Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af radiomand
Vi bruger Danske fragtmænd. 50" Jylland til Sjælland Kr. 320,- (380,- til Privat adr.)
Af trykkertor
Danske fragtmænd, Posten, GLS, DHL etc etc leverer ikke så store pakker for privatpersoner.
Kun bedrifter kan bestille hænting af en så stor pakke fra dem.
Du skal selv finde en lokal ekspeditør der kan påtage sig opgaven.

Tro mig. Havde samme bøvl som dig for 6 måneder siden i forbindelse med fortrydelse af en 50" plasma.
Så du behøver ikke engang ringe de overnævnte firma.
(Med mindre du kender en bedrift du kan bestille hænting via).
Af noize
Det lyder besværligt og ikke mindst dyrt?:(
Af mhca
Nu har jeg ikke selv stået i situationen, men jeg har godt tænkt på, at den er øv.

Kunne det tænkes, at man kunne få hjælp af forretningen til at få bestilt afhentning, mod at de trækker udgiften fra ens refunderingsbeløb?

Måske er man heldige at de ønsker at yde en god service og samtidigt medvirke til at det fortrudte køb kommer sikkert tilbage.

Det er muligvis en lidt naiv tanke, men du kunne jo forsøge :-)

Mvh. Martin
Af trykkertor
mhca skrev: Kunne det tænkes, at man kunne få hjælp af forretningen til at få bestilt afhentning, mod at de trækker udgiften fra ens refunderingsbeløb?

Måske er man heldige at de ønsker at yde en god service og samtidigt medvirke til at det fortrudte køb kommer sikkert tilbage.
Der ramte du min tidligere irritation lige på toppen.
Selvsagt er det du nævner det optimale. Men for mange forretninger, så er fortydelse et tab for dem. Måske skal varen så sælges billigere? De gik glip af salget til dig etc etc...

Men man kan være hældig.

Den 50" jeg skulle returnere var til Getmore. (Ja vi ved jo nu hva slags forretning det er efterhånden).

Da jeg kontaktet getmore vedrørende fortrydelsen sagde det at det var min opgave at få tv transporteret til dem. Og det skulle være via kurér. Jeg måtte ikke selv transportere den til dem, for de modtog ikke varer fra privatpersoner.

Efter å have kontaktet de nævnte selskab, DHL, Danske Fragtmænd, GLS, etc.... så fortalte Posten mig at de havde en returaftale med Getmore.
Men så skulle jeg få Getmore til at booke afhænting på min adresse. Det var intet problem for Posten. Men jeg som privatperson kunne ikke booke hænting af en så stor en pakke.
Jeg kontaktet Getmore og bad dem bestille retur via Posten. Og jeg sagde til dem at jeg selvfølgelig skulle betale for alle omkostninger vedrørende retur.
Deres holdning var meget kort og præcis.
"Retur får du selv stå for. Det er dit ansvar og ikke noget vi er behjælpelig med".

Men er man heldig, møder man en anden forretning med en anden holdning.

Alternativet er hvis du kender nogen der har et firma.
Så kan de bestille at pakken skal hæntes hos dig, og fragtes til forretningen. Men det krever et firma med aftale hos Post Danmark.