Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Charmerdeluxe
Hej

Er der nogen som kan anbefale, en 2,5" USB harddisk, UDEN strømforsyning til dette fjernsyn. Jeg har prøvet med en Lacie Rikiki, men den vil fjernsynet ikke formatere. Jeg har så efterfulgt fundet ud af den ikke har nok rpm, rygterne siger fjernsynet skal have 7200.
Den eneste som edbpriser siger kan passe er: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=484053 Men kan det være rigtigt?

Er er nogen som har nogle erfaringer?

Best regards
Af Mysen
Jeg har godt nok plasmaversionen af en 2010 7000 serie, men jeg har en ganske almindelig 5400 rpm Seagate freeagent go på 500gb til ca 500kr. Synes det lyder mærkeligt at skulle bruge 7200 rpm til noget, når det er USB, der begænser hastigheden. Men igen. Jeg har plasma og dit er et lcd, så der kan jo være forskel.

Hvis dit tv er væghængt med ultra slim beslaget, skal du have én, der er maks 15 mm tyk. Jeg tror min er 13 mm tyk, men de fleste 2,5" diske er faktisk omkring 20mm eller mere.
Jeg ved ikke hvorfor din Lacie rikki ikke virker, men jeg ved, at kun den ene af portene på mit tv kan snupper harddisken. Jeg er ikke sikker på at der er nok strøm i den anden.
Af Charmerdeluxe
Ok, tak for det. Jeg undrede mig også, men fik det at vide af Expert i Ballerupcentret. De ringede til deres Samsung konsulent, som sagde at netop Rikiki ikke virkede.

Har også fået anbefalet en Samsung S2, så tror jeg hopper på den, da det er samme mærke.
Af hjorth
Hej
jeg købte en 320Gb Packard bell i føtex, til mit ue46c8705, det virker perfekt, og den er kun 11mm tyk, så den kan godt være bag samsungs slim vægbeslag.
Jeg havde først brugt et usb forlængerkabel på 3m, så den kunne ligge i skabet ved dvdafspilleren, men det virkede ikke.
Så vidt jeg ved skal det være en 5400rpm disk, da en 7200rpm bruger langt over 0,5amp, som er max på en usb port.
jeg sidder lige med en 80Gb 7200rpm hitachi 2,5" disk i hånden nu, der står 1,1amp på den !!!
Af Elwood
Jeg har selv samme setup, med et UE40C7705 og en HDD fra LaCie (Rikiki). Umiddelbart kunne mit tv heller ikke finde HDD'en, men så skiftede jeg USB ledningen ud med et USB Y-kabel, således at HDD'en fik strøm fra to USB porte. Det virkede fint og jeg kunne formatere HDD'en så den virker til både timeshift og recorde. Efterfølgende prøvede jeg at skifte kablet ud igen, så min HDD kun bruger en USB port, da jeg jo gerne vil have en ekstra port til USB flash-drev eller evt. WiFi-dongel, og dette virkede umiddelbart også efter at jeg havde fået HDD'en formateret.

Hvad årsagen til dette er skal jeg ikke kunne gøre mig klog på, men Tv'et understøtter altså fint LaCie Rikiki (320GB)