Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stallknecht
Hej Alle

Jeg har langt om længe fået købt et wall mount til mit pana 42x10y. Men jeg er kommet i tvivl hvor det skal monteres på bagsiden af tv'et?

Ville være lykkelig hvis der var nogen som kunne forklare mig hvor det skal monteres?

På forhånd tak.

Mads
Af Peter Schrøder
Stallknecht skrev:Jeg har langt om længe fået købt et wall mount til mit pana 42x10y. Men jeg er kommet i tvivl hvor det skal monteres på bagsiden af tv'et?
Uden at have set sådan en fætter bagpå, vover jeg at svare:
Der sidder 4 skruer i en kvadrat med ca. 40 cm mellem sig.
De skal skrues ud og muligvis bruges i dit ophæng. Det kommer lidt an på længden. Du har sandsynligvis fået et sortiment af skruer og spacers med tv'et i sin tid. Pas på at skruene du bruger ikke rager længere ind i tv'et end de, som du lige har skruet ud. Nogle ophæng kræver at du bruger alle 4 skruehuller, andre kun de to øverste. Hvis dit ophæng vrider meget i tv'et når det er hængt op, er det en god ide at bruge at bruge nogle skruer som kan støtte på væggen i de nederste huller. Hvis ledningerne laver ravage, kan du i de fleste tilfælde få dem med vinkelstik på.
Af trykkertor
Jeg kender ikke modellen, men mit gamle Panasonic havde 4 plastikpropper jeg skulle vippe ud med en flad skrutrækker.