Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg vil gerne sætte disse 2 tv'er op mod hinanden, da jeg overvejer at købe et af dem.

1) Panasonic TX L32G10E
2) Sony KDL-32EX500

Jeg hælder selv til Sony og det bliver så godt nok 37EX500, da jeg har plads til dette og ikke kunne finde en konkurrent fra Panasonic i 37 tommer.
Jeg synes det er genialt med internet+den trådløse funktion, så jeg fx. kan bruge min bærbare computer som dvd-afspiller eller streame fra nettet.

Men hvad har I at sige om de 2 modeller? Styrker/svagheder osv.?
Hvilket af disse 2 tv'er har den bedste billedkvalitet? (jeg har kabel-tv)

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af KristofferA
Jeg er overvejer selv lidt det samme blot med Panasonic L42G20 i stedet. Panasonic'en har et IPS panel som giver bedre betragtningsvinkler, men ringer sort. Til gengæld ser farver rigtig godt ud på skærmen og billedet er lidt mere naturlig, måske.

På sony er sort meget bedre og dette giver en bedre kontrast. Jeg venter spændt på Rasmus' test af Panasonic L37D28 som er på vej.

Du kan læse anmeldelse af D25 ( Panasonic LED LCD model ) på avforums.com
Her kan du også læse en anmeldelse af Sony EX400 som ligner EX500 på alle punkter undtagen at det ikke har 200 hz. ( som man alligevel ikke vil bruge når man ser film...)
Af Kozz
KristofferA skrev:Jeg er overvejer selv lidt det samme blot med Panasonic L42G20 i stedet. Panasonic'en har et IPS panel som giver bedre betragtningsvinkler, men ringer sort. Til gengæld ser farver rigtig godt ud på skærmen og billedet er lidt mere naturlig, måske.

På sony er sort meget bedre og dette giver en bedre kontrast. Jeg venter spændt på Rasmus' test af Panasonic L37D28 som er på vej.

Du kan læse anmeldelse af D25 ( Panasonic LED LCD model ) på avforums.com
Her kan du også læse en anmeldelse af Sony EX400 som ligner EX500 på alle punkter undtagen at det ikke har 200 hz. ( som man alligevel ikke vil bruge når man ser film...)
Stop en kvart lige der då :)
EX400 har "kun" BRIVIA 2 og heller ikke 100 hz motionflow. EX500 har BRAVIA 3 OG 100 hz motionflow. JEG ville vælge EX500, uden tvivl 8)