Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ramshackles
Nu var jeg ellers fast besluttet på en Plasma, enten samsuns eller v20 (vt20 hvis jeg sparede lidt ekstra), men men jeg er sku blevet en anelse skræmt af diverse billeder fra recodere.dk.. og med mit held skal jeg sørme nok ende med et indebrændt billede :o

Findes der på nuværende tidspunkt ingen LCD der har en tilfredsstillende billedekvalitet, gerne også tilfredsstillende 3D?

Havde kigget på UE55C7705XXE (samsung), KDL46HX800 (sony) ville meget gerne lande omkring de 50".

Eller burde man gå uden om 3D på LCD pt?

Samsungs plasma c7705 så ellers lækker ud, fan af designet i forhold til panasonic men al den snak om linebleed, retention og buzz skræmmer mig.
Af lennon
Ramshackles skrev:Nu var jeg ellers fast besluttet på en Plasma, enten samsuns eller v20 (vt20 hvis jeg sparede lidt ekstra), men men jeg er sku blevet en anelse skræmt af diverse billeder fra recodere.dk.. og med mit held skal jeg sørme nok ende med et indebrændt billede :o

Findes der på nuværende tidspunkt ingen LCD der har en tilfredsstillende billedekvalitet, gerne også tilfredsstillende 3D?

Havde kigget på UE55C7705XXE (samsung), KDL46HX800 (sony) ville meget gerne lande omkring de 50".

Eller burde man gå uden om 3D på LCD pt?

Samsungs plasma c7705 så ellers lækker ud, fan af designet i forhold til panasonic men al den snak om linebleed, retention og buzz skræmmer mig.
Tror desværre at problemerne med LCD er mindst ligeså store . De hedder så bare "backlight bleeding" - betragtningsvinkler osv osv .
Brugeravatar
Af KristofferA
Det beste LCD der findes pt er nok LGs LE850N med local dimming og Sony HX 909 med local dimming, men de er begge ret dyre...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ramshackles skrev:Samsungs plasma c7705 så ellers lækker ud, fan af designet i forhold til panasonic men al den snak om linebleed, retention og buzz skræmmer mig.
Linebleeding synes jeg helt sikkert er overdrevet. Det findes altså også på de fleste billedrørs-Tv, men sjovt nok snakkede man ikke rigtig om det dengang (sikkert fordi folk ikke bemærkede det).

Retention og buzz er mere aktuelt efter min mening. Førstnævnte er blevet værre på 3D plasma-skærmene, men jeg synes ikke det er kritisk. Buzz svinger meget fra skærm til skærm - desværre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
KristofferA skrev:Det beste LCD der findes pt er nok LGs LE850N med local dimming og Sony HX 909 med local dimming, men de er begge ret dyre...
LE850N er jeg helt enig i. Det er nok pt. det bedste LCD-TV. Det er en skam, at det ikke er bredt tilgængelig hos forhandlerne, så prisen kunne komme lidt ned.

HX900 har jeg ikke haft lejlighed til at kigge så meget på endnu, men det er nok tæt på LE850N.
Af Ramshackles
Okay, vil da forsøge at se om jeg kan finde en LE850N ude i det virkelige liv :)

Var lige forbi en butik i dag, der så jeg en KDL-40HX800 der skulle minde lidt om HX900 de ikke havde men sælgeren tilbød mig en KDL-52HX900 til 22.500

Hvordan er prisen set i forhold til LE850N? Synes umiddelbart det er et knald lækkert tv (altså sony) men designet på LGs er også lækkert ser det ud til.
Brugeravatar
Af KristofferA
HX 800 og HX 900 tror jeg ikke minder og hinanden. HX 900 har local dimming og det gør hele forskellen.

EL giganten har LE850N- Du kan også starte med at læse anmeldelsen af den herinde... :)
Af lennon
Ramshackles skrev:Okay, vil da forsøge at se om jeg kan finde en LE850N ude i det virkelige liv :)

Var lige forbi en butik i dag, der så jeg en KDL-40HX800 der skulle minde lidt om HX900 de ikke havde men sælgeren tilbød mig en KDL-52HX900 til 22.500

Hvordan er prisen set i forhold til LE850N? Synes umiddelbart det er et knald lækkert tv (altså sony) men designet på LGs er også lækkert ser det ud til.
Lyder forkert,da 52HX900 er prissat til over 30k ?
HX800 er ikke i nærheden af Samsungs 7705 plasma mht billedkvalitet .
Og som Rasmus Larsen er inde på, så er meget af den virak der pt florerer isolerede tilfælde .
Af Ramshackles
Det lyder helt vildt med den pris, jeg stod nu og kiggede ham over nakken og på hans skærm stod der 25.000 og det var en hx900.. så må vi se om han har fortrudt når jeg kommer derned igen :)

Jeg har også en plasmaskærm i forvejen, den er jeg nu glad for men den er heller ikke udsat som samme brug som den her vil blive, den står nemlig i soveværelset :) den her kommer til at stå i stuen og står tændt hele dagen, ofte på samme program eller massiv ps3 spil.. så er jeg lidt bange for at købe en plasma :o

umiddelbart hælder jeg så til hx900 hvis jeg kan få den til den pris hehe :D
Af THM
det skulle ifølge rygtet også være rigtig godt, også har det et super fedt design ;)
Af Simondog
Jeg har været gennem både X10 og G20 (kasseret pga buzz og generel utilfredshed med plasma"flimmer") - og er nu landet på et LE850N som jeg er MEGET tilfreds med. Super fedt billede, som først og fremmest står enormt roligt, hvilket var det jeg savnede i plasma... Jeg syntes simpelthen at mine tidligere plasmaskærme flimrede ligesom en gammel CRT computermonitor på 60 hz.

LE850N har 0% backlight-bleeding og super duper sort-niveau. Rigtig godt motion-system også, hvis man er til den slags. SD ser rigtig godt ud, jeg har været ude for at tage fejl af HD og SD, og det må siges at være positivt.

Eneste minus er lidt voldsomme refleksioner i glasset, som du vil opleve i dagtimerne. Der er dog en enkel løsning på dette: Jeg vælger bare billedprofilen THX (Bright room) om dagen og alm THX om aftenen, så lægger man ikke specielt mærke til det. Hvis du har en meget lys stue, vil jeg ikke anbefale et TV med glasfront.

Jeg gav 11.000 for mit i Elgiganten. (Deres sælgere er til at tale med, vejl. er vist 14k)

Vh Simon