Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har netop modtaget og opsat dette sæt.
Men har dog et problem...
Jeg har sat tv'et til ekstern højtaler, hvorved det kun er soundbaren der giver lyd. Men når jeg skruer op og ned på tv'ets fjernbetjening, kommer der en boks frem som siger "ikke tilgængelig". Fjernsynet skruer dog op og ned for lyden alligevel.
Problemet ligger derfor i at den boks kommer frem på skærmen hver gang der skrues op og ned.
Nogen der kender til denne problemstilling.?

Tv og soundbar er sat sammen med et optisk kabel.
Af Larsdk
Har du valgt inden i tv'ets menu kun lyd via ekstern højtaler? Du kan evt. slå tv'ets højtalere fra....eller til hvis du ikke ville skulle bruge sb.
Af Jens525
Hej Larsdk..
Ja har sat den til kun ekstern højtaler, da der ellers forekommer et ekko, hvis både tv'ets højtalere kører samt soundbar.
Så problemet er den boks der kommer op på skærmen hver gang jeg skruer op og ned.
Af Jens525
Og har nu endnu et problem...
Soundbaren skulle eftersigende (bl.a. via Samsung hjemmeside), kunne slukke og tænde sammen med tv'et. Den kan sagtens tænde samtidig med tv'et, men den gider ikke slukke.. !:(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Har soundbaren ikke HDMI?

Du skal tillsutte med HDMI for at udnytte de kommunikationsmuligheder der ligger i de to apparater. HDMI CEC giver blandt andet mulighed for at tænde og slukke ting samtidig og styre ting med samme fjernbetjening.
Af Jens525
Hej Rasmus..
Nej den kører kun med optisk eller analog.
Og den er pt. sat til med optisk kabel.
Synes det er underligt at den godt kan finde ud af at tænde sammen med tv'et, men ikke slukke med tv'et.
Af Jens525
Har skrevet til cinemagic, hvor soundbaren er købt. Vil næsten gå ud fra at fejlen ligger i soundbaren, og ikke tv'et...
Af BGL
Jeg har eksakt samme "pakke" som du og eksakt samme oplevelser som du. Jeg har den samme boks ved anvendelse af fjernsynets fjernbetjening (hvor kunne det være godt om Samsung kunne fjerne denne ved næste opdatering), og min soundbar tænder også sammen med mit TV, men slukker ikke af sig selv. Jeg mener at have læst om en anden bruger, som havde den tidligere model af Samsungs soundbar, og her mener jeg at soundbaren slukkede automatisk, ca. 20 minutter efter at fjernsynet blev slukket (spørg mig ikke hvorfor). Får du et godt svar fra din forhandler, må du meget gerne skrive en eventuel løsning her i tråden - så vi andre også kan få gavn af denne :)

Jeg har til gengæld et problem med min soundbar, som har besluttet sig for at have en meget højfrekvent "pibelyd" - når den er på stand-by. Der er ingen problemer så snart den kører sammen med mit TV, men når den ikke anvendes, så står den altså og siger mystisk. Ikke overvældende belastende, men alligevel nok til at man ikke rigtig gider sidde og læse en bog i det samme lokale. Har du oplevet det med din soundbar eller har jeg bare været lidt uheldig med min O-O
Af Jens525
Hej BGL.
"godt" at høre at du har samme problem,. så er det ikke mig der er helt idiot ;)
Jeg har mailet til forhandleren, som sendte mig videre til Samsung support (de ville dog gerne lave en reklamationssag hvis Samsung support ikke kunne hjælpe). Samsung Support var som udgangspunkt meget uvidende om det hele, og mente i starten slet ikke at tv'et fjerbetjening kunne bruges til soundbaren (hvilket den jo gør!) og jeg fik efter laaang tid at vide at jeg skulle koble soundbaren til tv'et via HDMI CEC. Men dette kan jo ikke lade sig gøre, da soundbaren ikke har HDMI !:(
Fik samtidig at vide, at det skulle være helt normalt at soundbaren tænder med tv'et, men ikke slukker med det samme. Den skal åbenbart først slukke efter 20 min, pga. signal mangel (Samsung Support mente dog det var 7-8 min).
Alt i alt, utrolig uvidende rådgivning fra Samsung!
Men tror dog jeg prøver at ringe til dem igen mandag...
Men da du har samme problem, tror jeg som udgangspunkt ikke jeg vil køre en reklamationssag, da jeg når bare får samme problem igen, med en ny soundbar.

Mht. til standby pibelyd, er min altså musestille, og du bør helt klart få den byttet!

Er du ellers glad for dit sæt? og hvordan står den til med larm fra dit tv mm??
Af BGL
Hej Jens525,

Jamen så må jeg jo hellere få afleveret min soundbar til kontrol, så jeg kan få fikset problemet.

Med hensyn til mit TV så er jeg én af dem der sidste år havde en B855 med buzz, som blev byttet til en C7705 (også med buzz). Det første eksemplar sendte jeg retur indenfor de 14 dages returret, og fik derefter leveret det eksemplar jeg har nu. Det er desværre fortsat en buzzer, men jeg har besluttet mig for at leve med problemet. Det var faktisk én af årsagerne til at jeg købte mig min soundbar - der må lidt mere lyd til for at kvæle den irriterende buzz-lyd :D

Jeg synes faktisk at soundbaren leverer et udmærket stykke arbejde, sårligt når der er tale om film hvor der også er gjort lidt ekstra ud af lydeffekter m.m. Der er fin dybde i bassen, og det er en fornøjelse at "fyre op under en fed film" når alle andre i huset sover :) Men musikanlæg - det bliver det altså aldrig.

Som jeg også har skrevet i andre forums herinde er jeg (ud over min buzz) meget imponeret over mit TV - og jeg vil helt klart anbefale det til alle der sætter pris på et rigtig godt billede (både i SD og HD). Men jeg er da en lille smule misundelig på dem der siger at de har en 100% buzz-fri model (for med TV nummer 3 fra samme producent ville jeg nok mene at det snart var min tur :D )
Af Jens525
Ja synes næsten du skal få soundbaren byttet til en ny.
Og du har helt ret, giver sindsygt god lyd til tv og film,, meeen musik er den mindre god til. Men kan dog bruges i en snæver vending ;)
Mit tv buzzer også lidt, hvilket især kan høres ved lyse scener. Men ser det ikke som et kæmpe problem, da lyden fra soundbaren normalt overdøver.
Men tror også jeg kan leve med lidt buzz når nu billedet er så godt som det er... Og designet er jo noget for sig selv.
Men kan godt forstå du er misundelig på nogen der har fået 100 % buzz fri model.. hvilket jeg dog godt kan tvivle på de har.

Men hvis du får byttet din soundbar til en ny, og din soundbar virker som den skal (tænd/sluk med tv, boks ved skruen op ned) så må du meget gerne lige give besked :)For så skal jeg dælme have byttet min i en fart ....
Af abemand666
Jeg har også haft en PS50C7705 med buzz og overvejer nu om jeg skal prøve at købe en til. Alternativer som G20 og V20 har, ifølge brugere på avforum, også buzz problemer, så jeg ved sgutte hvad jeg skal gøre. Er der virkelig ikke nogen fornuftige 2010 plasma tv der ikke buzzer?.

Det kunne virkelig være spændende hvis der var to 7705 ejere, hvor kun den ene har problemer med buzz, kunne mødes og sammenligne, så vi kan få afgjort om det har noget med hørelsen at gøre, eller om det vitterligt er det lotteri det ser ud til at være.
Af BigAl
Ja, jeg har også en C7705 med BUZZ, og vil prøve at få det byttet med et andet. Det er ikke vanvittigt meget, men det kan høres ved 3m afstand ved lav volume.
Når nu man ved at der er nogen der slet ikke har buzz, så tager jeg chancen med et nyt.