ved ikke om det er "salgs-gas", men jeg syntes at billedet på DRHD er skarpere end normal DR. Er det optaget i en anden opløsning, og skal der bruges specielle optagere til dette..?

6. Kan man forvente at de billigste modeller som Pana X20's afløser ( X30? Anyone?) bliver "Full HD", nu da tvudbyderne (endelig) giver adgang til deres HD kanaler?

Nogle som ved mere eller kan linke til information på Panas 2011 lineup?

Tak for hjælpen! :)
Brugeravatar
Af KristofferA
Jeg tror og håber på et LED local Dimming TV fra Panasonic. Det har længe været rygtet som W20 eller sådan noget..

Er dog også HELT overbevist om at det bliver ved med at lave Plasma skærme.

De skærme der bliver annonceret på CES i Januar ser vi typisk ikke i DK før April, Marts, Maj, Jumi.

DR HD er som alt andet hdtv i Europa i 720p.
PeterD skrev:1. Hvornår udgiver producenterne deres 2011 skærme på det danske marked. Er det typisk til januar eller marts...?
Det er forskelligt fra producent til producent.
PeterD skrev:3. Jeg kan gætte på at de viser flere 3D modeller, men er det kun i V og VT-serien, eller kan vi forvente 3D i "mindre modeller"..?
Det flytter nok også ned i de mindre modeller og bliver standard ligesom 100 Hz osv. efterhånden også er det. Men det tager nok lidt tid.
PeterD skrev:4. Vil deres skærme anno 2011 have mindre genskin end 2010 modellerne?
Dit gæt er ligeså godt som vores. Ingen har set det komplette 2011-lineup.
PeterD skrev:5. Et HD-spørgsmål for en nybegynder: Vises DR HD i "ægte" HD og vises billedet bedre på en ægte Full HD skærm end med opløsning 1024x768 (som Panasonic x20)?
DR HD er 720p, så du vinder ikke noget ved at bruge et fuld HD panel til at vise dét.
PeterD skrev:Jeg ved ikke om det er "salgs-gas", men jeg syntes at billedet på DRHD er skarpere end normal DR. Er det optaget i en anden opløsning, og skal der bruges specielle optagere til dette..?
Alt TV fra DR optages i HD, men den almindelige DR1 og DR2 sender jo ikke i HD, så naturligivs vil billedet på DR HD være skarpere.
PeterD skrev:6. Kan man forvente at de billigste modeller som Pana X20's afløser ( X30? Anyone?) bliver "Full HD", nu da tvudbyderne (endelig) giver adgang til deres HD kanaler?
Hvis den bliver fuld HD, så har det i hvert fald intet med dét at gøre. Panasonic er nok ligeglade med hvor meget HD-TV vi har her i Danmark. Og igen: det er langt fra alle kanalerne som er fuld HD.
Af lennon
Vil så sandeligt ikke håbe, at plasma teknologien takker af, før vi har set bedre billedgengivelse på en anden teknologi . Og det har vi jo i den grad tilgode. Lidt skræmmende at Pioneers 2 år gamle 500/5090 stadig ikke er overgået på trods af LED-Nano-laser osv . Gad vide hvor elendige LCD´erne havde være hvis de var alene på markedet, - og ikke skulle holdes op mod feks Panasonic og Pioneers synligt bedre og billigere plasmaprodukter . .
Af THM
så havde jeg nok ikke skiftet mit gamle discount prosonic billedrørs tv ud :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mht. lanceringerne af 2011 modellerne, så kommer de løbende henover året, men de præsenteres på CES 2011 messen, der afholdes lige i starten af januar i Las Vegas.

De fleste af modellerne forventes herefter at lande mellem marts-juni 2011.