Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tohatsu
Hej
Jeg har købt et Led LG lX950n 55" som knager nogen gange, lige som det giver sig lidt, måske på grund af varmen, når man tænder det el. slukker det, eller når man går fra et billede med bevægelse i, til et stille billede eks. sort billed.
Led har en plexiglas front, jeg ved ikke om det her noget med dette at gøre, eller om det er helt nomalt, har nemlig aldrig af en fladskærm før.

nogen der kan hjælpe.

mvh.

Henrik
Af Peter Schrøder
tohatsu skrev:Hej
Jeg har købt et Led LG lX950n 55" som knager nogen gange, lige som det giver sig lidt, måske på grund af varmen, når man tænder det el. slukker det, eller når man går fra et billede med bevægelse i, til et stille billede eks. sort billed.
Jeg har et Samsung med LED. Det kan også knage ind imellem. Ikke i daglig brug, men når morgensolen rammer skærmen. Mon ikke det er meget almindeligt?
Af noxity
Det har været oppe at vende et par gange før, og her var konklusionen den samme: Det er helt normalt.
Af tohatsu
Hej Peter

Det håber jeg,
tænkte da jeg ikke har haft en fladskærm før, at jeg lige ville høre her inde, om det virkede underligt, for ellers ville jeg bytte det inden for min 14 dages forstydelses ret, da det ikke var helt billigt.

jeg troede bare i starten at det var fordi det var nyt at det lige skulle gi sig lidt, men det er blevet ved, det knager ikke hvis jeg bliver på samme tv-kanal, men skifter jeg til tekst-tv knager den lige en gang eller 2 lige som om det lige skal vende sig til det billedeformatet.

jeg kan se der har været en test af det led tv, men der siger de ikke noget om nogen knage lyd.

ved ikke om jeg skal brokke mig eller om det er nogen man skal forvente.
Af Peter Schrøder
tohatsu skrev:jeg kan se der har været en test af det led tv, men der siger de ikke noget om nogen knage lyd.

ved ikke om jeg skal brokke mig eller om det er nogen man skal forvente.
Som Noxity skriver er det nok meget almindeligt. Måske vil det fortage sig efterhånden.
Har du skruet ned for blusset? Jeg tænker på lysstyrken der som regel er på max når man køber et nyt tv. Reduceret lysstyrke vil muligvis generere mindre varme og dermed mindre knagen.
Af tohatsu
Mange tak for alle jeres svar.
Jeg håber det fortager sig med tiden og at det ikke er mig der her været uheldig med dette tv ellers er det et rigtig godt fjernsyn, super godt billed :)

Mvh

Henrik