Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med Jer,

Skal købe et af ovenstående!

Er dog i vildrede - rigtig meget endda..

Panasonic koster DKK 9199,-
LG koster DKK 5999,-

Er Panasonic virkelig de DKK 3200,- bedre... ???

Jeg er jo ikke proff - ser mange DVD film og eller normal tv..

Mvh og tak,
Lars
Af THM
panasonic'en er bedst og er også kendt for at være rigtig god til SD signaler dvs. alm tv og dvd.
men hvor stor forskellen er ved jeg ikke.
det er jo i sidste ende op til dig om du vil betale det ekstra. LG'en er også god, og man får meget for pengene...
Af larsholmboe
tak for svar...

Hvis forskellen mlm disse 2 modeller ikke er stor så vil jeg ikke give
det ekstra... Men hvis LGén har store mangler i forskel til Panasonic, så må jeg jo dybere ned i læderet...

Mvh Lars
Af PeterD
Lifes Good producerer skærme i flot, flot design, men nu skal man jo først og fremmest SE tv og der er der ikke mange som kan hænge på Panasonics plasmamodeller når det drejer sig om at vise et naturligt og godt billede.

LG har sikkert et fancy design mm, men det kommer ikke tæt på Panasonics billedekvalitet.

nedenstående hentet fra yahoo.com/answers:

Best Answer - Chosen by Asker
The no.1 plasma HDTV brand is Pioneer. No. 2 is Panasonic. For quility, reliability, and service, LG isn't even close.
An equivalent Pioneer will cost you 1.5 times as much as the Panasonic. Panasonic is the very best bang for your buck in plasma, and one of the best in LCDs, too. Panasonic - there is really no choice.

"
I bought a Panasonic 42 inch plasma a couple years ago. I love mine. I did a lot of research back then. Panasonic gives you the most "bang for your buck" compare to LG. Good Luck!
Af Johan (LG rocks)
Jeg syntes at sige pana giver mere bang for your buck, er lodret forkert.. IMO er billed forskellen så minimal at det er en ren smagssag, og så syntes jeg at have hørt om at G20 50" har nogle problemer..

Jeg har selv stået i samme situation, G20 50" VS 50" 550N og valget er faldet på LG'en da det kneb med pengene til G20, det eneste den kan mere i mine øjne er PVR og den slags

Min stemme falder på Lg 50PK550N
Og husk lige at de (efter jeg har set) så har elMutanten den ikke på lager og så ryger prisen op over 7 k
Af larsholmboe
Tak for Jeres svar...
Valget faldt på LG 50PK550N - Jeg købte falgskibet igår aftes og det var sidste på lager... Fik presset et stort vægbeslag+fed blueray afspiller ind til en samlet pris ag 8 kilo... Det er jeg godt tilfreds med...

Må dog indrømme at Pana TX50G20 stod bedre billedemæssigt, men dog ikke 3200 kroner bedre... LG stod fantastisk og ingen summen eller hakken... Og så det på deres SD signal - glæder mig allerede til opskallering til 1080 via Blueray :)

Mvh Lars
Af Konghans
Jeg har løbende læst alle de gode indlæg, i forbindelse med køb af ny skærm.

Mit valg var relativt let - efter Elgiganten i denne uge har LG 50PK550N til kr. 5.999 - hvilket må siges at være en super pris for den Nordiske model.

Jeg havde besluttet et budget på max kr. 7.000 - med krav 50", og Full HD.

Naturligvis er Pana TX TXG20 - nok et bedre TV, men kr. 3.000 mere - for de penge kan du både få PS3 - mv.

Jeg er kun blevet positivt overrasket over LG især Bluray er super - og ps3 spil i 50" :D
Af daniel2561
Tillykke med det.
Jeg har selv Pk760 og er super tilfreds, synes man får rigtig meget tv for pengene hos lg, og så er designet rigtig flot i forhold til G20'eren som jeg synes er tudegrim. :p
Af keler
Nu er det nemt at hive een test frem der siger at g20 er bedst. Der er også tests der siger at 550 banker g20 på mange områder. Begge er gode skærme. Men når man kan få lg I 50"'er til 5999 er det imo en no brainer.

Forstår dog ikke udmeldingen "flagskib"? Der er da to plasma modeller over 550 i LG's sortiment.
Af noize
Er vi enige om at alle jer med 550n summer en lille smule fra bagpanelet?
Det er ikke det man kalder buzz vel?Ellers skal mit da byttes:(
Af keler
Ja det summer. Gør alle paneler i mere eller mindre grad.
Af Senic
Der er også tests der siger at 550 banker g20 på mange områder
Kunne du ikke nævne nogle områder så? Vil vove at påstå at det forholder sig lige omvendt.. G20 helt klart tæt på at være med i toppen hvor 550 ligger omkring midten...
Af keler
Google... Lg og Samsung er kommet med. Også på midtrange modeller. Det er der bred enighed om, på danske og udenlandske fora.
Af Senic
keler skrev:Google... Lg og Samsung er kommet med. Også på midtrange modeller. Det er der bred enighed om, på danske og udenlandske fora.
avforums, hdtvtest, recordere og flatpanels er de "test-sites" jeg holder mig til. De andre du kan google dig frem til finder jeg mindre troværdige. Enig i at LG og Samsung´s topmodeller er med fremme - men nu er denne PK550 så heller ikke ligfrem LG´s topmodel.. Prøv evt. at læse testen på hdtvtest: http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-50pk5 ... 824823.htm