Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MrDanielson
Hejsa allesammen!

Har brug for lidt hjælp. :-)

Her for nyligt købte jeg et lækkert kabel hos av-cables, som overfører billedet fra DVI til HDMI (over på fladskærmen), og så fik jeg at vide på et forum (vidst nok her?) at jeg bare skulle overføre lyden via jack så, da DVI ikke kunne overføre lyd også.

Det har jeg prøvet, og der kommer ingen lyd ud i fladskærmen - kun billedet...

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg evt. bruge et andet kabel, end jack?

Tak på forhånd!
Af RogueAgent
Jeg kender ikke dit tv, men ofte er det sådan at den analoge "pc" lydindgang er låst til en bestemt hdmi indgang (oftest hdmi 1 tror jeg).

Og så skal du nok ind i setup menuen et sted og angive at der er tale om et dvi signal med separat lyd, fremfor et normalt hdmi signal, men hvordan det lige foregår på dit tv må du nok selv rode lidt med :)
Af MrDanielson
RogueAgent skrev:Jeg kender ikke dit tv, men ofte er det sådan at den analoge "pc" lydindgang er låst til en bestemt hdmi indgang (oftest hdmi 1 tror jeg).

Og så skal du nok ind i setup menuen et sted og angive at der er tale om et dvi signal med separat lyd, fremfor et normalt hdmi signal, men hvordan det lige foregår på dit tv må du nok selv rode lidt med :)
Jeg kan sgu ikke finde det i menuen umiddelbart :-(
Det drejer sig om et Samsung 50" Plasma TV PS50B535, hvis dette hjælper..
Snurrerundtlyd skrev:Der er allerede et andet emne der handler om nøjagtig det samme: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16761
Har jeg skam set, men forstår virkelig ikke det svar der blev givet derinde...
Af Mysen
ved ikke, hvordan du beder dit tv, om at hente lyd fra et phono stik, men hvis du har et anlæg, kan du måske bruge en indgang derfra. Så skal du bare huske at tænde dit anlæg også ;)
Af MrDanielson
Mysen skrev:ved ikke, hvordan du beder dit tv, om at hente lyd fra et phono stik, men hvis du har et anlæg, kan du måske bruge en indgang derfra. Så skal du bare huske at tænde dit anlæg også ;)
Jeg smider jo DVI -> HDMI fra PC'en til fladskærmen, og prøver at få lyden over med jack. Jeg har desværre intet anlæg...
Af Snurrerundtlyd
MrDanielson skrev:Har jeg skam set, men forstår virkelig ikke det svar der blev givet derinde...
Hvorfor så ikke bede om et uddybende svar derinde om det du ikke forstår i stedet for at oprette et nyt emne om det samme?
Det er meget lettere at finde information om et emne hvis debattent bliver holdt i samme emen i stedet forat oprette et ny emen hver gang man har et nyt spørgsmål.
Af MrDanielson
Snurrerundtlyd skrev:
MrDanielson skrev:Har jeg skam set, men forstår virkelig ikke det svar der blev givet derinde...
Hvorfor så ikke bede om et uddybende svar derinde om det du ikke forstår i stedet for at oprette et nyt emne om det samme?
Det er meget lettere at finde information om et emne hvis debattent bliver holdt i samme emen i stedet forat oprette et ny emen hver gang man har et nyt spørgsmål.
OK. gør jeg så
Af Dolphire
DVI = Digital Video Input
HDMI = High Definition Media Input

DVI er altså kun billede...
HDMI er både lyd og billede...

Derfor kommer der ikke lyd ud når du konverterer mellem de to formatter, du skal derfor ved siden af overføre lyden evt. via optisk kabel hvis du vil holde det hele digitalt...
Af RogueAgent
Dolphire skrev:DVI = Digital Video Input
HDMI = High Definition Media Input

DVI er altså kun billede...
HDMI er både lyd og billede...

Derfor kommer der ikke lyd ud når du konverterer mellem de to formatter, du skal derfor ved siden af overføre lyden evt. via optisk kabel hvis du vil holde det hele digitalt...
På den ene side prøver trådstarteren jo netop at overføre lyden separat (indtil nu uden held), på den anden side er der faktisk mange grafikkort der kan sende lyd ud via DVI-porten, så det kan konverteres til HDMI incl. lyd.
Brugeravatar
Af MigSelv
MrDanielson skrev:
Mysen skrev:ved ikke, hvordan du beder dit tv, om at hente lyd fra et phono stik, men hvis du har et anlæg, kan du måske bruge en indgang derfra. Så skal du bare huske at tænde dit anlæg også ;)
Jeg smider jo DVI -> HDMI fra PC'en til fladskærmen, og prøver at få lyden over med jack. Jeg har desværre intet anlæg...
Hej
Udtaler mig om, hvordan det gøres på et Panasonic. Ved hver HDMI indgang, kan der vælges analog lyd ( kan dog kun bruges på 1 HDMI indgang ).
Dvs. HDMI 1 fra PC, lydkabler ( analogt ) til phonostik ( sidder i gruppen med component indgange ), ved HDMI 1 under setup menu, vælges der nu analog lydkilde.