Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af montie
Hej allesammen

Jeg er ny herinde og håber I kan hjælpe med at træffe det bedste valg forbindelse med køb af nyt TV. Det skal siges at jeg ikke har den helt store viden omkring alt det teknisk.

TVét skal bruges til at se alm. TV samt lidt PS3/Blueray, men primært alm. TV.

Jeg har indskrænket feltet til 2 Sony modeller:
KDL40EX600AEP
KDL40EX500AEP

Som jeg har forstået det er de væsentligeste forskelle på de 2 modeller at EX600 er LED, hvilket angivlig skulle give et bedre og klare billede. EX500én er tilgengæld 100 Hz og Bravia 3, hvor EX600 "kun" er 50 Hz og Bravia 2. Spørgsmålet er om LED teknologien opvejer den manglende 100 hz og Bravia 3, og er der overhoved nogen mærkbar forskel på de to modeller?
Er der andre væsentlige forskelle som jeg skal være opmærksom ved de to modeller.

Prismæssigt ligger modellerne inden 200 af hinanden så det er ikke en parameter.

På forhånd tak.

Mvh.
Montie
Af calletv
Det er meget simpelt: EX500 giver det bedste billede og EX600 har det bedste design. LED giver ikke nogen fordel på billedfronten, nærmest tværtimod.
Af MF-DK
Jeg er sikker på vi har flere tråde herinde omkring samme emne. Prøv at søge lidt efter dem. ;)
Af Kat
600'eren er så vidt jeg kan se LCD med LED - hvad vil det helt præcist sige? Er det noget værd?
Af Mysen
Kat skrev:600'eren er så vidt jeg kan se LCD med LED - hvad vil det helt præcist sige? Er det noget værd?
Igen, - LED er belysningen i tv'et, og fordelen ved LED belysning er, at man kan få skærmen tyndere og dermed flottere i designet. Desuden bruger LED dioderne meget lidt strøm. Derudover er der ikke nogen fordel, og idet ex500 har et bedre panel, giver det sig selv, hvilket tv, der er bedst.

Med mindre man vægter design højere end billede selvfølgelig, hvilket jo i sig selv er fair nok.
Af noxity
Hold jer langt væk fra EX600!

Den har et markant dårligere billede end EX500.

Hvis du ønsker en LED udgave af EX500, så er det EX700 du skal se på.