Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har returneret min nye 55" Sony EX500 pga backlight bleeding.

Var her til after en tur I Elgiganten for at få lidt inspiration. Jeg faldt i snak med en ansat som helt klart ville fraråde mig at købe et tv der var størrelsen end max 47".

Iflg. manden bad man om problemer med bl.a. backlight bleeding hvis man købte de store tv.

Er der noget om snakken? Skal jeg hold mig til 46/47" frem for 52/55"?

Hilsen en frustreret tv køber.
Af Ven
ChrisJJ skrev:Iflg. manden bad man om problemer med bl.a. backlight bleeding hvis man købte de store tv.
Jeg er ikke ekspert, men jeg kunne forestille mig at hvis skærmen bliver "for stor" i forhold til siddeafstanden, sådan at betragtningsvinklerne til kanterne øges tilstrækkeligt til at det opfattede billedet her vil tage sig betydeligt anderledes ud end på midten af skærmen. Ikke egentligt backlight bleeding, men kunne give en lignende opfattelse af skæv lysfordeling.
Af Han den anden
Vi har ca 5 meter fra sofa til væggen hvor tv'et er sat op. Problemet med mit ex500 var uden tvivl backlight bleeding og ikke noget med betragtningsvinkler o.l.

Det der egentlig er mit spørgsmål er om LCD teknologien (med eller den LED) kan følge med når størrelsen på tv'et øges til 52/55". Eller dør man holde sig til de minder modeller?
Af bantam
Bleeding og clouding kan forekomme i alle størrelser. De fleste LCD-paneler jeg har set har haft problemet i en eller anden grad, når man undersøgte dem - men jeg har også set et 46W5500 som ikke var synligt berørt af problemet - selv ved et kritisk kig. Det er nok svært at generalisere.