Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jacob23
Hej folkens.
Min far skal til at have nyt tv og det skal være pænt at se på, mens billedkvalitet også spiller en stor rolle i det kommende valg. Jeg er selv stor Pana-fan så foreslog med det samme VT20. Men pga. indretning skal det helst være 42", derfor foreslog jeg GT20.
1. spørgsmål: Er GT20 bedre end V20 i billedkvalitet? da 3D kan være lige meget for min far.
2. spørgsmål: Da han er fan af, at det godt må se pænt ud, vil jeg hører om der er nogen fladskærme som har et godt billede men også ser pæne ud, har selv kigget lidt på samsungs nye meget tynde LED modeller.
3. spørgsmål: I øvrigt vil han gerne have det til at stå på en b&o fod, ved i om det er muligt?
4. spørgsmål: Hvor meget bedre er Pana, LG, samsung og Sony i billedkvalitet end Beovision 10?

Alt i alt søges en pæn fladskærm med god billedkvalitet helst 40"-42"

Mvh. Jacob
Af trykkertor
Æh!?

Du nævner ikke "pænt tv" og "Panasonic 2010" i samme sætning.
Vi er vel alle enige om at Panasonic har årets grimmeste design, men måske bedste billede.
Af Jacob23
trykkertor skrev:Æh!?

Du nævner ikke "pænt tv" og "Panasonic 2010" i samme sætning.
Vi er vel alle enige om at Panasonic har årets grimmeste design, men måske bedste billede.
Jeg er ikke lige helt med på dit svar? Jo vi er enige om at Panasonic har den bedste billedkvalitet af de tv der kan købes på markedet idag, (idet jeg går ud fra at pioneer ikke betragets som at være på markedet mere)

Du skriver: "Du nævner ikke "pænt tv" og "Panasonic 2010" i samme sætning."

Nej det gør jeg ikke.

Du skriver: "Vi er vel alle enige om at Panasonic har årets grimmeste design, men måske bedste billede".

Ja det er vi enige om. Derfor nævner jeg ikke "pænt tv" og "Panasonic 2010" i samme sætning.
Senest rettet af Jacob23 19 sep 2010, 09:56, rettet i alt 1 gang.
Af Steen Bay
VT20 vil være på markedet 'snart' i en 42" version. Hvad der er 'pænt' er vel lidt en smagssag, men vil tro at de fleste vil mene at LG LE850N, udover at være et godt TV, også er ganske pæn at se på. Det vil næppe være muligt at bruge en gammel B&O fod, og hvis Beovision 10 et et CRT TV, så kan der nok ikke svares entydigt på om plasma/LCD fladskærme er bedre eller ej.
Af keler
Nej det er vi ikke enige om. G20 er et lækkert tv både på billed og design siden. For ikke at tale om VT20.

Hvis din far kan klemme 50" ind så tjek lg pk550 eller 350. Evt samsung c535 plasma.
Af Jacob23
Steen Bay skrev:VT20 vil være på markedet 'snart' i en 42" version. Hvad der er 'pænt' er vel lidt en smagssag, men vil tro at de fleste vil mene at LG LE850N, udover at være et godt TV, også er ganske pæn at se på. Det vil næppe være muligt at bruge en gammel B&O fod, og hvis Beovision 10 et et CRT TV, så kan der nok ikke svares entydigt på om plasma/LCD fladskærme er bedre eller ej.
Ja jeg håber på at VT20 i 42" snart kommmer... Når jeg siger pænt så mener jeg "b&o agtig"
I øvrigt så er Beovision 10 et LED tv anmeldelsen fra Rasmus er her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1259567706
Af Steen Bay
Jacob23 skrev:
Steen Bay skrev:VT20 vil være på markedet 'snart' i en 42" version. Hvad der er 'pænt' er vel lidt en smagssag, men vil tro at de fleste vil mene at LG LE850N, udover at være et godt TV, også er ganske pæn at se på. Det vil næppe være muligt at bruge en gammel B&O fod, og hvis Beovision 10 et et CRT TV, så kan der nok ikke svares entydigt på om plasma/LCD fladskærme er bedre eller ej.
Ja jeg håber på at VT20 i 42" snart kommmer... Når jeg siger pænt så mener jeg "b&o agtig"
I øvrigt så er Beovision 10 et LED tv anmeldelsen fra Rasmus er her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1259567706
OK, men så forstår jeg ikke helt hvorfor du mener at alle andre mærker skulle have bedre billedkvalitet end et B&O TV til 40k+ (du skrev "Hvor meget bedre er Pana, LG, Samsung og Sony i billedkvalitet end Beovision 10?")
Af Jacob23
Det mener jeg skam heller ikke de alle er. Lad mig omformulere mig, hvor meget bedre er topmodellerne inden for plasma tv (G20, V20 og VT20 m.fl.) i forhold til Beovision 10?
Af THM
beovision 10 er cirka på niveau med panasonics top plasma VT20...
Af trykkertor
Jacob23 skrev: Ja det er vi enige om. Derfor nævner jeg ikke "pænt tv" og "Panasonic 2010" i samme sætning.
Måske ikke samme sætning, men du skrev vitterlig:
Jacob23 skrev:...det skal være pænt at se på, mens billedkvalitet også spiller en stor rolle i det kommende valg. Jeg er selv stor Pana-fan så foreslog med det samme VT20. Men pga. indretning skal det helst være 42", derfor foreslog jeg GT20.
Uanset. Det til sides.æ
Hvis der kun gik på billedkvalitet, så havde jeg uden tvivl valgt VT20.
Om design også spiller en rolle, så ville mit valg faldt på Samsung C7705.
Samsung når næsten op til VT20 i billedkvalitet, men har i mine øjne et meget mere vestlig design.
Af Mysen
Han kan også købe Samsung ue40c8705 eller ue46c8705, hvis det skal være rigtig pænt uden at være et B&O..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Indenfor LCD-TV er B&O kongen. Der er simpelthen ikke nogen af konkurrenterne, som leverer samme ydelse. BV10 er toppen af poppen indenfor Edge LED-TV og hvis du vil have det bedste LCD-TV på markedet, så er det BV7 du skal se efter.

Jeg skal være blændende ærlig og indrømme, at jeg flere gange har overvejet at tage en seriøs snak med en B&O-butik ang. et 46" BV10 og smide LX5090'eren til salg. Det vil blive et lille dyk i billedkvalitet, men til gengæld får man så meget derudover.

Husk dog på, at ift. VT20, så har BV10 ikke 3D. Hvis det altså er en faktor.
Af Jacob23
Mange tak for svarene. Det har hjulpet meget.