Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af h0jlund
Hej :)

Da jeg står og skal til at flytte for mig selv skal jeg også have et nyt tv med. Det skal gerne fungere godt med konsoller, have en god størrelse samt mulighed for opkobling til ekstern hd til film etc.

Jeg vil rigtig gerne have 40"+, men jeg aner seriøst ikke mit levende råd mht mærker, specs etc etc - så, hvad vil gode bud i 40-42" klassen være value-for-moneywise - og, vil der være nogen fordel for mig i at kigge på 37" og få et tv af bedre kvalitet?

pfh tak

anders
Af Mogensen
Skal det være LCD eller Plasma? Eller kommer det bare an på hvad du evt. finder af tilbud?

Til ca. 5000,- vil mit bud være at kigge på Panasonic Plasma. Du kan få forskellige modeller omkring den pris der giver MEGET godt billede for pengene. Også i den størrelse du vil have...
Af THM
lige præcis, panasonic X og S20 levere nok det absolut bedste billede inden for denne prisramme. også er de også gode gamerskærme pga. det lave inputlag(dette kræver dog på S20 at inteligent frame creation er slået fra).
af LCD tv vil sony EX500 være et godt bud, her er dog noget højere inputlag...
Af h0jlund
Mogensen:
Er blevet frarådet Plasma - men det er vidst mest af uvidende folk - så jeg ved ikke hvad jeg skal tro , men derfor havde jeg umiddelbart fokuseret på lcd.

Hvis det skal være lcd, hvad er så et bud udover det sony i nævner?

Vil jeg få væsentligt mere for pengene ved at hæve baren til 6k?