Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal have mig en ny skærm, og vil meget gerne have mig en fladskærm som er ca. 20' og har en max opløsning på 1200*1600. Har kigget lidt rundt, men er meget i tvivl.. Skal primært bruge skærmen til kontor og surfe-brug (ikke spille ret meget).

Hvad vil i anbefale mig at købe...? :)

Prisen skulle ikke gerne meget over 3000-3500,-
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dell sender nok deres 2007FP på tilbud igen inden længe - den plejer at koste 3500 kr. på udsalg. Den er anmeldt her på siden.
Af loveduck
Hvis jeg var dig ville jeg vente til at Dell sætter Dell UltraSharp 2007FP på tilbud igen.. Prisen vil cirka ligge på 3700 kunne jeg forestille mig.. Dog har den for nogle uger siden været i metroxpress til 3700, hvor den ikke var på tilbud på hjemmesiden, så hvis du holder lidt øje i gratisaviserne, så kan det være du kan finde den på tilbud nu.
Af loveduck
Damn ;< Yakken for hurtig for mig ;<
Af Curiz
Tak for svarerne. Synes dog at Dell'en er lige dyr nok.

Hvis man lige ser bort fra Dell'ens lækre design, ville en Samsung SyncMaster 204B så ikke være bedre (funtionalitetsmæssigt og billedmæssigt) - den har også bedre responstid.

[img]http://www.samsung.com/dk/products/moni ... logo_m.jpg[/img]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, helt afgjort ikke. 204B bruger et TN panel som er inferiørt på alle punkter undtagen responstiden. Funktionaliteten er heller ikke bedre idet Dells har samme ergonomi og flere indgange. Begge skærme er testet her på siden - kig i vores arkiv:
http://www.flatpanels.dk/tests.php
Af Mokkat
evt en LG L2000C-SF

edit: den har s-ips panel og folk giver den gode kommentarer inde på edbpriser O_O
Senest rettet af Mokkat 30 nov 2006, 16:13, rettet i alt 1 gang.
Af Curiz
Tak for oplysningerne :)

Forresten en kammerat fortalte mig at fladskærme ikke kører ret godt ved 1200*1600, men går da ud fra at jeg vil kører med 1200*1600 hvis jeg køber den DELL. Hvad er jeres erfaringer med det?
Af Curiz
Har lige smidt en PM yakken - håber lige du gider at kigge :)
Af Mokkat
mærkelig ting at sige :P En 20" 4:3 skærm har 1600x1200 i native resolution så det er ved den opløsning den er skarpest :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Curiz skrev:Tak for oplysningerne :)

Forresten en kammerat fortalte mig at fladskærme ikke kører ret godt ved 1200*1600, men går da ud fra at jeg vil kører med 1200*1600 hvis jeg køber den DELL. Hvad er jeres erfaringer med det?
Jeg tror ikke du skal stole alt for meget på din kammerats udtalelser. Hvis skærmen har en opløsning på 1600x1200 pixels, så kører den selvfølgelig godt ved denne opløsning.

Vær lige opmærksom på at opløsninger er opgivet i bredde gange højde og ikke omvendt som du så vedholdende skriver :)
Af Curiz
Vil sige mange tak til yakken og andre for gode råd og hjælp! ;)

Nu er skærmen bestilt og det blev en Dell 2007FP. Fik den til den nye tilbudspris på 3700 så det kunne ikke være bedre 8)

Endnu engang tak for hjælpen!