Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Squarehead
Mange tak for hjælpen, i har været yderst hjælpsomme.

Nu vil jeg dog lige slå i bordet.. nu er alle 4 HDMI-udgange pludseligt defekte. Når jeg sætter min computer til via. HDMI, flimrer skærmen fuldstændigt sindsygt, og røde streger dukker op overalt. Jeg har forsøgt at skifte grafikkort, og har testet computeren på en anden fladskærm jeg har stående, og der er ikke nogle problemer.

Dette er 3 skærm jeg har fået fra Elgiganten der har været defekt fra start. Heldigvis er skærmen bestilt over nettet, så den får de igen i hovedet på mine 14 dages returret.
Af lennon
Lyder yderst mærkværdigt . .
En skam at du ikke kan afprøve med et andet HDMI kildesignal
Af Squarehead
Det er mærkeligt ja. HDMI port 1 virkede overhovedet ikke fra start, og så er de andre begyndt at spasse ud.

Det er sgu en besværlig weekend jeg har forude! :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
HDMI-indgange understøtter ikke alle typer signaler, så hvis du sender et PC signal i en underlig opløsning, som Tv'et ikke forstår, kan du få flimmer eller streger på skærmen.

Prøv at ændre opløsnigne til f.eks. 720p eller sæt din PC til at sende en anden opløsning ud for at se om det ændrer noget.

Jeg vil da bestemt også anbefale, at du forsøger med en anden HDMI-kilde (f.eks. Blu-ray) før du fejlmelder Tv'et. Jeg ser selv ofte dette på de Tv jeg tester, hvis jeg får en speciel opløsning eller et specielt PC signal sendt afsted til skærmen.
Senest rettet af Rasmus Larsen 10 sep 2010, 13:05, rettet i alt 1 gang.
Af Squarehead
Tak for responsen Rasmus.

Jeg startede ud med at tilslutte min PC med opløsningen 1920*1080 (Som Windows 7 anbefaler, alt efter hvilken monitor der er tilsluttet), og der var ingen problemer overhovedet de første par timer. Først derefter begyndte alt at gå i kaos. Det startede stille og roligt med grønne lodrette streger ned af skærmen, og det endte med at skærmen fik epileptisk anfald og havde røde streger overalt.

Skummelt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
1920x1080 er også den rigtige opløsning, så ja, det lyder lidt underligt. Har du oplevet det samme med andre skærme? Det kan jo også være udgangen på dit grafikkort der fejler noget.
Af Squarehead
Som tidligere nævnt har jeg igår aftes prøvet med 2 andre grafikkort, og der var ikke nogen ændring. Skærmen var stadig helt fucked up. Derudover tilsluttede jeg computeren ti et Philips 42" og et Samsung T240 via HDMI, og der var ikke noget at sætte en finger på.

Tror at jeg har fået en mandagsmodel fra Elgiganten igen, igen, igen. Desværre.
Af Squarehead
Nu har jeg lige været oppe i den lokale Expert forretning, hvor de har denne model hængede. Jeg fik dem til at sætte en Blu-Ray film på via. en rigtig Blu-Ray afspiller, og billedet hakkede overhovedet ikke når MotionPlus var sat til. Så jeg ved ikke om det bare er et problem når det er afspilning af Blu-Ray rips.

Anyways, jeg tester det i aften på en Playstation 3, så ser vi om det har løst problemet.
Af Peter Schrøder
Squarehead skrev:Tak for responsen Rasmus.

Jeg startede ud med at tilslutte min PC med opløsningen 1920*1080 (Som Windows 7 anbefaler, alt efter hvilken monitor der er tilsluttet), og der var ingen problemer overhovedet de første par timer. Først derefter begyndte alt at gå i kaos. Det startede stille og roligt med grønne lodrette streger ned af skærmen, og det endte med at skærmen fik epileptisk anfald og havde røde streger overalt.
Skummelt.
Hvad med opdateringshastigheden? 60/75hz. Det kan give de symptomer du beskriver. Windows kan skjule de tilstande som ikke kan bruges. Kan dog ikke lige huske hvor man gør det i Win7....