Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af meil
50” skærm uden refleksioner.

Hvor finder jeg en skærm på ca. 50-55” uden alt for meget genskær.

Moden detektere desværre, at alle nye skærme skal have en blank glasskærm foran panelet. Men hvor finder jeg en rigtig god skærm, uden denne irriterende blanke skærm ?

Jeg er villige til at ofre ca. 10-20.000 på en ordentlig skærm.

Min gamle Sony 40V2500 er helt mat og det er muligt at se film også selv om solen skinner. Og det ville jeg gerne blive ved med ;)

På forhånd tak
Meil
Af Steen Bay
LG har flere modeller i den størrelse med mat skærm, såsom LD550N, LD650N og LE550N, og det er nok oven i købet ganske gode TV.
Af THM
jeg mener sony EX500 er mat.
Af meil
Takker for input :) jeg havde selv læst mig frem til, at LG 55LD650N kunne være en mulighed, men var ikke sikker i min sag.

Men dejligt, at læse, at denne type skærme stadig laves.
Jeg var ellers ved, at være nervøs for, at det var en uddøende race, for hver gang jeg læser en rigtig spændende test her på flatpanels.dk stopper min interesse, når der står, at der er generende refleksioner. Og jeg forstår egentlig ikke, hvorfor det er blevet så populært med helt blanke glasskærme.

Bevares de ser mere eksklusive ud, men generne ved det…… kan jeg ikke leve med.

Hilsen
Meil
Af lennon
Det er simpelthen en filosofi om bedre billedkvalitet på blanke skærme vs matte . .
Af Illgor
Ellers er Panasonic VT20 evt en mulighed. Der er i hvert fald temmelig begrænset med reflektioner i den skærm. Derudover får du jo nok også det bedste billede pt på markedet.
Se evt i testen herfra siden: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1274367182
Der er et billede taget midt på dagen med meget få reflektioner O_O
Af Junkwavepete
Ja dette har intet med design at gøre, men billedkvalitet!!! Alle "gamle" LCD tv var matte, hvis vi snakker 2-3 år gamle, var de alle matte...
Brugeravatar
Af hans123
Bliv hos Sony og køb en 55EX500 den er næsten helt mat.

Og kan ses i solskin

Har selv en :D
Af Steen Bay
Junkwavepete skrev:Ja dette har intet med design at gøre, men billedkvalitet!!! Alle "gamle" LCD tv var matte, hvis vi snakker 2-3 år gamle, var de alle matte...
Jeg har nu lidt svært ved at se hvordan et stykke blankt, reflekterende glas foran panelet ligefrem ka' forbedre billedkvaliteten..