Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LarsA
Hej

Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig. Vi er ved at få bygget nyt hus, og jeg skal dermed ud og købe et tv til soveværelset. Pt. har jeg en 50" pioneer i stuen, så skal være lidt samme kvalitet. Størrelsen skal være 42" eller 46" tommer, og det skal helst være plasma tv, da jeg klart syntes billedet er bedst på dem.

Jeg har set lidt på panasonics z1 tv, men problemet her er at der er denne bokstuner med, som jeg ikke er så vild med, og de andre plasma tv jeg har set på, der er indgang til antenne/kabel tv og hdmi indgang på bagsiden af tvet, så det kommer til at drille når jeg skal montere tvet på væggen. Nogle der kan forslå et godt tv ? og som er nemt at hænge på væggen. Jeg skal give min elektriker besked om hvilket tv, da han skal trække tomrør osv, så så mange kabler bliver skjult i væggen som muligt. Prisen må max være 20.000 kr. På forhånd tak for hjælpen :-)
Af trykkertor
Samsung PS63C7705 får du for 20.050,-
Har det selv, og det er et godt tv.
Kan monteres på væggen, og stadig benytte alle stik.For de vender nedad og til siden.
Har selv 3 HDMI-kabler i, antænnestik, harddisk bagpå og selvsagt strøm.
Den hænger 19mm fra væg.
Hvis den bliver for stor får du 50" for 11.500,-
Eventuelt 11.000,- hvis du tilmelder dig sammenkøbet her på siden.

Ellers er Panasonic sin VT20 et flot tv, men kan ikke komme så tæt på væggen. Er noget med at stikkene vender bagud.
Men det løser du med vinkel i HDMI og antænnestik. Så rimelig tæt må da være mulig.
Den koster vel omkring de 16-17.000 og er tæt på Pinoer sin billedkvalitet. (Men ikke så flot design som Samsung i mine øjne).
Af LarsA
Hej trykkertør

Er bange for at 50" er for stort til soveværelset. 42" eller 46" vil være det bedste.

Hvad mener du med vinkel i hdmi og antænnestik ?

Har du hørt noget omkring panasonics z1 tv ?
Af LarsA
De samsung tv du nævner er 3d tv ik ? så skal man have de 3 briller på for at kunne bruge det ik ? er ikke et normalt tv ?
Af lennon
LarsA skrev:De samsung tv du nævner er 3d tv ik ? så skal man have de 3 briller på for at kunne bruge det ik ? er ikke et normalt tv ?
Det er et almindeligt TV som OGSÅ kan vise 3D materiale , og for at se 3D skal du anvende briller. Men nævnte Samsung er altså sammen med Panasonic det tætteste du kommer på Pioneers kvalitet .
Af THM
Hvis det skal være plasma er der i disse størrelser vil panasonic V20 være et godt bud med hensyn til billedkvaliteten, men her skal du så også bruge de vinkelstik trykkertor nævnte, så det skulle kunne lade sig gøre at få det til at hænge rimelig tæt på væggen...
Af Mysen
PSxxc7705 er plasma topmodellen fra Samsung og fåes i 50 eller 63"

VT20 er topmodellen fra Panasonic og fået i 50 og 65"
Den næstbedste fra Panasonic er V20e og den kan du godt få i 42". Den er dog uden 3D, og så er den grå eller "metallic", så det skal nok også med i overvejelserne.
G20e fra Panasonic er også velanmeldt og endda billigere end de andre. Dog i forhold til prisen selvsagt knap så god som VT20

Jeg tror at størrelserne om kring 46-47" altid er LCD tv'er med eller uden LED.

EDIT: Generer de bagudvendte stik dig er der nogle udemærkede LED tv fra samsung i hhv. ue46c7705 og ue46c8705. De er nok også blandt de flotteste designs til under 20.000 kr, men anmeldelserne er dog lidt lune i forhold til plasmaen.
Af THM
og så har de store problemer med at håndtere bevægelse samt andre problemer, så nok ikke lige et led tv jeg ville købe...
V20 er den bedste af de 3 du nævner, V10 er sidste års model, men også rigtig godt, begge er anmeldt her på siden... G20 har jeg selv, det er lige knap så godt som V20
Af LarsA
Hej igen

I skriver at v20 modellen er topmodellen fra panasonic. Er det ikke z1 modellen der er topmodellen fra Panasonic ?

Pænt af jer at i vil hjælpe mig :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Mysen skrev:PSxxc7705 er plasma topmodellen fra Samsung og fåes i 50 eller 63"

VT20 er topmodellen fra Panasonic og fået i 50 og 65"
Den næstbedste fra Panasonic er V20e og den kan du godt få i 42". Den er dog uden 3D, og så er den grå eller "metallic", så det skal nok også med i overvejelserne.
G20e fra Panasonic er også velanmeldt og endda billigere end de andre. Dog i forhold til prisen selvsagt knap så god som VT20

Jeg tror at størrelserne om kring 46-47" altid er LCD tv'er med eller uden LED.

EDIT: Generer de bagudvendte stik dig er der nogle udemærkede LED tv fra samsung i hhv. ue46c7705 og ue46c8705. De er nok også blandt de flotteste designs til under 20.000 kr, men anmeldelserne er dog lidt lune i forhold til plasmaen.
Hej
På 2d billedsiden, er V20 og VT 20 ligeværdige. Flere test indikerer tilmed, at V20 har bedre billede end Samsung 7705 ( her skal ses bort fra 3d ), og på visse områder end VT20 ( out of the box kalibrering ). Denne lille forskel, kan man kalibrere sig ud af på VT20.